2010-08-03, 13:26
Avslutad
Hej alla glada!

Nu är det såhär att jag ska renovera ett rum i mitt hus och göra om detta till gym. Gymutrustning har jag redan sedan tidigare så det är enbart själva rummet jag behöver lite tips om.

Golvet:
Jag har funderat på om man ska köpa tjocka spånskivor (22mm) och klä hela golvet i först och främst. Detta för att de ska klaga om man tappar någon viktskiva.
Sedan ska det ju vara någon golv på detta. Har ni några tips? Har kikat på industrigolv men de kostar ju uppåt 500kr/m2.

Väggarna:
Inget speciellt mer än vanlig vävtapet som målas. En vägg ska självklart vara spegelvägg

Så, vad har ni för tips? Alla tips är bra tips!
Citera
2010-08-03, 13:32
Medlem
tältpinnes avatar
Gummigolv är ju tyvärr svindyrt, runt 400 spänn kvad i bästa fall. Men en gummimatta borde ju funka, kolla gymleco och swedol.
Citera
2010-08-03, 14:00
Medlem
Obi-Wans avatar
Får man fråga hur stort rummet är?
Citera
2010-08-09, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Obi-Wan
Får man fråga hur stort rummet är?

Rummet är ca. 5x4m.

Har fortfarande inte bestämmt mig för vad för golv jag ska lägga in. Så tips uppskattas
Citera
2010-08-18, 12:52
Avslutad
Ska köpa golv till helgen till rummet. Inga tips?
Antagligen blir det något plast/gummi golv av något slag. Vill helt komma så billigt undan som möjligt.
Citera
2010-08-18, 13:26
Medlem
xetc!s avatar
http://www.nordicfighter.com/pusselmattor.html kanske hade funkat?
Citera
2010-08-19, 13:19
Medlem
Zayns avatar
Det verkar vara vanligt med gummitmattor i stall och liknande. Kolla på någon hästbutik efter gummimattor på rulle. 8-10mm måste ju räcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in