2012-10-16, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Rätten hade definitivt rätt. Varken det du eller Kvarnsten visar upp är bevis på mord.

Det är inte bevis på att han dödade Marina, men det är bevis för att han är kapabel att utföra sådana brott. Om barnens mamma hade anmält FS är det inte osannolikt att det klassats som mord eller dråpförsök.
Senast redigerad av Mariooo 2012-10-16 kl. 08:25.
Citera
2012-10-16, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Då hade rätten definitivt fel! FS har blivit dömd för misshandel. Han tyckte tydligen själv att incidenten med barnens mamma var allvarlig då han bestämde sig för att sluta dricka efter det. Det finns domar som visar att FS stulit. Så nog är han kapabel alltid..

Det är din gissning, som går stick i stäv med rätten.
De har lyssnat på ALLA fakta som tagits fram av ÅK & försvar.
Du läser EN sketen FUP, skriven av häxjägaren Kvarnhjul - Sagan om mannen med peruken.

Rätten har inte kunnat dra slutsatsen att FS skulle vara kapabel till vare sig mord eller stöld.

Läs domen - ta till dig fakta i tråden.
Citera
2012-10-16, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är din gissning, som går stick i stäv med rätten.
De har lyssnat på ALLA fakta som tagits fram av ÅK & försvar.
Du läser EN sketen FUP, skriven av häxjägaren Kvarnhjul - Sagan om mannen med peruken.

Rätten har inte kunnat dra slutsatsen att FS skulle vara kapabel till vare sig mord eller stöld.

Läs domen - ta till dig fakta i tråden.

Rätten kunde inte avgöra FS förmåga att döda. De säger inte att han inte är kapabel att döda.
Vidare säger rätten att även om FS tagit ut Marinas pengar så visar det inte att han dödat henne.

Rätten utesluter inte att FS kan döda och definitivt inte att han inte kan stjäla andras pengar. Det vet dom ju att han kan i och med tidigare dom. Rätten kan nog inte säga att FS verkar kapabel till mordförsök...eftersom barnens mamma turligt nog inte dog.
Senast redigerad av Mariooo 2012-10-16 kl. 08:38.
Citera
2012-10-16, 08:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Rätten kunde inte avgöra FS förmåga att döda. De säger inte att han inte är kapabel att döda.
Vidare säger rätten att även om FS tagit ut Marinas pengar så visar det inte att han dödat henne.

Rätten utesluter inte att FS kan döda och definitivt inte att han inte kan stjäla andras pengar. Det vet dom ju att han kan i och med tidigare dom.
Då säger du emot dig själv.
Citat:
Det är inte bevis på att han dödade Marina, men det är bevis för att han är kapabel att utföra sådana brott. Om barnens mamma hade anmält FS är det inte osannolikt att det klassats som mord eller dråpförsök.
Varken du eller Kvarnsten har visat upp sådana bevis. Läs domen.
Citat:
Den utredning som åklagaren lagt fram i denna del är inte på långt när tillräcklig för att kunna leda till några slutsatser om hans förmåga att döda ens i hastigt mod.
Citera
2012-10-16, 08:41
Bannlyst
Citat:
Då säger du emot dig själv.

Varken du eller Kvarnsten har visat upp sådana bevis. Läs domen.

Nej, jag säger inte emot mig själv. Hade barnens mamma dött när FS gav sig på henne så kunde rätten avgöra att han var kapabel att döda. Nu överlevde hon och det är nog inte brukligt att rätten nämner att han verkar kapabel till mordförsök. Att FS kan stjäla andras pengar ifrågasatte inte rätten.

I övrigt så menade jag att FS visat allmänheten att han är kapabel till detta i och med att hans erkännanden och tidigare domar. Rätten kräver bevis i form av exempelvis domar.
Senast redigerad av Mariooo 2012-10-16 kl. 08:45.
Citera
2012-10-16, 08:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, jag säger inte emot mig själv. Hade barnens mamma dött när FS gav sig på henne så kunde rätten avgöra att han var kapabel att döda. Nu överlevde hon och det är nog inte brukligt att rätten nämner att han verkar kapabel till mordförsök. Att FS kan stjäla andras pengar ifrågasatte inte rätten.
Tror du inte rätten lyssnade på mammans vittnesmål innan den dömde? Trots vittnesmålet ansåg inte rätten att FS är kapabel döda ens i hastigt mod.
Citera
2012-10-16, 08:47
Bannlyst
Citat:
Tror du inte rätten lyssnade på mammans vittnesmål innan den dömde? Trots vittnesmålet ansåg inte rätten att FS är kapabel döda ens i hastigt mod.

De kunde inte avgöra om han var kapabel till detta. Det är stor skillnad. Jag tolkar det som att de inte misstror vittnet men hade velat haft en anmälan och eller dom att gå på.
Citera
2012-10-16, 08:51
Bannlyst
Citat:
De kunde inte avgöra om han var kapabel till detta. Det är stor skillnad. Jag tolkar det som att de inte misstror vittnet men hade velat haft en anmälan och eller dom att gå på.

Det mynnar som vanligt ut i en vag och desperat gissning från din sida som tynar likt din åsikt i tråden
Citera
2012-10-16, 08:52
Bannlyst
Citat:
Det mynnar som vanligt ut i en vag och desperat gissning från din sida som tynar likt din åsikt i tråden

Det är så. Rätten kunde inte avgöra FS förmåga att döda. De uteslöt inte att han har den förmågan.
Citera
2012-10-16, 08:54
Bannlyst
Citat:
Det är så. Rätten kunde inte avgöra FS förmåga att döda. De uteslöt inte att han har den förmågan.

Ingen kan utesluta en sådan förmåga om någon. Du dillar.

Citat:
Den utredning som åklagaren lagt fram i denna del är inte på långt när tillräcklig för att kunna leda till några slutsatser om hans förmåga att döda ens i hastigt mod.
Citera
2012-10-16, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ingen kan utesluta en sådan förmåga om någon. Du dillar.

Ja, läs ditt inlägg så ser du att jag har rätt. Och du har jättefel.
Citera
2012-10-16, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ja, läs ditt inlägg så ser du att jag har rätt. Och du har jättefel.

Vi är människor. Vi är gjorda för att döda om så krävs. Hur många soldater sköt ihjäl andra soldater under 1:a & 2:a VK ?

I detta fallet kunde dock inte rätten dra någon slutsats av ÅK påstående att FS skulle vara kapabel i detta fall. Mao. ÅK kunde inte hitta bevis för att FS var våldsam på sådant vis att han kunde utföra ett mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in