2010-08-14, 19:37
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På land riskerar man hundar och svampplockare. Den som är hemmastadd i Göteborg har alltså inga svårigheter att sänka en kropp och låta den försvinna för gott.
Nja det är ju lätt att sänka en kropp men den brukar som sagt alltid dyka upp igen efter ett par dagar/veckor,månader. Har en bekant till familjen som tog livet av sig under 90 talet han flöt upp efter ca ett år så får hans far samtalet att vi har hittat kroppen efter din son. Så om hon är dränkt så kommer upp läs här om det kan vara till nytta. Känner dock inte mannen i fråga http://svt.se/2.62019/1.856747/lik_i_stockholms-vatten_var_saknad_man&lid=aldreNyheter_813849&lpos =rubrik_856747
Citera
2010-08-14, 19:41
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
På land riskerar man hundar och svampplockare. Den som är hemmastadd i Göteborg har alltså inga svårigheter att sänka en kropp och låta den försvinna för gott.

Nja, en konstig slutsats du drar. Du har ju inga hundar eller svampplockare på natten heller?
Det var fullmåne när MJ försvann och molnfritt, borde ha lyst upp svartedalen.

Är det ljust ute och i Göteborg och dumpa en kropp, hmm då är skogen trots allt bättre än att satsa på älven eller havet. Östra statsdelarna, våra nysvenskar har inte hund i regel att gå med i skogen och de plockar knappt svamp heller och de bryr sig inte, om de skulle se dig. De ringer inte polisen.
oops! Vilka fördomar, sorry , det bara kom...
Citera
2010-08-14, 19:43
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna
Vart är det då bäst att passera över Göta älv, Lilla Edet eller Bohus?

Vid Kungälv och dra till Korhalls brygga (bilfärjan), den går väl inte om nätterna, så det är tomt i terminalen. Lagom öde, det blir Nordre Älv då, men går väl lika bra.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Nja det är ju lätt att sänka en kropp men den brukar som sagt alltid dyka upp igen efter ett par dagar/veckor,månader. Har en bekant till familjen som tog livet av sig under 90 talet han flöt upp efter ca ett år så får hans far samtalet att vi har hittat kroppen efter din son. Så om hon är dränkt så kommer upp läs här om det kan vara till nytta. Känner dock inte mannen i fråga http://svt.se/2.62019/1.856747/lik_i_stockholms-vatten_var_saknad_man&lid=aldreNyheter_813849&lpos =rubrik_856747
Förlåt, jag glömde nämna att man kan tynga ner kroppen.
Citera
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna
Vart är det då bäst att passera över Göta älv, Lilla Edet eller Bohus?
Hej om du kör över Lilla Edet så märker man att det är smidigare att köra detta är om du bor i Svartedalen/ Spekeröd så är det ju hugget som stucket egentligen men du kör ju upp för trollhättan via Lilla Edet sedan örebro är väl några timmars körtid.
Brukade köra mycket över bron i Lilla Edet när jag körde upp till Sthlm i från Orust.
Citera
2010-08-14, 19:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBates
Nja, en konstig slutsats du drar. Du har ju inga hundar eller svampplockare på natten heller?
Jag tänkte att hundar eller svampplockare kan ställa till problem senare genom att hitta kroppen.
Citera
2010-08-14, 19:46
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Förlåt, jag glömde nämna att man kan tynga ner kroppen.
Jo men tynger du ner kroppen så brukar armdelar osv ruttna och det gör att dom slits av och sedan flyter upp på grund ut av gaser.
Det lättaste om du vill bli av med ett lik så är det klassiska betong mönstret att hälla betong över kroppen rätt djupt.
Citera
2010-08-14, 19:49
Medlem
drdracula141s avatar
Något jag tänkte på nu under morgonen är att hon har ju nämnt att hon är lik Anja Persson tänk om hon nu har dragit så lär hon ha utnyttjat detta om hon vill försvinna under en tid.
Citera
2010-08-14, 19:56
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
Vid Kungälv och dra till Korhalls brygga (bilfärjan), den går väl inte om nätterna, så det är tomt i terminalen. Lagom öde, det blir Nordre Älv då, men går väl lika bra.

Kornhalls brygga (Får ställa om USB-tangentbordet, märker jag). Såg på flygfoto att det är rätt grunt där än jag mindes.
Skall den dock flyta så... under Angeredsbron kanske, Surtesjön vid kanotingen,

Varför intresse för Göteborg kan man ju undra?

Kommer man norrifrån, så undrar jag om jag inte hellre vid jordfallsbron/Kungälv hade dragit upp i skogen, Vättlefjäll. Finns en stor avfalssanläggning mitt i skogen (troligen kameraövervakad, men... bredvid) eller kört vägen ut till någon av sjöarna, Trollsjönäs.
Citera
2010-08-14, 19:59
Medlem
Fylleannas avatar
No offense, men är det inte snart dax att ändra rubriken till Kalle Blomkvist och den försvunna kvinnan?
Citera
2010-08-14, 19:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kornhalls brygga (Får ställa om USB-tangentbordet, märker jag). Såg på flygfoto att det är rätt grunt där än jag mindes.
Skall den dock flyta så... under Angeredsbron kanske, Surtesjön vid kanotingen,

Varför intresse för Göteborg kan man ju undra?

Kommer man norrifrån, så undrar jag om jag inte hellre vid jordfallsbron/Kungälv hade dragit upp i skogen, Vättlefjäll. Finns en stor avfalssanläggning mitt i skogen (troligen kameraövervakad, men... bredvid) eller kört vägen ut till någon av sjöarna, Trollsjönäs.
Jag tror inte att vi behöver räkna upp vartenda vattendrag i Bohuslän. Låt oss enas om att det finns många ställen att gömma en kropp för evigt.
Citera
2010-08-14, 20:01
Medlem
bagarn29s avatar
Där spåren hittades hur är underlaget där? Skulle man ev. kunna köra med Lupon där? Varför dröjde det innan Lupon undersöktes?

Om MJ dött hemma så tror jag kroppen kan ha flyttats med Lupon ifall den inte ligger nergrävd ca 100-200 meter från gården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in