2012-04-15, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Som har för vana att gå och lägga sig i bäddmadrasser och dö. Spekerödsälgen är vida känd för sitt unika beteende.

Jägare slänger slaktavfall på de mest underliga ställen och underliga sätt. Det har hänt många ggr att de misstagits för mänskliga benrester. Fingrar och skalle är det säkraste för att snabbt identifiera människa.
Citera
2012-04-15, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Olsson
Kan ju eventuellt finnas kvar något på insidan av plasten ja...?

Precis! I Eva Magnusson-fallet fann man gott om avtryck på insidan av tejp mm, de säckarna dumpades ute i snö mitt i vintern...

Hoppas så att det är Marina så familjen kan få ett avslut!
Citera
2012-04-15, 08:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkidelisa
Precis! I Eva Magnusson-fallet fann man gott om avtryck på insidan av tejp mm, de säckarna dumpades ute i snö mitt i vintern...

Så du hoppas att hon är död?
Citera
2012-04-15, 08:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shpshp
Tog mig en titt på google.

Ett random djurs ryggrad: http://www.travelblog.org/Photos/1504909

En människas ryggrad: http://www.kappamedical.com/images/Anatomy/Bones/A794_L_bonelike-vertebral-column.jpg

Människans ryggrad ser större ut och ska kunna urskiljas från ett normal stort djur om man har rättsmedicinska kunskaper. Nu är jag oviss om zoologin i Västra Götaland? Vilka stora djur finns det? Björn och älg är väl uteslutet?
Björn och älg brukar inte svepa sig i presenningar innan de dör vad jag vet. Om det är ett placerat fynd kommer skelettet sannolikt från ett tamdjur, slaktrester.
Citera
2012-04-15, 08:41
Medlem
KluvenTungas avatar
Liten uppdatering, dykarfyndet har svalnat. Paketet fortfarande intressant.
Citat:
Under gårdagens skallgång fann även organisationen Missing Peoples dykare vad som troddes vara benrester och kvinnokläder i sjön Härsvatten utanför Stenungsund.
– Det har svalnat och är inte intressant längre, säger Thord Haraldsson som leder polisutredningen till Expressen.se på söndagsmorgonen.
Han berättar att benresterna tycks komma från ett djur och att tygresterna inte tros tillhöra Marina.
Men kroppen som hittades inlindad i en madrass i går är fortfarande högst intressant. Polisen arbetar nu med att försöka identifiera skelettdelarna.
http://www.expressen.se/gt/sokte-efter-marina---gjorde-fynd-i-skogen/
Citera
2012-04-15, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Man läser det man vill. Självklart hoppas jag att hon dansar omkring någonstans, lycklig, intakt och alldeles levande. Dock är jag hyfsat övertygad om att hon är mördad och i så fall HOPPAS jag att fyndet är Marina.
Citera
2012-04-15, 08:43
Medlem
Citat:

OCH så att mördaren åker fast!!!!!
Det är väl så att GW har rätt i att statistiken ljuger inte undantaget de 5 procenten. Då borde ju man lyssnat till honom och letat. I Eva Magnussonfallet stämde hans utsagor mycket väl. Man borde leta inom en mil från försvinnandet och inte gå långt in i skogen där man tänkt sig mördaren har burit 80 - 100 kg. I örebrofallet hade GW rätt. Mördaren hade inte tid/ork att bära Eva i delar utan slängde henne i snön. Synd om den tjej som FS lurat med sig - även om han inte mördat Marina. Vad jag önskar är rapport från de som tidigare varit så aktiva i området. Vi vill ha kont info.
Citera
2012-04-15, 08:45
Medlem
http://www.expressen.se/gt/sokte-efter-marina---gjorde-fynd-i-skogen/

Expressen har varit i kontakt med Artmix - som inte vet vad han ska säga....

Det där med att komma tillbaka till ett någotsånär normalt liv, det blir nog banne mig svårt!
Citera
2012-04-15, 08:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Jag vågar inte svara riktigt på det, men tror mig minnas att det var vit plast, men det finns väl å andra sidan vit presenning?
Tror?
Menar du att du inte vet vilken färg paketet/fyndet hade.

Vet du vad som fick sköterskan att öppna paketet?
Det måste ha osat ganska illa, eller?
Om en färsk kropp har paketerats så väl, och paketet hittas orört efter så lång tid att endast skelettet återstår, då borde emballaget vara indränkt med rutten vävnad.
Citera
2012-04-15, 08:53
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Läs själv vad hennes föräldrar säger, de är övertygade om att hon är död och att de bara vill begrava sin dotter, är det så konstigt?

Jag tycker att det är starkt av dem att se alla bevis för att hon är död och inte gå runt och hoppas på något hollandspår
Citera
2012-04-15, 08:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Jag vågar inte svara riktigt på det, men tror mig minnas att det var vit plast, men det finns väl å andra sidan vit presenning?

Öppnades "paketet" av ren nyfikenhet eller i samråd med polisen?
Citera
2012-04-15, 08:57
Medlem
Citat:

ja det är ganska uppenbart att hon är död,med tanke på blodet i madrassen,men ialla försvinnanden så önskar man att vederbörande skulle komma hem efter ett långt äventyr.
jag hoppas att den skyldige snart sitter bakom lås och bom, annars kanske han fortsätter .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in