2012-05-14, 20:31
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
1. Källa för det påståendet?
2. Du hävdar alltså att 3G-sändningar går nära på dubbelt så långt som GSM? Varför innebar då PTS:s frekvensfördelningsbeslut mer än dubbelt så hög masttäthet för just UMTS?
Det känns onekligen som att det är hög tid för självrannsakan för ett antal skribenter. Ifall man inte vet något med säkerhet och kan hänvisa till källa bör man inte framställa sina påståenden som faktiskt sanning.

Med andra ord om polisen kan påvisa att vare sig firmans eller den personliga ekonomin är i gungning falsifieras hela ditt alternativa scenario och det hamnar där det hör hemma.

1. Det beror av ifall cellen är begränsad av tidläget eller av bruset. Ge dig inte in på detta. Det som är intressant är att det inte går att säga om Marinas telefon var hemma (vilket falskeligen slängdes fram av överkonstapel Nejding). Man kan säga att Marinas telefon var i trakten, men man kan inte påstå att "..men problemet är bara att Marinas telefon var hemma då". Vilket överkonstapeln slängde ur sig i förhör med FS. Han ljög, den gode överkonstapeln.

2. Nix, han kan väl ha fått ett jobb ändå. Av ren vänskaplighet. Eller hur?
Citera
2012-05-14, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
1. Det beror av ifall cellen är begränsad av tidläget eller av bruset. Ge dig inte in på detta. Det som är intressant är att det inte går att säga om Marinas telefon var hemma (vilket falskeligen slängdes fram av överkonstapel Nejding). Man kan säga att Marinas telefon var i trakten, men man kan inte påstå att "..men problemet är bara att Marinas telefon var hemma då". Vilket överkonstapeln slängde ur sig i förhör med FS. Han ljög, den gode överkonstapeln.

2. Nix, han kan väl ha fått ett jobb ändå. Av ren vänskaplighet. Eller hur?

Vad menar fhl med hemma? Hemma i Spekeröd och inte i Lidköping som smsen låtsades ge sken av att hon skulle vara?
Citera
2012-05-14, 20:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Mest sannolikt döljs inte hålet av den som är stressad, och inte har möjlighet att komma tillbaka.
Ja, det var ju precis det jag sa - att gm har tänkt i dessa spår.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Men det är klart någon alt GM kan ju inte finnas...eller hur ?
Jag försöker hitta någon men stupar på kvällen/natten den 27-28/7 och då på MJ:s egna ord 00:24:32-00:34:28: "fast du kan inte stanna över pga min inneboende /.../ funkar inte när inneboende är labil... då r det enklare att inte ses här och inte sova över..." - Det stupar också på ett antal försvunna tomhylsor, sms från hennes mobil om att hon är på väg till Linköping, när hon i själva verket tycks befinna sig 5 km från den plats där hon nyligen återfunnits död.

onsdag 28/7 2010
00:55:26 slutar chatta
08:03:20 accessar bildmapp, eller...
10:55 --- Bankomatuttag, eller... Stora Höga
11:52:26 får ett sms från J - MJ:s mobil under masten Kode O
12:14:41 försöker komma ut på Internet, eller... Kode O
12:16:58 stänger av sin laptop, eller... Kode O
12:50 --- Ett vittne tror sig ha sett MJ:s bil på pendelparkeringen Stora Höga - ?
14:18:35 C försöker ringa MJ men blir kopplad till telefonsvarare Kode O
14:21:02 skickar sms till syster C om att hon är på väg till Linköping, eller... Kode O
14:28:19 får ett sms från C Kode O
14:33:41 skickar sms till C, eller... Kode O
14:39:28 sms:ar en fordonsfråga på en bil som befinner sig vid Anvik, eller... Kode O

torsdag 29 juli 2010
01:11:15 får ett sms från KP (Stora Höga N?)
06.48 --- Vittne uppger att MJ:s bil står på pendelparkeringen i Stora Höga
10:01:39 skickar sms till FS, eller... Stora Höga N

lördag 4 april 2012
Hittas på en blodig bäddmadrass 8 km från sitt hus, iförd förmultnade kläder, skjuten genom huvudet, inrullad och insurrad i en presenning; dold under brunt granris och ett par gamla unggranar...
Citera
2012-05-14, 20:45
Moderator
Eerieyes avatar
Överkonstapel Nejding påstod i förhör att Marinas mobil hade varit hemma i Övre Röra samtidigt som FS sade att han hade varit hemma och då inte sett till Marina.

