2026-01-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
Blanda inte in dyslexin i detta.
Jag är själv inte den största språkbegåvningen, men man får anpassa sej.
Kungabarnen har hamnat mellan den gamla och nya tiden.
Gamla tiden då allt var styrt från andra vad man skulle göra, till det nya mera folkliga, att klara sej själv.
De klarar sej inte själv, blir lurade, läser fel.
Just läsa fel så har väl CP alltid läst fel.
Blivit lurad när det gäller design och affärer.
Det har väl alltid blivit fel när CP och även Madeleines krämer blev väl fel?
Troligen lurad eller haft mycket konstiga rådgivare.
Gör om gör rätt, skyll inte på olika diagnoser osv.
Tänk lite själv eller låt andra göra det åt dej om du inte blivit uppfostrad att tänka själv.

Har aldrig skrivit att dyslexi har med hans (?) design eller andra val av arbeten/aktiviteter att göra. Var läser du det?

Nämnde bara att jag faktiskt tycker synd om honom då han säkert måste känna press på sig att åstadkomma något. Svenska folket gillar nog inte att hovet består av slöfockar. Det kan inte vara lätt att behöva inviga diverse offentliga tillställningar och hålla tal till en folkhop om man har dyslexi. Det har ju även Victoria och kungen.

Förstår inte vad det är jag ska göra om eller som jag speciellt ska tänka på.
Citera
2026-01-23, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Har aldrig skrivit att dyslexi har med hans (?) design eller andra val av arbeten/aktiviteter att göra. Var läser du det?

Nämnde bara att jag faktiskt tycker synd om honom då han säkert måste känna press på sig att åstadkomma något. Svenska folket gillar nog inte att hovet består av slöfockar. Det kan inte vara lätt att behöva inviga diverse offentliga tillställningar och hålla tal till en folkhop om man har dyslexi. Det har ju även Victoria och kungen.

Förstår inte vad det är jag ska göra om eller som jag speciellt ska tänka på.
Victoria och kungen klarar ju av det bra.
Diagnoser kan aldrig bli att världen ska anpassa sej efter diagnosen utan att den som har tex ADHD mm får anstränga sej lite mer.

CP behöver ingen press, han kan ställa sej på kö hos AF, eller söka jobb på MCD om det är så jobbigt att klippa band och hålla tal.
Citera
2026-01-23, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molins
Men hur i helvete kan ett enda uppdrag där ETT namn ska sägas skyllas på dyslexi,när det i själva verket har med dum i skallen att göra?
Kungen är ju samma!Gubben har väl hört vad sonen och callgirlens unge skulle heta och endå blir det fel?
Hade inte dessa båda herrar varit födda i monarkin,så hade de väl haft klippkort i släkten på Samhall.
Dummerjönsar!
Det har inte med dyslexi att göra.
Jobbigt ja, samma med andra diagnoser även om jag själv tror att det går lite inflation i diagnoser.
Men även om man har ADHD tex, kan man inte bete sej hur som helst och sedan jamen jag.....
Man får anstränga sej lite mer.
Ilskna utbrott måste hanteras så inte tredjeman blir drabbad.
Samma med dyslexi, läs in Jonna 100 ggr istället för 10 ggr som en icke dyslektiker behöver
Du är i Arboga 100 ggr så man inte säger Örebro.
Det är nationaldagen inte midsommar även om många säger att kungen ville vara lite rolig och effektiv.
Citera
2026-01-27, 05:38
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Undrar om han och Katja Nyberg har något gemensamt?

Hur menar du?
Citera
2026-01-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
Det har inte med dyslexi att göra.
Jobbigt ja, samma med andra diagnoser även om jag själv tror att det går lite inflation i diagnoser.
Men även om man har ADHD tex, kan man inte bete sej hur som helst och sedan jamen jag.....
Man får anstränga sej lite mer.
Ilskna utbrott måste hanteras så inte tredjeman blir drabbad.
Samma med dyslexi, läs in Jonna 100 ggr istället för 10 ggr som en icke dyslektiker behöver
Du är i Arboga 100 ggr så man inte säger Örebro.
Det är nationaldagen inte midsommar även om många säger att kungen ville vara lite rolig och effektiv.

Jo, det har med dyslexi att göra. Man uttalar det man tror är skrivet, typ misstaget med "Inse."
(Iallafall inte "Imse" som spindeln).

Att Kungen blandade ihop Arboga med Örebro är ingen fjäder i hatten, men kan hända om man inte följer sitt skrivna tal utan tror sig våga ett par egna ord utanför manus.

Låt kungen få 'skoja' om midsommar eller nationaldagen om han vill. Han tyckte väl att det var litet kul att skoja sig själv. Han fick i alla fall folk att både skratta och undra.

Han förvånade publiken när han satte igång och jiggade till "Maya min piraya" utanför Sollidens slott. Såg ut som ett utbrott av något slag, ryckigt. Men han försökte släppa loss iallfall. Det ska han få cred för. Att sedan resten av kungafamiljen blev tagen på sängen och såg ut att inte veta var de skulle göra av sig var bara komiskt. Silvia kör några slängiga ryck med ena armen, vänder sig och pekar mot Vickan och Estelle som börjar svänga medan Daniel står rak och ser fastnaglad ut.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-28 kl. 12:45.
Citera
2026-01-29, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jo, det har med dyslexi att göra. Man uttalar det man tror är skrivet, typ misstaget med "Inse."
(Iallafall inte "Imse" som spindeln).

Att Kungen blandade ihop Arboga med Örebro är ingen fjäder i hatten, men kan hända om man inte följer sitt skrivna tal utan tror sig våga ett par egna ord utanför manus.

Låt kungen få 'skoja' om midsommar eller nationaldagen om han vill. Han tyckte väl att det var litet kul att skoja sig själv. Han fick i alla fall folk att både skratta och undra.

Han förvånade publiken när han satte igång och jiggade till "Maya min piraya" utanför Sollidens slott. Såg ut som ett utbrott av något slag, ryckigt. Men han försökte släppa loss iallfall. Det ska han få cred för. Att sedan resten av kungafamiljen blev tagen på sängen och såg ut att inte veta var de skulle göra av sig var bara komiskt. Silvia kör några slängiga ryck med ena armen, vänder sig och pekar mot Vickan och Estelle som börjar svänga medan Daniel står rak och ser fastnaglad ut.

Okej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in