2012-05-10, 17:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Att vara less på allting är inte detsamma som att vara deprimerad.

Så då säger man "jag är så deprimerad" eller vad ville du ha sagt?
Citera
2012-05-10, 17:07
Bannlyst
De två sista förhören när frågorna har blivit för besvärliga:

2011-05-24
Förhör påbörjat
09:00
Förhör avslutat
11:20

Fhl Nejding hade bokat mt Fredrik Svensson till förhör dagens datum med uttag från
kriminalvården kl 08.50. Häktet meddelade att Svensson inte vill vid tillfället medverka till
förhör enär hans frukost och tandborstning var försenad. Fhl Nejding upplyste advokat
Hansson om saken vilket gjorde med gemensam överenskommelse skulle han besöka sin
klient.
Kl 09.50 meddelade adv Hansson han själv och klienten var tillgänglig för förhör.
Kl 10.00 infann sig advokat Hansson förhörsrummet tillsammans med fhl Nejding.
l 1.20 infann sig mt Fredrik Svensson till förhörsrummet...stora fördröjningar. Fredrik
Svensson påtalade det var dags för lunch vilken han inte ville missa. Gemensamt beslutades
dagens förhör skulle uppskjutas möjligen till torsdag den 26 maj 2011.

2011-05-26
Förhör påbörjat
13:15
Förhör avslutat
13:30

Fredrik Svensson inledde dagens förhör med att säga han inte ville medverka till förhör i
anledning av han kände sig ofokuserad och okoncentrerad. Anledning till detta var
medicinska skäl som kraftig ryggont samt tilldelning av medicin för denna åkomma ej var
tillräckligt stor för att täcka smärtorna.
Nästa anledning var att hans cell var alldeles för kall ca 14-15 grader. Svensson och hans
advokat talade om att söka om förflyttning till Uddevallahäktet.
Fhl Nejding frågade Svensson om inte ovannämnda var en fejk för han inte tyckte om
obehagliga frågor svarade Svensson ett bestämt nej. Fhl Nejding ställde ytterligare en fråga
och undrade om detta var en fejk för på något sätt vinna en fördel till morgondagens
omhäktningsförhandlig genom att undvika ett förhör svarar Svensson ett bestämt nej.
Citera
2012-05-10, 17:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Att vara less på allting är inte detsamma som att vara deprimerad.
Att vara less på allting kan ändå vara självmordsorsak.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Okunskap? Det är åklagarens sak att lära domare och nämndemän. Om de är okunniga beror det på att åklagaren har gjort ett dåligt jobb eller har dåligt underlag.

Fyndet har inte förändrat bevisningen vad gäller GM, såvitt jag vet.

Är det inte fyndet som gjort att det kan bli resning i målet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Hon såg fram emot sin resa norrut i landet, det enda hon var less på var att inte "igeln" FS försvann ur hennes liv...
Citera
2012-05-10, 17:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Utan fyndet hade det nog inte blivit resning alls. Men fyndet innebär inte ensamt att det går att få resning. Det måste mer till.
Citera
2012-05-10, 17:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic

Inte fyndet i sig det säger ju åklagare Kvarnström också, det krävs ny bevisning som binder FS till fyndet och utesluter alternativ GM för att få resning, så måste man tolka de uppgifter som har stått i media.
Citera
2012-05-10, 17:14
Medlem
Showme1s avatar
Citat:

Jag har personlig erfarenhet av både självmord och självmordsförsök och omgivningen har i de allra allra flesta fall haft insikt i hur personen ifråga har mått. I det enda fall som så inte var fallet var när mannen i fråga krockade rattfull och visste att han skulle förlora massor på det.... han åkte direkt efter polisen och hängde sig, men som sagt det var under mycket speciella omständigheter.
Citera
2012-05-10, 17:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orry-Main
Hon såg fram emot sin resa norrut i landet, det enda hon var less på var att inte "igeln" FS försvann ur hennes liv...

Har hon sagt det till dig eller hur vet du detta?
Citera
2012-05-10, 17:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orry-Main
Ordet "less" hittar jag bara på ett ställe i FUP, sid 72.
Citat:
Hon svarade nej och berättade att hon skulle till Mallorca men sade därefter att "jag är så less på allting". Därefter berättade hon om jobbet och att hon var trött på en av cheferna, att han inte gjorde sitt jobb, vilket hon även hade tagit upp med en högre chef. Hon skall sedan ha sagt: "Jag skulle bara vilja åka bort och bara vara, bara komma härifrån".
Jag ser inte att hon skulle vara less på "igeln" FS.
Citera
2012-05-10, 17:25
Bannlyst
Citat:

Så du tror att Marina tog livet av sig och det stora egot FS tänkte i vanlig ordning enbart på sig själv och bestämde sig för att gömma kroppen så att han inte skulle få skulden? Eller hur fasen tänker du?
Citera
2012-05-10, 17:25
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det krävs fler kriterium än att -bara vara less på allting- för att betraktas som en depression

Citat:
Allt är relativt, men nej inte som ensam faktor.
Senast redigerad av kattella 2012-05-10 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in