Det är alltså ett mycket för långtgående påstående. Marinas mobil var uppkopplad mot "hemmamasten" men kan i själva verket ha varit miltals från bostaden. Det måste överkonstapel Nejding ha vetat. Han försöka lura FS att erkänna genom att ljuga om den tekniska bevisningen.
Citera
2012-05-14, 20:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Överkonstapel Nejding påstod i förhör att Marinas mobil hade varit hemma i Övre Röra samtidigt som FS sade att han hade varit hemma och då inte sett till Marina.

Det är alltså ett mycket för långtgående påstående. Marinas mobil var uppkopplad mot "hemmamasten" men kan i själva verket ha varit miltals från bostaden. Det måste överkonstapel Nejding ha vetat. Han försöka lura FS att erkänna genom att ljuga om den tekniska bevisningen.
Det kan jag inte tänka mig. Hennes mobil sms:ade ju en fordonsfråga kl. 14:39:28 - Kode O = i detta fall Anvik.
Citera
2012-05-14, 21:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag har inte hört att Marina ens hade något Skypekonto, har du? De kan inte lyssna av själva samtalet men de kan se vilka ip-adresser just ditt konto har kontakt med.
Om jag blir mördad, kommer ingen att ha hört talas om att jag har ett Skypekonto. Om inte min lur återfinns förstås.
Citera
2012-05-14, 21:06
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan jag inte tänka mig. Hennes mobil sms:ade ju en fordonsfråga kl. 14:39:28 - Kode O = i detta fall Anvik.

Det kan jag tänka mig. För det var vad överkonstapel Nejding sade till FS i förhöret. Telefonen var hemma. Varvid FS blev ställd, men ändå vidhöll att han inte hade sett till Marina.

Nejding verkar ha försökt med fler liknande tricks.. bl a påståendet att FS hand var svullen. Varvid FS blev ställd och försökte komma ihåg förklaringar - t ex sandsäcken i gymmet. Dagen efter konstaterade rättsläkaren att inga skador fanns på FS hand.
Senast redigerad av Eerieye 2012-05-14 kl. 21:07. Anledning: syftningsfel
Citera
2012-05-14, 21:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det kan jag tänka mig. För det var vad överkonstapel Nejding sade till FS i förhöret. Telefonen var hemma. Varvid FS blev ställd, men ändå vidhöll att han inte hade sett till Marina.

Nejding verkar ha försökt med fler liknande tricks.. bl a påståendet att FS hand var svullen. Varvid FS blev ställd och försökte komma ihåg förklaringar - t ex sandsäcken i gymmet. Dagen efter konstaterade rättsläkaren att inga skador fanns på FS hand.
Ja, men han fick ju ändå fram både sandsäckar och en asfaltpromenad till Anvik... Var det därför FS gjorde sökningar på honom..? - Rättsläkaren kanske inte var lika observant som Nejding, eller FS lyckades dölja svullnaden (som givetvis inte berodde på några sandsäckar).
Citera
2012-05-14, 21:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ja, det var ju precis det jag sa - att gm har tänkt i dessa spår.Jag försöker hitta någon men stupar på kvällen/natten den 27-28/7 och då på MJ:s egna ord 00:24:32-00:34:28: "fast du kan inte stanna över pga min inneboende /.../ funkar inte när inneboende är labil... då r det enklare att inte ses här och inte sova över..." - Det stupar också på ett antal försvunna tomhylsor, sms från hennes mobil om att hon är på väg till Linköping, när hon i själva verket tycks befinna sig 5 km från den plats där hon nyligen återfunnits död.

