2013-05-17, 11:01
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vad gör den där Kylberg när han inte håller Gaffeln under armarna?

Försörjer sig på det här kanske, dvs de håller varandra under armarna?

Oscar är tydligen konsult inom lämpliga områden, från Linkedin:
Han och Gaffeln har ett gemensamt aktiebolag, "Bernadotte & Kylberg AB", företagsinfo:
Företaget på Facebook
Citera
2013-05-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Det skrivs och heter barnmatsskålar, inget annat! Vilken skola gick du i?
Nog om det, men jag tycker det är inget som höjer sig över mängden av alla dessa skålar, fat, och tallrikar som är exklusivt designade av alla konstnärer som finns runt om i landet.

Har inget emot honom som person, han är född till fel liv, men det rår han inte för.

Skall han fortsätta som designer så borde nog lite lite mer tankeverksamhet behövas för honom för att hitta just den grejen som slår allt annat, men det är nog svårt. Någon ny Sigvard, som var en fantastisk designer, kommer C-P aldrig att bli.

Har du sett gnistskyddet Carl Philip designat för öppna spisar?
Är inte säker på det för du kan inte påstå att det fattas tankeverksamhet där.
Citera
2013-05-18, 15:06
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1

Phille har ju beskrivit hur det går till när han designar - i SVT:s julspecial från kungahuset tror jag att det var. Att han skissar på ett förslag som han skickar över till de som ska tillverka eländet - och så återkommer de med synpunkter osv - fram och tillbaka - det är nog så hans alster växer fram - möjligen utan allt för mycket "tankeverksamhet" från hans sida. Men jag är ju full av fördomar
Citera
2013-05-18, 15:42
Moderator
Siegfrids avatar
Vem är det som hänger med CP i logen på Globen (Sverige-Finland)?
Citera
2013-05-18, 16:58
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
En ren kopia är den. Försök inte, rojalist.
Citera
2013-05-19, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Phille har ju beskrivit hur det går till när han designar - i SVT:s julspecial från kungahuset tror jag att det var. Att han skissar på ett förslag som han skickar över till de som ska tillverka eländet - och så återkommer de med synpunkter osv - fram och tillbaka - det är nog så hans alster växer fram - möjligen utan allt för mycket "tankeverksamhet" från hans sida. Men jag är ju full av fördomar

Jaså. Visste inte att han fick hjälp när han lyckades och stod ensam när han misslyckades.
Citera
2013-05-19, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
En ren kopia är den. Försök inte, rojalist.

Kopia på vad?
Sedan behöver jag dessvärre påpeka för deltagarna i denna tråd att det inte är monarkin vi diskuterar.
Citera
2013-05-19, 16:19
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Kopia på vad?
Sedan behöver jag dessvärre påpeka för deltagarna i denna tråd att det inte är monarkin vi diskuterar.
http://www.realtid.se/ArticlePages/201003/25/20100325143712_Realtid675/20100325143712_Realtid675.dbp.asp
Citera
2013-05-19, 22:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Du är så otroligt pinsam när du ska försvara Gaffeln. Förstår att inte att du bara gör dig löjlig, och skämmer ut Knugahuset? Det är en ren plankning av ett närmast identiskt brasskydd, med skillnaden att när originalet använde Rom som förebild är det slottet Tre Kronor på kopian.

Tidigare bad jag dig för övrigt att redogöra för Gaffelns enastående karriär, som kvalificerat honom för den här elitsatsningen förra eller förrförra helgen. Den där han inte behövde skämmas för att bli nästsist för att det var så elitmässigt.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2013-05-19 kl. 22:25.
Citera
2013-05-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Du är så otroligt pinsam när du ska försvara Gaffeln. Förstår att inte att du bara gör dig löjlig, och skämmer ut Knugahuset? Det är en ren plankning av ett närmast identiskt brasskydd, med skillnaden att när originalet använde Rom som förebild är det slottet Tre Kronor på kopian.

Tidigare bad jag dig för övrigt att redogöra för Gaffelns enastående karriär, som kvalificerat honom för den här elitsatsningen förra eller förrförra helgen. Den där han inte behövde skämmas för att bli nästsist för att det var så elitmässigt.

Hur får jag dig och andra här att försöka förstå skillnaden mellan statsskick och individ?
Trodde inte jag skulle behöva påpeka detta, men människan Carl Philip är faktiskt inte samma sak som landets statsskick. Vänligen ber jag dig och andra här att försöka förstå.

Att jag kan skilja på detta beror bl.a. på att jag som ung många gånger gick caddy åt och senare även spelade golf med MÄNNISKAN prins Bertil. En finare, vänligare och roligare MÄNNISKA är svårt att hitta. 9 år gammal tog han med mig i sin silverfärgade Porsche efter en runda på Kevinge. Han gasade och bromsade och jag styrde så gott jag kunde. Vi hade så kul den gången. Han, den vuxne offentliga, men så privata mannen och jag det lilla busfröet, som inte ens visste vad en prins var. För mig hette han Prins-Bertil i förnamn. Prins Bertil var älskad av alla som kände honom och föraktad av alla tomtar som du. När jag nu ser Carl Philip ser jag personliga likheter med prins Bertil och det handlar inte om bilracing. Det handlar om en lugn och generös personlighet.

Fortsätt du att hata Carl Philip pga sveriges statsskick.
Jag vet ju inte, men jag hoppas att du en gång lär dig förstå skillnaden.
Citera
2013-05-20, 12:23
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Jaså. Visste inte att han fick hjälp när han lyckades och stod ensam när han misslyckades.

Kan du utveckla dig lite? Jag förstod faktiskt inte den där kommentaren? Hade den någon innebörd överhuvudtaget?
Citera
2013-05-20, 16:38
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Jag stötte på honom en hel del i hans militära 'karriär', han var faktiskt inte helt vilse i tältet, kanske skulle/borde fortsatt där.
Som båtchef blir det inte mycket tältande. Skön slump förresten att han blev utnämnd till båtchef och hans närmaste kompisar från Lundsberg som av en händelse råkade få andra typer av tjänster på stridsbåt...och att samtliga ryckte in samtidigt...och av en händelse placerades i Gaffelns båt...sannolikheten är typ en på en miljard men det hände!
Citat:
Bara ett uttryck, han var rätt hyfsad som soldat.
Jag är fullt medveten om vad, var och när han gjorde saker i vpl.
Att bränna runt med sina barndomskompisar i en motorbåt är inte att göra värnplikt...det är att vara Gaffeln. Enda skillnaden var att öl och damer inte fanns med i bilden.
Citat:
Om det dessutom cirkulerar ett foto där han har en blåtira, runt 2003, så vet ni vet som är skýldig.
Hans dåvarande pojkvän? Svartsjukedrama? Var Jöback inblandad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in