Citat:
Ursprungligen postat av
JackeJocke
Det har inte med dyslexi att göra.
Jobbigt ja, samma med andra diagnoser även om jag själv tror att det går lite inflation i diagnoser.
Men även om man har ADHD tex, kan man inte bete sej hur som helst och sedan jamen jag.....
Man får anstränga sej lite mer.
Ilskna utbrott måste hanteras så inte tredjeman blir drabbad.
Samma med dyslexi, läs in Jonna 100 ggr istället för 10 ggr som en icke dyslektiker behöver
Du är i Arboga 100 ggr så man inte säger Örebro.
Det är nationaldagen inte midsommar även om många säger att kungen ville vara lite rolig och effektiv.
Jo, det har med dyslexi att göra. Man uttalar det man tror är skrivet, typ misstaget med "Inse."
(Iallafall inte "Imse" som spindeln).
Att Kungen blandade ihop Arboga med Örebro är ingen fjäder i hatten, men kan hända om man inte följer sitt skrivna tal utan tror sig våga ett par egna ord utanför manus.
Låt kungen få 'skoja' om midsommar eller nationaldagen om han vill. Han tyckte väl att det var litet kul att skoja sig själv. Han fick i alla fall folk att både skratta och undra.
Han förvånade publiken när han satte igång och jiggade till "Maya min piraya" utanför Sollidens slott. Såg ut som ett utbrott av något slag, ryckigt. Men han
försökte släppa loss iallfall. Det ska han få cred för. Att sedan resten av kungafamiljen blev tagen på sängen och såg ut att inte veta var de skulle göra av sig var bara komiskt. Silvia kör några slängiga ryck med ena armen, vänder sig och pekar mot Vickan och Estelle som börjar svänga medan Daniel står rak och ser fastnaglad ut.