2012-08-30, 21:44
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FS berättade inget sådant i rättegångarna eller i förhör. Skulle han beläggs med lögn om transportmedel för spelet i Flashback blir det ingen resning.

Jag säger inte att letsdoit här rätt. Men du skulle alltså inte lägga en sådan lögn till last för FS om letsdoit skulle ha rätt?
Vad skulle krävas för att du skulle kunna ta ställning i skuldfrågan angående FS är det resning och fällande dom som gäller? För jag har känslan att även om det skulle komma fram en mängd saker som pekar mot FS men som ändå inte skulle räcka till resning så skulle du sitta här och hävda hans oskuld.

obs att jag inte har sett till några nya saker som talar emot FS jag bara leker med tanken.
Citera
2012-08-30, 21:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Jag säger inte att letsdoit här rätt. Men du skulle alltså inte lägga en sådan lögn till last för FS om letsdoit skulle ha rätt?
Vad skulle krävas för att du skulle kunna ta ställning i skuldfrågan angående FS är det resning och fällande dom som gäller? För jag har känslan att även om det skulle komma fram en mängd saker som pekar mot FS men som ändå inte skulle räcka till resning så skulle du sitta här och hävda hans oskuld.

obs att jag inte har sett till några nya saker som talar emot FS jag bara leker med tanken.
Jag har aldrig hävdat FS oskuld.
Citera
2012-08-30, 21:47
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Jag har aldrig hävdat FS oskuld.
ok.... men man kan lätt få det intrycket.... sorry.
kan du inte svara på det övriga i mitt inlägg?
Citera
2012-08-30, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Brukar inte Quarrel säga att FS skulle ha tagit ut 20 000 på en å samma gång i stället för de 10 som togs ut??
Visst, men i fyra uttag. Man kan bara ta ut 5 000 per uttag, och 20 000 per vecka.
Citera
2012-08-30, 21:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
ok.... men man kan lätt få det intrycket.... sorry.
kan du inte svara på det övriga i mitt inlägg?
Visst. En lögn från FS skulle ge mig betänkligheter, men skulle inte vara avgörande eftersom jag inte vet varför han ljög. Jag tar ställning i skuldfrågan när jag anser den avgjord bortom rimligt tvivel.
Citera
2012-08-30, 21:50
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Visst, men i fyra uttag. Man kan bara ta ut 5 000 per uttag, och 20 000 per vecka.

Jag tolkade Eerieyes inlägg som att man var tvungen att använda 2 olika kort om man ville ta ut 10 000.
Citera
2012-08-30, 21:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det var två uttag på 5000 från lönekontot samt 5000 + 3000 från Visa Gold. Ska man ha ut 18000 från en automat så måste man göra så. Inga konstigheter.
Jo, flera konstigheter varav en är: Varför inte ta ut 10.000 på en gång på bankkortet; varför byta till guldkortet (som var det andra uttaget i ordningen men då fel pin på detta)?
Citera
2012-08-30, 21:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det var länge sedan jag sa att jag kommunicerade med FS.
Men på den tiden hann du ju förmedla en hel del, bl a att flipperspelet inköptes via Blocket (om du inte fattade, skrev eller hörde fel; det kan man ju inte utesluta). - Dock tillmäter jag trådens deltagare ett självständigt tänkande.
Citera
2012-08-30, 21:59
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Jag tolkade Eerieyes inlägg som att man var tvungen att använda 2 olika kort om man ville ta ut 10 000.

5000 i stöten, annars blir bunten för tjock, och sedan har banken någon maxgräns per vecka också.

Jag ser inte en enda konstighet. Hon skulle köpa ett flipperspel och överförde därför 10 000 till lönekontot, därefter tog hon ut dessa och tog ut ytterligare 8000 på kreditkortet.

Självklart var det Marina som gjorde de här transaktionerna. Och därmed var det hon som slog fel pin också.
Citera
2012-08-30, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Men på den tiden hann du ju förmedla en hel del, bl a att flipperspelet inköptes via Blocket (om du inte fattade, skrev eller hörde fel; det kan man ju inte utesluta). - Dock tillmäter jag trådens deltagare ett självständigt tänkande.
Men jag tyckte du sa att FS använder sig av valda ombud. Finns det sådana ombud?
Citera
2012-08-30, 22:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
5000 i stöten, annars blir bunten för tjock, och sedan har banken någon maxgräns per vecka också.

Jag ser inte en enda konstighet. Hon skulle köpa ett flipperspel och överförde därför 10 000 till lönekontot, därefter tog hon ut dessa och tog ut ytterligare 8000 på kreditkortet.

Självklart var det Marina som gjorde de här transaktionerna. Och därmed var det hon som slog fel pin också.
Varför byter hon kort efter första uttaget?
1) 5.000 bankkortet
2) 5.000 guldkortet - fel pin
3) 5.000 guldkortet - fel pin
4) 5.000 bankkortet
5) 5.000 guldkortet
6) 3.000 guldkortet
Citera
2012-08-30, 22:24
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag hänger inte alls med i diskussionen. På vilket vis har köpet med Ms död att göra?
Om det var Fredrik som tog ut pengarna den 3/7 kan Marina upptäckt det först i slutet av juli. Och hon kan ha konfronterade Fredrik med detta på kvällen efter den misslyckade födelsedagen. Det kan bidragit eller t.o.m. varit droppen som fick Fredrik att flippa ur. Hur det hela slutade vet vi tyvärr idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in