onsdag 28/7 2010
12:50 --- Ett vittne tror sig ha sett MJ:s bil på pendelparkeringen Stora Höga - ?
14:21:02 skickar sms till syster C om att hon är på väg till Linköping, eller... Kode O
14:39:28 sms:ar en fordonsfråga på en bil som befinner sig vid Anvik, eller... Kode O

torsdag 29 juli 2010

lördag 4 april 2012
Hittas på en blodig bäddmadrass 8 km från sitt hus, iförd förmultnade kläder, skjuten genom huvudet, inrullad och insurrad i en presenning; dold under brunt granris och ett par gamla unggranar...

Okey, Marinas telefon är hemma, men Marina gick hemifrån mellan 11-13 28 juli säger alltså Fredrik.
Nå, vilken idiot skulle tro på vad han säger? Klart hon ingenstans gick hon va död. Så han ljuger ju rakt av det syns ju.

Förhörsledaren säger ju att Marinas telefon va hemma.
Fredrik säger:
Jaha, men jag åkte och köpte brass i Trollhättan och va borta 3 timmar. Och det för att matcha hennes mobil som va hemma. Nej, nej, nej det här är inte ens en enda siffra rätt.
Inget brass och ingen kyrkogård.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-14 kl. 21:41.
Citera
2012-05-14, 22:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, det var ju precis det jag sa - att gm har tänkt i dessa spår.Jag försöker hitta någon men stupar på kvällen/natten den 27-28/7 och då på MJ:s egna ord 00:24:32-00:34:28: "fast du kan inte stanna över pga min inneboende /.../ funkar inte när inneboende är labil... då r det enklare att inte ses här och inte sova över..." - Det stupar också på ett antal försvunna tomhylsor, sms från hennes mobil om att hon är på väg till Linköping, när hon i själva verket tycks befinna sig 5 km från den plats där hon nyligen återfunnits död.

onsdag 28/7 2010

torsdag 29 juli 2010

lördag 4 april 2012

Både TR och HR fann utrymme för en alternativ GM, du kanske inte har sett vad de såg?

Vad tror du om möjligheterna för resning i fallet, det krävs ju något unikt som utesluter alla andra så hur ser det ut enligt dig?
Citera
2012-05-14, 22:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Citat:

Nej, givetvis så säger Nejding som det är och inget annat.
Är det enbart förnekelser man har att komma med och inte ett uns av faktiska underlag?

Så vem är den emliga som inte synts eller finns? Allt har hänt då Fidde satt lägligt på kyrkogården på marken i 3 timmar och sen sov i sin bil. Sen lalla han hemåt, och sov igen med en stor minnesförlust och klockor det vet han inte vad detta är. Han kör väldigt mycket för att vara utan körkort.
Och på topp ser han inte den stora blodfläck på 4 bilder och förstår inte banala enkla frågor?

Såna historier Fredrik försöker lura i folk. Marinas telefon va hemma men inte hon?
Och hon mördas direkt då Fidde åker? He he och sen kommer han hem och märker inte ett skit.
För min del är det solklart och lika troligt som solen är gul.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Både TR och HR fann utrymme för en alternativ GM, du kanske inte har sett vad de såg?

Vad tror du om möjligheterna för resning i fallet, det krävs ju något unikt som utesluter alla andra så hur ser det ut enligt dig?
En sån här parodi som dessa domstolar har uppvisat då det gäller Marinafallet. Dra den om rödluvan för domstolen så köper dom det också.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-14 kl. 22:23.
Citera
2012-05-14, 22:12
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om jag blir mördad, kommer ingen att ha hört talas om att jag har ett Skypekonto. Om inte min lur återfinns förstås.

Det finns ju en anledning till att man håller förhör med människor som står, i det här fallet dig då, den mördade personen nära. Utifrån samtal och berättelser kan man få reda på saker som t.ex. "jag hörde henne nämna för någon annan att hon brukade skajpa" eller "nej hon sa aldrig att hon hade skype" o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in