2012-05-08, 18:23
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kvarnberg kunde ju inte bekräfta uppgiften om en skjutning.

Kan eller vill?
Citera
2012-05-08, 18:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Kan eller vill?

Vill, men bedöm själv. Uppgiften är iallafall inte officiellt bekräftad.

http://www.expressen.se/nyheter/sa-s...n-till-mordet/
Citera
2012-05-08, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Kan eller vill?

Jag skulle säga får. Det är en FU
Citera
2012-05-08, 18:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Här är det mycket sannolikt och ligger så nära sanningen man kan komma om pengarna det är ju självklart att hans tidigare stölder är ett mönster,så enligt den här ypperligt bra utredningen är det Fredrik som hämtar och stjäl Marinas pengar. Marina är död redan och ligger dumpad i svartedalen.

Marina tog sannolikt ut pengarna och av något skäl gav hon dessa till FS. Runt lunch denna dag så försvinner Marina och hittas död nu i April.

Det stämmer bra med skottet som hördes mitt på dagen.

Jag har åtminstone viss stöd för min teori, vad har du för stöd för din, om du bortser från gissningar.
Citera
2012-05-08, 18:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Då framhärdade Kvarnström följande:

”Marina mördades med ett skjutvapen, liggandes i sin dubbelsäng, där över två liter blod sjönk in. Gärningsmannen har sedan dumpat liket i ett för honom välbekant område.”

I korthet innebär detta att åklagaren nu har hela indiciekedjan belagd.

–.

Analysen av kvarlevorna avslöjar att kvinnan – precis som åklagaren hävdat – skjutits från mycket nära håll.

Kulan har passerat genom skallen och fastnat i en väggpanel. Där fanns också ett hål, som inte ansetts ha haft någon avgörande betydelse i varken tings- eller hovrätten.

https://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.937015-marina-skots-fran-nara-hall
Citera
2012-05-08, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Marina tog sannolikt ut pengarna och av något skäl gav hon dessa till FS. Runt lunch denna dag så försvinner Marina och hittas död nu i April.

Jag har åtminstone viss stöd för min teori, vad har du för stöd för din, om du bortser från gissningar.

Vilket datum hade det hörts skott mitt på dagen? Var hittar man den uppgiften?
Citera
2012-05-08, 18:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
/.../ Spekulationer.
Nej, utsortering och packning - och en inventering av MJ:s klädkorgar.
Citera
2012-05-08, 18:38
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag skulle säga får. Det är en FU

Ja korrekt...
Citera
2012-05-08, 18:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Så hon försvann säger du, men det är inte de indicierna som är belagda i dagsläget i närheten av.
Man har fått facit nu och kan konstatera att hon sköts i sin säng och rullades in i madrassen och plasten i sitt sovrum. Hon gick aldrig ut från huset den 28 juli då låg hon redan i naturreservatet.

Det skjuts en hel del på landet, så det där fäster jag ingen vikt vid.
Så var finner du ditt sk stöd?
Citera
2012-05-08, 18:41
Bannlyst
Citat:
´

Jo, men det var spekulationer och ingenting som någon vet vad det ligger för sanning i och därmed går det inte att utesluta att Marina åkte till bankomaten enbart baserat på dina spekulationer.

Inte spekulationer utan mera en slutledning efter att ha läst mig in i fallet i så fall.
Citera
2012-05-08, 18:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Så hon försvann säger du, men det är inte de indicierna som är belagda i dagsläget i närheten av.
Man har fått facit nu och kan konstatera att hon sköts i sin säng och rullades in i madrassen och plasten i sitt sovrum. Hon gick aldrig ut från huset den 28 juli då låg hon redan i naturreservatet.

Det skjuts en hel del på landet, så det där fäster jag ingen vikt vid.
Så var finner du ditt sk stöd?

Men, nu gissar du bara. Tydligen reagerade sonen på det som frågade grannarna om de var de som sköt, men det var det inte.

Hon försvann från omvärlden den 28:e, jag påstår att det skedde efter bankomatuttaget, ingen har kunnat motbevisa detta med annat än egna gissningar, med varierande kvalite.

Det finns ett vittne, som ingen heller har kunnat påvisa talar osanning, tvärtom fäste rätten stor tilltro till hennes berättelse.

Ingen har kunnat utesluta att Marina var vid bankomaten då alla vittnen endast har frågats om FS.
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-05-08 kl. 18:50.
Citera
2012-05-08, 18:46
Bannlyst
Citat:
Nej, varför skulle han inte väcka åtal? Det hade blivit väsen och det finns målsägande i fallet.
Bevisningen i sig va inte dålig det är ju hans börda däremot att det ska bevisas,och här köpte man inte hans bevisning, men det bör man ju ångra i dag.

Prata inte om Friman han bör verkligen se om sitt dömande då jag studerat hans rättsfall och det är ju faktiskt faktum att han körs över av högre instans.
Jag vill minnas att du själv uttalade dig om hans domslut, men det kanske inte har betydelse här.
Jag ska erkänna för dig att du har ett skarpt öga och jag gillar verkligen åklagare så det stämmer.
Dom har en tung börda eftersom hela bevisföringen ligger på deras ansvar, så det gäller att vara skicklig, och det anser jag att Kvarnström är och har varit.

Här är det mycket sannolikt och ligger så nära sanningen man kan komma om pengarna det är ju självklart att hans tidigare stölder är ett mönster,så enligt den här ypperligt bra utredningen är det Fredrik som hämtar och stjäl Marinas pengar. Marina är död redan och ligger dumpad i svartedalen.

Bevisningen var usel, det var därför Friman inte kördes över av HR, hur kan man då anse Kvarnstrunt vara skicklig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in