Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Du är så otroligt pinsam när du ska försvara Gaffeln. Förstår att inte att du bara gör dig löjlig, och skämmer ut Knugahuset? Det är en ren plankning av ett närmast identiskt brasskydd, med skillnaden att när originalet använde Rom som förebild är det slottet Tre Kronor på kopian.
Tidigare bad jag dig för övrigt att redogöra för Gaffelns enastående karriär, som kvalificerat honom för den här elitsatsningen förra eller förrförra helgen. Den där han inte behövde skämmas för att bli nästsist för att det var så elitmässigt.
Hur får jag dig och andra här att försöka förstå skillnaden mellan statsskick och individ?
Trodde inte jag skulle behöva påpeka detta, men människan Carl Philip är faktiskt inte samma sak som landets statsskick. Vänligen ber jag dig och andra här att försöka förstå.
Att jag kan skilja på detta beror bl.a. på att jag som ung många gånger gick caddy åt och senare även spelade golf med MÄNNISKAN prins Bertil. En finare, vänligare och roligare MÄNNISKA är svårt att hitta. 9 år gammal tog han med mig i sin silverfärgade Porsche efter en runda på Kevinge. Han gasade och bromsade och jag styrde så gott jag kunde. Vi hade så kul den gången. Han, den vuxne offentliga, men så privata mannen och jag det lilla busfröet, som inte ens visste vad en prins var. För mig hette han Prins-Bertil i förnamn. Prins Bertil var älskad av alla som kände honom och föraktad av alla tomtar som du. När jag nu ser Carl Philip ser jag personliga likheter med prins Bertil och det handlar inte om bilracing. Det handlar om en lugn och generös personlighet.
Fortsätt du att hata Carl Philip pga sveriges statsskick.
Jag vet ju inte, men jag hoppas att du en gång lär dig förstå skillnaden.