2011-12-30, 18:41
Medlem
mjohan84s avatar
Quarell: Något som skulle kunna belägga dina teorier ang frivilligt försvinnande skulle vara ifall du kunde hitta någon typ av film/bok där MJ skulle kunna ha hämtat sina idéer ifrån, har du tänkt på detta? minns att det låg lite ljudböcker i hennes bil, bland annat någon som hette "saknad"
Citera
2011-12-30, 18:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Källa?

Har tappat ett x antal vilt på blod och det du påstår stämmer inte ett skit.
Okej, den som vet hur man tappar en död kropp på flera dl blod kan nog göra det. Men kan man flytta kroppen omgående utan att spilla blod?

På industriella slakterier bedövas djuren innan de töms på blod därför att det är lättare att tömma dem medan de lever.

Men det är helt obegripligt varför någon skulle plantera brottsspår och sedan dölja dem.
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Jag visste inte att det var konstaterat?
Nej, det är inte konstaterat att kroppen och madrasserna fördes genom bostaden, endast att de har förts ut ur bostaden om hon mördades i sängen. Men dörrarnas placering gör det omöjligt att använda dem utan att föra kroppen och madrasserna genom bostaden. Alternativet till dörr är fönster, och där hittades inga spår av blod eller städning heller.
Citera
2011-12-30, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Fetat: f
Tänker också att om FS är GM och greps av plötslig mordlust, så ligger det väl närmast till hands att strypa henne - inte att leta fram en pistol, ladda (med vilken ammunition f ö?). OBS att jag inte satt mig in i detta med vapnet, så här kan det vara något fel i resonemanget, men ändå.... Och strypning = inga spår, om kroppen göms ordentligt.
Fast då är det ju blodfläcken under och i sängen förstås. Men visst är det konstigt att MJ:s mamma, som verkar vara en rejäl kvinna i den ålder, då ordentlig städning är A och O - missar blod både i och under sängen?

Knivattack tror jag mer på, födelsedagen började dåligt under båtturen och hur den fortsatte hemma under kvällen...runt midnatt fick Fredrik nog av Marinas verbalitet, han fick ett raseriutbrott.
Citera
2011-12-30, 18:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Men varför skulle langaren vilja utsätta sig för att mörda en person utan anledning som en liten tjänst till en "kund"? I ett plötsligt ilskeutbrott samtidigt som FS gick bananas? Det är inte logiskt för mig. Du har ju också själv några vettiga invändningar.

Ja, varför riskera hela sin tillvaro för en förmodat liten kund som FS? En nära vän (har han såna?) En bror(har han, alibi?)

Citat:
Tänker också att om FS är GM och greps av plötslig mordlust, så ligger det väl närmast till hands att strypa henne - inte att leta fram en pistol, ladda (med vilken ammunition f ö?). OBS att jag inte satt mig in i detta med vapnet, så här kan det vara något fel i resonemanget, men ändå.... Och strypning = inga spår, om kroppen göms ordentligt.

Ja, det ligger närmare till hands att strypa någon i hastigt mod. Men om man vill ha väck någon för att man har tröttnat på denne någon så kan man vänta tills denne somnat och sedan gå in och sätta ett skott i huvudet.[/quote]

Citat:
Fast då är det ju blodfläcken under och i sängen förstås. Men visst är det konstigt att MJ:s mamma, som verkar vara en rejäl kvinna i den ålder, då ordentlig städning är A och O - missar blod både i och under sängen?
Det stör mig också.. att hon inte skurat/dammsugit under sängen och inte heller försökte hon få bort filten "som satt så hårt". Men hon hade kanske städat hela huset och var trött och less när kom till sovrummet??
Citera
2011-12-30, 18:59
Medlem
mjohan84s avatar
[quote=allegrageller]Ja, varför riskera hela sin tillvaro för en förmodat liten kund som FS? En nära vän (har han såna?) En bror(har han, alibi?)

