Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
I dagens läge är det ganska vanligt med killar i hästsvans, så den KH såg behöver inte nödvändigtvis ha varit FS. Men för att pröva teorin att det trots allt var honom hon såg, ger tidsuppgifterna inte mycket till marginaler att spela på.
Eniros uppgifter i tid bygger på laglig körning. Majoriteten lägger nog på 5-10km/h på de större vägarna. Då man kommer på småvägarna där man känner varje krök, har jag ännu inte träffat någon som kör långsammare än ca 20km/h över hastighetsbegränsningarna. Därför kan det nog vara rimligt att beräkna tiden med ett snitt på ca 12km/h över laglig medelhastighet.
KH betalade på Willys 14:45. Att gå ut till bilen och ställa in varorna tar kanske som mest 2-3 min. Kör de lagligt passerar de golfbanan ca 14:58. Om man ökar medelhastigheten med 12km/h, passerar de golfbanan ca 14:56.
Om det var tal om laglig körning tar det alltså 12 min och den svansprydde mannen skulle kunna vara vid Bottenstugan 15:10. Lägger man även här på 12km/h kan han ha anlänt till Bottenstugan ca 15:06.
MN anländer till Botten stugan vid 15-tiden. Enligt MN, noterade han en stund därefter att det kom två personer gående förbi dem och bort till det nya vindskyddet.
Är jag helt ut och cyklar?
Att det är vanligt med hästsvans på män håller jag med om. Finansministern också.
Varför skulle FS visa sig på Svartedalsvägen till fots om han har tillgång till bil? Och varför såg inte sällskapet bilen, de sa ju att paret kom till fots? Eller gick den svansprydde mannen 12 km/h för fort?
Dessutom kom paret, enligt AN, söderifrån, FUP sid 450. FS med blondin skulle ha kommit västerifrån.