2011-10-07, 17:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
? ok? Du menar att en död person= Marina, använder sin telefon ändå?

Det är faktiskt intressant, om åklagaren nu lyckas bevisa att det var FS som promenerade vid golfbanan mellan 14:55-15:05. Så har han även bevisat att FS inte befann sig inom Kode O täckningsområde vid 14:39.

Vem skickade då sms:en?
Citera
2011-10-07, 17:53
Bannlyst
Så finnen L....l är helt avfärdad från denna utredning?
Citera
2011-10-07, 18:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så finnen L....l är helt avfärdad från denna utredning?
Vem menar du?
Citera
2011-10-07, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem menar du?
Det som står i FUP:en såklart! 731005
Citera
2011-10-07, 18:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det som står i FUP:en såklart! 731005
Menar du sidan 233f? De skulle inte ha varit med.
Citera
2011-10-07, 18:07
Bannlyst
Citat:
Menar du sidan 233f? De skulle inte ha varit med.
varför inte? När det är gjort en
dna-analys mot denna kille?
Citera
2011-10-07, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Intressant, som jag förstått så har han stannat nere vid vägen där dom stannar i filmen, men kört in till sidan, det blir som en liten naturlig rastficka där. Den vägen är återvändsgränd och den är inte så stor. En grusbelagd smal väg kan man säga. Går säkert att köra en bil upp men mindre fordon är det inga problem alls att köra där. Det sitter som jag skrev i morse en bom där idag, man kan alltså inte köra upp längre. Tittar man på karta så använd Hitta som jag länkade via, Google visar bara halva den vägen.

En "grå" bil stod parkerad precis intill kanten på en tjärn mitt i natten i slutet av Juli. När jag läser sidorna 427-428 tror jag att kvinnan tar fel när hon beskriver färdvägen dit. Hon bör mena höger efter Stötten? Kan du som är duktig försöka lokalisera var hon såg bilen?
Citera
2011-10-07, 18:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
En "grå" bil stod parkerad precis intill kanten på en tjärn mitt i natten i slutet av Juli. När jag läser sidorna 427-428 tror jag att kvinnan tar fel när hon beskriver färdvägen dit. Hon bör mena höger efter Stötten? Kan du som är duktig försöka lokalisera var hon såg bilen?
Jag har lokaliserat i ett tidigare inlägg. Precis intill Rörsjön.
Citera
2011-10-07, 18:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
FUP, sid 214, om Lupon:
Citat:
Klocka Rätt tid
Och vem har sagt att han sov i sin iögonenfallande gröna Lupo..!? - Liken på kyrkogården hade väl fått nytt liv om de sett hans bil! - Det kan med andra ord finnas vittnen till FS:s kyrkogårdsbesök.
Citera
2011-10-07, 18:22
Bannlyst
Citat:
Jag har lokaliserat i ett tidigare inlägg. Precis intill Rörsjön.

Då bör Rörsjön absolut kollas.
Citera
2011-10-07, 18:48
Bannlyst
Efter ca: 2 månader efter försvinnandet slänger och städar Marinas mamma div saker i huset som tillhör Marina.

Nästan alla kläder samlas ihop och ges till klädinsamling, div andra saker slängs i soppåsar.

......................

Vilken mamma gör så här mot sitt barn? efter 2 månader av ett försvinnande???
Citera
2011-10-07, 19:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, vittnet såg en person som såg ut som FS kl 15:00.
Klockades den tiden!?
Citat:
De har inte diskuterat påsarnas placering i 20 minuter, inte heller fikat längs vägen, tankat, spelat golf eller gjort något annat som skulle kunna förändra den tidpunkten med mer eller mindre än marginella +/- 5 min.
Det har du ingen aning om. - Eftersom de varken har beräknat hur lång tid det tar att packa kassar eller gå till sin parkerade bil mm så kan vi inte veta den exakta tiden för deras göromål, innan de ser en vandrande långhårig man. - Och hur har "30 minuter" från pendeltågsstationen till golfbanan beräknats?
Citat:
Man måste nog snart inse att FS inte kan ha varit på båda ställena.
Han behöver inte ha varit på något av de här ställena; han behöver bara ha noterat en bils reg.nr. då han befann sig under Kode O-masten - vilket inte behöver ha varit vid just Ålevatten/Anvik. - Allt annat är spekulationer. Och som du vet så spekulerar varken jag eller FS...

14:33:41 avsänder MJ:s mobil ett sms till MJ:s syster. MJ:s mobil befinner sig under masten Kode O.
14.37:12 ringer MN (vars bil fordonsfrågan gällde) och han befinner sig då under masten Svartedalen ´120 - och under samma mast befinner han sig även 14:39:29. - Jag har dock uppfattat det så att bägge de här masterna kan vara aktuella för området i fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in