2011-10-04, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Marina eller hennes baneman.

Att M:s mobil var i Stora Höga och att FS mobil var i eller nära hemmet. FS påstår inte att M var hemma när han kom från Mölndal, FS påstår att M stack dagen innan.

Ja, det är sant..man rör till det ibland. Men kan du få ihop ett troligt scenario om det nu skulle vara Marina som använt mobilen i hemtrakten både den 28 och 29? Får du inte ihop något som låter troligt kan man utesluta att Marina använt mobilen i hemtrakten.
Citera
2011-10-04, 14:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Sorry. Jag har en teori, om MJs telefon har befunnit sig närmare Stora Höga och sen förflyttats till bostaden, då kan registreringen till Stora Höga masten kvarstå, täckning lär finnas. Var FS vid Adenmarks, pendelparkering eller bankautomat innan tiden då MJs telefon registrerade aktivitet från Stora Höga masten?
M:s mobil registrerades till Stora Höga den 29. Händelserna vid bankomaten i Stora Höga tilldrog sig den 27.
Citera
2011-10-04, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Där står att han var i Mölndal..........

Läs rutan ovanför de gula rutorna. Klockan 10.00
Citera
2011-10-04, 15:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, det är sant..man rör till det ibland. Men kan du få ihop ett troligt scenario om det nu skulle vara Marina som använt mobilen i hemtrakten både den 28 och 29? Får du inte ihop något som låter troligt kan man utesluta att Marina använt mobilen i hemtrakten.
Jaså, det tycker du. Det åligger mig att komma med ett vad du tycker är ett troligt scenario. Jag håller inte med.

Åklagaren, som har haft ett år på sig, har inte lyckats komma med ett scenario som håller. FS kan inte befinna sig vid golfbanan gående på hemväg från Stora Höga tjugo minuter efter en fordonsförfrågan vid Anvik.
Citera
2011-10-04, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jaså, det tycker du. Det åligger mig att komma med ett vad du tycker är ett troligt scenario. Jag håller inte med.

Åklagaren, som har haft ett år på sig, har inte lyckats komma med ett scenario som håller. FS kan inte befinna sig vid golfbanan gående på hemväg från Stora Höga tjugo minuter efter en fordonsförfrågan vid Anvik.

Jag tycker att man ska försöka få till troliga scenarion även när det gäller Marina. Hur ska man annars få till något? Du har ju inga problem med att spekulera kring FS så varför inte åt andra hållet?

Det är möjligt att vittnet såg någon annan som liknade FS. Jag försöker få en bild över hela händelsen men det ÄR svårt när man inte är bekant med vare sig omgivning eller mastningar.
Citera
2011-10-04, 15:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tycker att man ska försöka få till troliga scenarion även när det gäller Marina. Hur ska man annars få till något? Du har ju inga problem med att spekulera kring FS så varför inte åt andra hållet?

Det är möjligt att vittnet såg någon annan som liknade FS. Jag försöker få en bild över hela händelsen men det ÄR svårt när man inte är bekant med vare sig omgivning eller mastningar.
Det är svårt för mig också, jag har aldrig varit i närheten. Jag hade aldrig hört talas om Spekeröd när tråden började. Men åklagaren och polisen har varit där och fått sig en bra uppfattning. Trots det misslyckas de med scenario.
Citera
2011-10-04, 15:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Vilket vittne då`?
Citera
2011-10-04, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Där står att han var i Mölndal..........

Om man ska tro FS passerar han Marina (eller hennes mobil) vid Stora Höga vid 10-tiden. Eller så följs mobilerna åt.
Citera
2011-10-04, 15:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Om man ska tro FS passerar han Marina (eller hennes mobil) vid Stora Höga vid 10-tiden. Eller så följs mobilerna åt.

Men han är inte trovärdig och hennes telefon var på 29 juli sen var den död precis som Marina.
Åklagaren fattar att Fredrik Svensson använde Marinas mobiltelefon andra som skyddar en mördare förstår inte detta-.
Citera
2011-10-04, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vilket vittne då`?

Vittnet som tyckte sig se FS i höjd med golfbanan. FUP 395
Citera
2011-10-04, 15:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
I dagens läge är det ganska vanligt med killar i hästsvans, så den KH såg behöver inte nödvändigtvis ha varit FS. Men för att pröva teorin att det trots allt var honom hon såg, ger tidsuppgifterna inte mycket till marginaler att spela på.

Eniros uppgifter i tid bygger på laglig körning. Majoriteten lägger nog på 5-10km/h på de större vägarna. Då man kommer på småvägarna där man känner varje krök, har jag ännu inte träffat någon som kör långsammare än ca 20km/h över hastighetsbegränsningarna. Därför kan det nog vara rimligt att beräkna tiden med ett snitt på ca 12km/h över laglig medelhastighet.

KH betalade på Willys 14:45. Att gå ut till bilen och ställa in varorna tar kanske som mest 2-3 min. Kör de lagligt passerar de golfbanan ca 14:58. Om man ökar medelhastigheten med 12km/h, passerar de golfbanan ca 14:56.

Om det var tal om laglig körning tar det alltså 12 min och den svansprydde mannen skulle kunna vara vid Bottenstugan 15:10. Lägger man även här på 12km/h kan han ha anlänt till Bottenstugan ca 15:06.

MN anländer till Botten stugan vid 15-tiden. Enligt MN, noterade han en stund därefter att det kom två personer gående förbi dem och bort till det nya vindskyddet.

Är jag helt ut och cyklar?
Att det är vanligt med hästsvans på män håller jag med om. Finansministern också.

Varför skulle FS visa sig på Svartedalsvägen till fots om han har tillgång till bil? Och varför såg inte sällskapet bilen, de sa ju att paret kom till fots? Eller gick den svansprydde mannen 12 km/h för fort?

Dessutom kom paret, enligt AN, söderifrån, FUP sid 450. FS med blondin skulle ha kommit västerifrån.
Citera
2011-10-04, 15:52
Bannlyst
Citat:
Vittnet som tyckte sig se FS i höjd med golfbanan. FUP 395

Spelar FS golf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto