2002-10-05, 16:28
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag vet att det här har diskuterats tidigare i något inlägg men jag tror inte det har kommit något slutgiltigt svar, kanske inte heller finns något just nu. Men iaf, hur kommer det sig att inte alla känner något av cannabis första gången de röker? För mig tog det nog en eller kanske två gånger. Jag röker aldrig nu men tidigare då jag rkte efter ett längre uppehåll blev effekten fördröjd. Kunde nästan ta mellan 30-60 minuter innan det small till. Jättemystiskt. Vad beror det på?

Mvh Kapten
Citera
2002-10-06, 21:10
äldre konto (old)
Ej medlem
ops: Vet inte svaret på dina frågor, men det har troligen med fysiologin att göra, såsom med alla andra rus-produkter...

Jag blev fetstenad första gången jag rökte, då drog jag i mig en hel feting (rent gräs, som alltid... tobak dödar ju...) och det tog som fan!

/C
Citera
2002-10-07, 18:29
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Handlar nog mycket om inställningen
till drogen och givetvis kroppskemin..

Första gången tog det en stund innan man kände något.
Sedan kände man något. Det blev starkare och starkare.

Och Poff! Välkommen till en annan värld...
Citera
2002-10-08, 11:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Minns första gången jag rökte marijuana (hade inte rökt hasch på ett par månader). Jag och person A och B hade fått tag i ett par gram av någon sorts gräs. Vi började röka ur en akrylbong från smart drugstore. Efter ungefär 20 minuter hade inget hänt tros idogt rökande. Efter ungefär 30 minuter blev det ganska tyst i rummet. Person A satt med munnen full av drickan Shio. Plötsligt skrattar han så det sprutar Shio över halva rummet. Jag och B tittar på varandra och jag känner liksom hur 1000 små varelser killar mig i magen och börjar gapskratta varpå även B skrattar som bara den.

Därifrån var det bara eufori och godis som gällde.

Mvh Kapten
Citera
2002-10-09, 17:13
äldre konto (old)
Ej medlem
Haha jag blir helt varm i kroppen när du berättar Kaptenen. D e ju precis så det är, finns inget skönare (?) än en riktig fet skrattnoja... o så e d ju bra för magrutorna
Citera
2002-10-09, 22:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Inte bara det, att skratta rejält är en riktig hälsokur. Ungefär som ett aerobicspass + att det ger massa possetiv energi till kroppen.

Så rök på
Citera
2002-10-11, 17:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Har inte rökt så mycket marijuana utan mest hasch. Den där fjäderlätta euforiska känslan jag fått av den marijuana jag rökt är otroligt mysig. Men av både marijuana och hasch få rjag alltid munchies vilket är fantastiskt helt i sig. Mat och godis blir aldrig godare än under inflytandet av cannabis.

Mvh Kapten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in