2010-08-14, 20:46
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Där spåren hittades hur är underlaget där? Skulle man ev. kunna köra med Lupon där? Varför dröjde det innan Lupon undersöktes?

Om MJ dött hemma så tror jag kroppen kan ha flyttats med Lupon ifall den inte ligger nergrävd ca 100-200 meter från gården.
Jag undrar också varför Lupon forslades iväg så sent som häromdan? På bilder från tidningen har jag ju sett att dom undersökt bilen med hund, men inte förrän i slutet av veckan så tar dom med sej den.
Citera
2010-08-14, 20:46
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://www.tjeckienexperten.se/bussresor/

(egen fetstil)
Tidtabell:
http://www.studentagencybus.com/en/422_474/PRAGUE-Goteborg-PRAHA-BUS-STUDENT-AGENCY
Departure Göteborg 13.00 (pm) Arrival: Prague 5.00 (am)

Någon annan kan säkert googla fram fler alternativ.
Hon gillar ju också Paris hon har vart både i Prag och Paris väldigt mycket reser hon med Eurobus till Paris så behöver hon inte ens visa id kort lika så om hon åker till Prag där är det bara att försvinna någon som vet hur mycket hon plockade ut? Hon hade vart online på Darkside internationella sida dagen innan hon försvann kan hon ha pratat med någon från Frankrike eller Prag? Vet att det finns ställen i Prag som man kan vara slav eller liknande inom den grenen. Kollade tider med Eurolines som kostar Ericsson Terminalen PARIS, Gallieni-Gare routière internationale SEK 1,179.00 Bussen gick 11:20 och vart framme 09:20 i Paris vilken tid såg man henne i Stora Höga?
Senast redigerad av drdracula141 2010-08-14 kl. 21:06.
Citera
2010-08-14, 20:55
Medlem
utanmanuss avatar
Brukar hon resa med buss?
Citera
2010-08-14, 21:04
Medlem
rubbergirls avatar
En gammal sida av MJ:
http://hem2.passagen.se/wanga

Citat från hemsidan:

Levnadsorsaker:

Jag älskar Havet, ZoBoP och min familj
Jag gillar sporter som IsHockey, Kajak, Konståkning och Teamåkning
Jag gillar äventyr som är lärorika, farliga och lockande...

Men just nu söker jag lugnet inom mig själv
och kraften inom naturen

Varför jag heter Wanga?

Jag fick namnet av ZoBoP
Wanga kommer ursprungligen ifrån voodoon
och betyder dödligt gift och dödligt vacker

----------------- slut citat --------------------

Enligt voodoo betyder nicket Zobop elak trollkarl.

Om jag googlat rätt gick hon på Universitet i början av 2000-talet (tror hon tog examen 2003) så denna hemsida har nästan 10 år på nacken. Jag tror inte Zobop är FS.
Citera
2010-08-14, 21:19
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Hon gillar ju också Paris hon har vart både i Prag och Paris väldigt mycket reser hon med Eurobus till Paris så behöver hon inte ens visa id kort lika så om hon åker till Prag där är det bara att försvinna någon som vet hur mycket hon plockade ut? Hon hade vart online på Darkside internationella sida dagen innan hon försvann kan hon ha pratat med någon från Frankrike eller Prag? Vet att det finns ställen i Prag som man kan vara slav eller liknande inom den grenen.
Aftonbladet 5 aug

Av samma uppfattning är en av Marinas nära vänner.

– Hon är väldigt inbunden. När hon och hennes sambo hade problem lät hon likadan som när de hade det bra, säger han till Aftonbladet.

Han hörde av Marina några dagar innan hon försvann. Hon planerade då att göra en bilresa österut i landet och ville hälsa på.

– Hon lät som hon brukade, glad och trevlig. Jag sms:ade henne och sa att det inte passade, utan att vi fick ses efter semestern. Hon svarade aldrig och det är inte likt henne, hon är väldigt noga med att svara, säger vännen.
//
Alltså hade hon planerat en bilresa och inte tåg. Hon hörde aldrig av sej och svarade på vännens sms. Vad hände då? Tidschemat har vi fått utmärkt redogjort för här på tråden. Jag tänker på grälet den 27 juli och FS missnöje med sin födelsedag. Något måste ha hänt under natten den 28 juli eller att dom grälade under natten och MJ åkte och tog ut pengar till FS före hon skulle åka iväg. Tänker oxå på att när FS blev häktad så det första han säger till sin advokat är att han behöver pengar. Så om det är FS som tog ut en större summa, så var dom slut då? Om han fick pengar av MJ, så var dom iallafall slut? De första artiklarna i tidningarna antydde ju polisen att FS kunde säkert ha hennes bankkort och kunna koderna. Nånstans där finns en pusselbit som vi inte hittar. men skulle hon göra en bilresa så parkerar inte MJ sin bil på en pendelparkering i Stora Höga. Eller?
Citera
2010-08-14, 21:25
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBates
Nä, frågan var om vatten just, men jag är rädd att hålla med dig... varför sänka ner den. En likuhund hittar sånt, tror den uppfattar ett lik bättre nästan, av det som kommer upp till ytan.
Bara det är några mil ifrån där GM och BO dagligen vistades, så räcker det gott att göra hur som helst.