Kan FS ha hotat att sätta ditt langarn ? Men vad är straffet för lite knarkförsäljning i jämförelse med dumpning av kropp?
Citera
2011-12-30, 19:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Quarell: Något som skulle kunna belägga dina teorier ang frivilligt försvinnande skulle vara ifall du kunde hitta någon typ av film/bok där MJ skulle kunna ha hämtat sina idéer ifrån, har du tänkt på detta? minns att det låg lite ljudböcker i hennes bil, bland annat någon som hette "saknad"
Jag har hittat tre ljudböcker i bilen i FUP, och efter att ha rättat författare och titlar även hittat tre artiklar. Den som jag tror kan ha påverkat M att försvinna är den första. Den tredje boken handlar om ett förhållande inte olikt hennes med FS.
FUP, sid 200 ”vem är det som bestämmer i ditt liv”
FUP, sid 201 ”Dan Brown Gåvornas palats”
FUP, sid 201 ”Anhörig av Katarina Janouch”
Citera
2011-12-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Förhoppning eller aning är en semantisk fråga. Om familjen inte hade anat att hon var där hade ingen åkt dit.

Hoppet är ju som bekant det sista som överger människan.
Däremot tycks dom ana/tro att dottern är död.

Personligen har jag oerhört svårt att förstå varför Marina skulle plocka bort sina bäddmadrasser,
söla ner sängen med eget blod.För att sedan försvinna.
Det är ju mycket enklare att bara dra iväg.

Samtidigt måste jag fråga dej varifrån uppgiften kommer att hon inte skulle haft några bäddmadrasser dubbelsängen ?
Citera
2011-12-30, 19:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Samtidigt måste jag fråga dej varifrån uppgiften kommer att hon inte skulle haft några bäddmadrasser dubbelsängen ?
Den frågan har du ställt förut, men inte adresserat till mig. Jag svarade inte för jag vet inte.
Citera
2011-12-30, 19:56
Medlem
Citat:
Den frågan har du ställt förut, men inte adresserat till mig. Jag svarade inte för jag vet inte.

Jo men du är ju en av dom som använder sej av denna hypotes om madrasserna mest.
Det är ju mycket i dina inlägg som handlar om just detta,att ni utgår ifrån att det inte fanns några madrasser i sängen.Därav min fråga.

Sen undrar jag vad i boken ”vem är det som bestämmer i ditt liv” som du tror påverkat hennes ev försvinnande.Jag har inte läst boken själv,men om jag förstått det rätt så handlar boken mer om medveten närvaro än om flykt.
Citera
2011-12-30, 20:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jo men du är ju en av dom som använder sej av denna hypotes om madrasserna mest.
Det är ju mycket i dina inlägg som handlar om just detta,att ni utgår ifrån att det inte fanns några madrasser i sängen.Därav min fråga.

Sen undrar jag vad i boken ”vem är det som bestämmer i ditt liv” som du tror påverkat hennes ev försvinnande.Jag har inte läst boken själv,men om jag förstått det rätt så handlar boken mer om medveten närvaro än om flykt.
Att jag använder mig av hypotesen betyder inte att jag vet varifrån uppgiften kommer.

Jag tänker inte ge mig in i någon närmare analys av boken.
Citera
2011-12-30, 20:18
Medlem
Citat:
Att jag använder mig av hypotesen betyder inte att jag vet varifrån uppgiften kommer.

Jag tänker inte ge mig in i någon närmare analys av boken.

Okey.
Det finns alltså ingen uppgift om madrasserna,utan det är alltså då bara en hypotes.
Ibland kan det nämligen lätt tolkas som en form av sanning.
Och det är det ju dock ej.

Nån analys har jag aldrig bett om.Tänkte mest om det fanns ngt som jag missat ang detta.
Citera
2011-12-30, 20:46
Medlem
Callass avatar
(Skriver från mobilen, hoppas det går att läsa.)
Att det skulle finnas vissa specifika bäddmadrasser i sängarna är ungefär lika mycket spekulation som att det inte skulle finnas några bäddmadrasser alls där.
Mina släktingar vet inte vad jag sover på för tillfället, även om de känner till ungefär vad som införskaffades för x antal år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in