2010-09-12, 13:55
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Ja, då ligger väl den i Ålevattnet eller står hemma hos henne? För ute på havet då lånade dom ju pappans båt om jag minns rätt.

Ja, jag tror den låg i Ålevattnet. Det vore det mest rimliga.
Citera
2010-09-12, 13:58
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Angående eventuell dumpning av kroppen.

Har för mig att Leif GW har sagt att många mördare / dräpare väljer att dumpa kroppen på ett ställe som det väldigt väl känner till.

Frågan e hur väl han känner till Svartedalens natur, han hade ju inte bott där så länge och han och MJ var ofta ute på resor och jobbade har jag för mig.

Många frågor .........

FS känner till området väldigt väl tror jag. Han har bott där mer än 2 år och han var ofta ute och vandrade runt omkring, bl.a. med kamera.
Men frågan är väl om MJ ens är kvar i det området? Jag tror hon är ngn helt annanstans.
Senast redigerad av rubbergirl 2010-09-12 kl. 14:00.
Citera
2010-09-12, 14:15
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
FS finns iaf hos ett par i Örnsköldsvik.
Tänk på guden Odens boning i Asgård, gå sedan förbi 1 nummer längre än vad FS är gammal.
Snubben är från GBG och har 3 barn med sitt ex där barnen också bor.
Sätt er på bussen i Örnsköldsvik så har ni chansen att se FS

Källa: fråga via PM.

Var MJ befinner sig vet jag ej. Ngnstans mellan Spekeröd och Örnsköldsvik?

Om FS är skyldig, så tror jag att han hade en medhjälpare. Var fanns barnens föräldrar/pappan? när FS sågs promenera?
Denna polare är från Gbg..
Citera
2010-09-12, 14:15
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Om det är så att FS för tillfället vistas hos sina Anstaltenvänner i Ö-vik (som Limaha säger), så vore det kanske möjligt att med dem som mellanhand eller fömedlande länk höra efter om FS kan tänka sig att räta ut några frågetecken. Om han är oskyldig till vad som än hänt MJ - vilket jag inte alls ser som osannolikt - är han naturligtvis lika intresserad som alla andra av att få en förklaring till hennes försvinnande. Och då har han säkert inte heller något emot att hjälpa till att skingra dimmorna och göra slut på diverse spekulationer genom att berätta exempelvis om han var hemma natten 27-28 juli, hur många sjögräl han och MJ hade, om det var han som var ute med barn den 28:e juli, vilka barnen i så fall var, etc etc. Det vore ju också intressant att höra vad han själv har för funderingar angående vad som har hänt MJ. Ofta är ju det allra enklaste sättet att få svar på frågor att gå direkt till den det berör.

Polisen har förhoppningsvis redan kontaktat dem. De verkar iaf ha koll på FS på Anstalten.

Creeper/Dessa har besökt anstalten.nu
Citera
2010-09-12, 14:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
FS känner till området väldigt väl tror jag. Han har bott där mer än 2 år och han var ofta ute och vandrade runt omkring, bl.a. med kamera.
Men frågan är väl om MJ ens är kvar i det området? Jag tror hon är ngn helt annanstans.

Är det något speciellt område du tänker på?
Citera
2010-09-12, 14:20
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det något speciellt område du tänker på?

Nix, jag har ingen aning.
Jag bara tycker att det borde ha funnits ngn form av spår runt omkring om MJ var kvar i området. Känns som det lutar mer åt att hon blivit dumpad ned i en annan bils bagagelucka el. ngt annat fordon och fraktad från området.
Men det är min egna spekulation.
Citera
2010-09-12, 15:25
Medlem
Quarrels avatar
Jag har fått ett par PM som jag försöker att para ihop.

Det ena handlar om en grå kombi, inte MJ:s bil, som stod vid midnatt en natt i slutet av juli vid ett stup vid Rörsjön. Det är mycket sällsynt med bilar där.

Det andra handlar om att en kvinna försökte begå självmord genom att köra en bil utför ett stup i Svartedalen. Hon ska ha klarat sig. Detta hände vecka 31, alltså veckan efter försvinnandet.

Är det någon som vet mer? Har andra tipsaren fått fel datum, så att de båda händelserna kan ha inträffat samtidigt, alltså i samband med försvinnandet? Har det skett på samma plats?

Eller har jag bara rört till tråden med ytterligare irrelevant information?
Citera
2010-09-12, 16:25
Medlem
jjagares avatar
Kanske skall ta mig ett besök vid Rörsjön imorgon, bor inte så långt därifrån..
Citera
2010-09-12, 16:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Kanske skall ta mig ett besök vid Rörsjön imorgon, bor inte så långt därifrån..
Bra idé. Såvitt jag kan se från satellitbilder är det bara i nordvästra hörnet av sjön man kan komma fram med bil. Kolla där, och kom hem med MJ.
Citera
2010-09-12, 16:38
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har fått ett par PM som jag försöker att para ihop.

Det ena handlar om en grå kombi, inte MJ:s bil, som stod vid midnatt en natt i slutet av juli vid ett stup vid Rörsjön. Det är mycket sällsynt med bilar där.

Det andra handlar om att en kvinna försökte begå självmord genom att köra en bil utför ett stup i Svartedalen. Hon ska ha klarat sig. Detta hände vecka 31, alltså veckan efter försvinnandet.

Är det någon som vet mer? Har andra tipsaren fått fel datum, så att de båda händelserna kan ha inträffat samtidigt, alltså i samband med försvinnandet? Har det skett på samma plats?

Eller har jag bara rört till tråden med ytterligare irrelevant information?

Nej, nu blev allt solklart!

Vad skall vi dra för slutsats av det här? Att FS får kvinnor till att försvinna samt vilja försvinna? Liemannen himself?

Hur vet man att kvinnan försökte begå självmord? Körde hon ned bilen för stupet? Det låter som ett rätt "okvinnligt" sätt att försöka begå självmord på.
Citera
2010-09-12, 16:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad skall vi dra för slutsats av det här? Att FS får kvinnor till att försvinna samt vilja försvinna? Liemannen himself?

Hur vet man att kvinnan försökte begå självmord? Körde hon ned bilen för stupet? Det låter som ett rätt "okvinnligt" sätt att försöka begå självmord på.
Om jag vore kvinna och fick syn på FS skulle jag också vilja försvinna.

Jag citerar den del av PM:et som återger vad PM:aren har hört:
Citat:
En kvinna hade satt sig i en bil och försökt köra rakt utför ett stup i ett försök att ta livet av sig. Vad jag förstod så hade dock kvinnar överlevt! Mer om detta vet jag inte.
Citera
2010-09-12, 16:53
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Nej, nu blev allt solklart!

1987 eller 1988 så var det en psyksjuk kvinna som tog livet av sig i svartedalen. Hon tog ett långt rep och gjorde en snara som hon satte runt halsen, den andra änden knöt hon runt ett träd. Hon satte sig i sin bil och drog iväg. Resten kan ni nog räkna ut själva. Så kvinnor kan oxå....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in