Ush, så vi skriver... gäller att inte vilseledas av frågorna. Jag hoppas hon fotograferar, som hon planerade att göra denna sommaren, var det medelhavet? Dags att komma hem nu tredje veckan i augusti och se att "F" verkligen lämnat huset och hennes liv, som han skulle/lovade?
Men..tyvärr, för MJ brukade, enligt vänner, höra av sej minst 2 ggr per dag till sin mamma när hon var ute och reste. Det låter konstigt tycker jag.
Citera
2010-08-14, 21:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Nånstans där finns en pusselbit som vi inte hittar. men skulle hon göra en bilresa så parkerar inte MJ sin bil på en pendelparkering i Stora Höga. Eller?
Jo, om hon skulle åka med någon. Det är en bättre träffpunkt än hemma hos MJ.
Citera
2010-08-14, 21:38
Medlem
saffys avatar
Citat:
Jo, om hon skulle åka med någon. Det är en bättre träffpunkt än hemma hos MJ.
En "hemlig"vän menar du? hemlig för FS? Och sen får jag inte ihop det att föräldrarna och vännerna säger att dom inte var ett par, men dom åker ut till hennes föräldrar och lånar båt, och verkar göra saker som ett par. Det är säkert ok, men jag tror att någon i det förhållandet hade mer känslor än den andre..och då kommer svartsjukan in!
Citera
2010-08-14, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En "hemlig"vän menar du? hemlig för FS? Och sen får jag inte ihop det att föräldrarna och vännerna säger att dom inte var ett par, men dom åker ut till hennes föräldrar och lånar båt, och verkar göra saker som ett par. Det är säkert ok, men jag tror att någon i det förhållandet hade mer känslor än den andre..och då kommer svartsjukan in!
Nej, det behöver inte vara en "hemlig" vän. Det kan ha varit vem som helst som hade samma resmål. Men något skumt är det med den den personen annars hade h*n hört av sig till polisen och fallet fått en annan vändning.
Citera
2010-08-14, 21:56
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Nej, det behöver inte vara en "hemlig" vän. Det kan ha varit vem som helst som hade samma resmål. Men något skumt är det med den den personen annars hade h*n hört av sig till polisen och fallet fått en annan vändning.
jo det hade jag satt och spånade österut i landet innebär Sthlm och sedan ta en färja över östersjön snabbt och enkelt är hon borta. Gillade Marina dans eftersom det vart dans läger runt den 29/7 i Norrtälje.
Citera
2010-08-14, 22:12
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Men..tyvärr, för MJ brukade, enligt vänner, höra av sej minst 2 ggr per dag till sin mamma när hon var ute och reste. Det låter konstigt tycker jag.

Här träffar du huvudet på spiken och anledningen till att hon ej har försvunnit frivilligt.
Hon skulle ha meddelat minst en anhörig, troligen då mamman. Hon skulle antagligen dessutom ha loggat in på någon dator någon gång eller skickat något sms alternativt ringt till någon.
Citera
2010-08-14, 22:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
jo det hade jag satt och spånade österut i landet innebär Sthlm och sedan ta en färja över östersjön snabbt och enkelt är hon borta. Gillade Marina dans eftersom det vart dans läger runt den 29/7 i Norrtälje.
Behöver man ta färja över Östersjön för att komma till Norrtälje?
Hon kan ha haft vilket ärende som helst österut till vilken plats som helst. Men om hon åkte bil och inte sin egen måste hon ha åkt någon annans (lysande slutledning, eller hur?). Har hon fått skjuts av någon som hon har bestämt träff med i Stora Höga eller Göteborg? Finns det liftarförmedling? Hur fungerar det? Bokar man i förväg och bestämmer med föraren? Har googlat men inte funnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in