Citat:
Ursprungligen postat av Ampersand
Tråden om original och galningar i Växjö fick mig inspirerad att försöka komma på vilka jag känner till från Stockholm. Är Stockholm originalfattigare än andra städer? Eller är staden bara så stor att de försvinner i mängden?
Ett par jag kommer på:
Nakna sydamerikanen: Nåja, inte helt naken, men han går runt i shorts och sandaler året runt. Jag har läst någon intervju med honom, där han sade att han skulle ha kunnat gå helt naken, om det inte vore för risken att bli tagen av polisen... Kylan ansåg han inte vara ett problem. Kroppen anpassade sig efter ett tag, menade han (underhudsfett och kroppsbehåring hjälper säkert till i hans fall.)
Svarta gumman med klarinetten: Satt förr alltid på huk i gången mellan Centralen och T-Centralen, klädd i svart och försökte spela klarinett, vilket hon under alla år aldrig lärde sig att göra. Hon är nu borta sedan länge, kanske död. Någon som vet mer om vem hon var?
Ett par jag kommer på:
Nakna sydamerikanen: Nåja, inte helt naken, men han går runt i shorts och sandaler året runt. Jag har läst någon intervju med honom, där han sade att han skulle ha kunnat gå helt naken, om det inte vore för risken att bli tagen av polisen... Kylan ansåg han inte vara ett problem. Kroppen anpassade sig efter ett tag, menade han (underhudsfett och kroppsbehåring hjälper säkert till i hans fall.)
Svarta gumman med klarinetten: Satt förr alltid på huk i gången mellan Centralen och T-Centralen, klädd i svart och försökte spela klarinett, vilket hon under alla år aldrig lärde sig att göra. Hon är nu borta sedan länge, kanske död. Någon som vet mer om vem hon var?
Finns en kille som sitter runt T-Centralen med munspel i käften, radio mot örat på full volym och försöker synca ihop radion med munspelet. Låter inte vackert. Ibland får han typ damp å börjar snurra huvet fram och tillbaka medan han spelar snabbt som fan på munspelet.
Finns även en skön kille i Sollentuna, norr om stan. Han brukade gå runt på bussar å glo på folk. Tänk er följande:
Ni sitter på bussen på vägen hem, helt plötsligt kommer en ful fan som har UFFs senaste kollektion på sig och trycker upp sitt ansikte 2cm från ditt. Han ser dig rakt i ögonen. Dreglar lite, sen gör han samma sak med resten av alla passagerare.