2010-08-02, 21:16
Medlem
Cassandraas avatar
Hejsan

Jag har stora problem med deras update som hette typ Magic trackpad and multi-touch ver. 1.0.

Nu beter sig styrplattan som skit, helt plötsligt kan den börja markera saker och hur mycket jag än trycker så går den inte bort, alltså som om jag håller den inne hela styrplattan, men det gör jag inte! Det ända man kan göra är att tvångsavsluta datorn...Det har börjat sen jag uppdaterade till ovan nämda uppdatering...

Kan jag på nått jäkla sätt ta bort den från datorn? Är beredd att omformatera eftersom det är så jäkla drygt...Men kan jag undvika detta?

Kram
Citera
2010-08-02, 21:18
Medlem
tzjs avatar
Har du kollat på Apples support sidor, närmare bestämt i diskussionsforumen?

Det är tydligen flera som har fått problem efter denna uppdatering. Jag återkommer om jag hittar något matnyttigt.

Over and out.
Citera
2010-08-02, 21:20
Medlem
korps avatar
Efter att ha varit Win användare i många år har jag som vana att alltid vänta iaf ett par dagar med alla uppdateringar, det har fungerat ganska bra för OsX också
Citera
2010-08-02, 21:30
Medlem
tzjs avatar
Hittar inget bra mer än att fler har problem.

Det bästa är att ringa Apple eller att rapportera problemet till dem.
Testa att disabla olika funktioner i systeminställningar och se om det hjälper.

Installera inte om än, utan håll koll på om Apple släpper någo ytterligare uppdatering till plattan.
Citera
2010-08-03, 11:37
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korp
Efter att ha varit Win användare i många år har jag som vana att alltid vänta iaf ett par dagar med alla uppdateringar, det har fungerat ganska bra för OsX också

Ja, det är ett bra generellt tips om man inte är beredd att få leva med lite buggar (eller gå tillbaks till föregående version), det är alltid risker med patchar och uppgraderingar. Saker och ting kan ha missats, inte helt ovanligt heller.

Men det hjälper ju inte TS med sitt nuvarande problem, som jag tyvärr inte har någon direkt lösning på. Men kolla i systeminställningar om det råkar vara någonting på- eller avslaget som inte ska vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in