2006-09-23, 23:50
Medlem
Make_My_Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ampersand
Tråden om original och galningar i Växjö fick mig inspirerad att försöka komma på vilka jag känner till från Stockholm. Är Stockholm originalfattigare än andra städer? Eller är staden bara så stor att de försvinner i mängden?

Ett par jag kommer på:

Nakna sydamerikanen: Nåja, inte helt naken, men han går runt i shorts och sandaler året runt. Jag har läst någon intervju med honom, där han sade att han skulle ha kunnat gå helt naken, om det inte vore för risken att bli tagen av polisen... Kylan ansåg han inte vara ett problem. Kroppen anpassade sig efter ett tag, menade han (underhudsfett och kroppsbehåring hjälper säkert till i hans fall.)

Svarta gumman med klarinetten: Satt förr alltid på huk i gången mellan Centralen och T-Centralen, klädd i svart och försökte spela klarinett, vilket hon under alla år aldrig lärde sig att göra. Hon är nu borta sedan länge, kanske död. Någon som vet mer om vem hon var?

Finns en kille som sitter runt T-Centralen med munspel i käften, radio mot örat på full volym och försöker synca ihop radion med munspelet. Låter inte vackert. Ibland får han typ damp å börjar snurra huvet fram och tillbaka medan han spelar snabbt som fan på munspelet.

Finns även en skön kille i Sollentuna, norr om stan. Han brukade gå runt på bussar å glo på folk. Tänk er följande:

Ni sitter på bussen på vägen hem, helt plötsligt kommer en ful fan som har UFFs senaste kollektion på sig och trycker upp sitt ansikte 2cm från ditt. Han ser dig rakt i ögonen. Dreglar lite, sen gör han samma sak med resten av alla passagerare.
Citera
2006-09-23, 23:51
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hercule Poirot
På lördag är det Regementets dag på T2... brukar vara trevligt. :P

Äh skit i det, nästa lördag är det dags för regementets dag , tillika 375-års jubileum , på P4. Åk dit då istället.
Citera
2006-09-23, 23:54
Medlem
Bolleistheshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Make_My_Day
Finns en kille som sitter runt T-Centralen med munspel i käften, radio mot örat på full volym och försöker synca ihop radion med munspelet. Låter inte vackert. Ibland får han typ damp å börjar snurra huvet fram och tillbaka medan han spelar snabbt som fan på munspelet.

Finns även en skön kille i Sollentuna, norr om stan. Han brukade gå runt på bussar å glo på folk. Tänk er följande:

Ni sitter på bussen på vägen hem, helt plötsligt kommer en ful fan som har UFFs senaste kollektion på sig och trycker upp sitt ansikte 2cm från ditt. Han ser dig rakt i ögonen. Dreglar lite, sen gör han samma sak med resten av alla passagerare.

Snurra runt som i exorcisten??!
Citera
2006-09-24, 10:40
Medlem
Make_My_Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolleistheshit
Snurra runt som i exorcisten??!

Haha, vrider hade nog varit ett bättre ord, ser jävligt skummt ut iaf.
Citera
2006-09-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolleistheshit
Joo, men har inte sett henne på ett bra tag. Är säkert död nu, hon var enligt ryktena modell som ung men träffade sedan en kille som hon gifte sig med som inte var så snäll. Misshandlade henne och sådär, hon började med droger och sen var det ciggtiggardags. Vet inte hur mycket som är sant, men det är vad min mormor säger iaf..

AKA Pallashoran?
Citera
2006-09-24, 16:57
Medlem
Kristofer.s avatar
Störkk

Bor själv i Tidaholm, Det är ju en stad för sig själv om man säger så. Stolthet är dock en stor faktor. Matfestivalen hinner inte bli långvarig innan Tidahölmarna ställer te med bråk "supa knulla slöss" stämmer perfekt in på staden. Vi hatar tibro hjo och karlsborg, resten är likgiltiga för oss. Eddie meduza är kung, men nu på senare dar även bandet pipx.
Väldigt tjusig och trevligt stad med inte allt för många blattar såsom Falköping, Tibro osv har. Alla som lämnar staden kommer alltid tillbaka, även om man sa det när man var 13år "ja ska fan flötta härifrån när en blir voxen" Nått speciellt är det.

Vanliga kommentarer som jag inte tror många förstår som inte kommer härifrån är bland annat
"å siken jävla drôse"
"hälta å vart"
"slö en penne sen så hörs vi"
"ho e lite sater denaringa ruvet"

hare gött!
Citera
2006-09-24, 18:19
Medlem
Bolleistheshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Make_My_Day
Haha, vrider hade nog varit ett bättre ord, ser jävligt skummt ut iaf.

haha, phu. annars hade det verkligen varit en sevärdighet!
Citera
2006-09-24, 18:20
Medlem
Bolleistheshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barba stark
AKA Pallashoran?

haha, kärt barn har många namn!
Citera
2006-09-24, 18:22
Medlem
Bolleistheshits avatar
Förresten. Fanns det inte en jävel i Täby som sprang runt och kissade på folk som väntade på bussen.

Jävligt traumatiskt. Du står och väntar på bussen, helt plötsligt känner du något varm och blött på benet. Då står en kille och kissar på dig! Vet någon något mer om denne obehagliga karl?
Citera
2006-09-24, 19:41
Medlem
gärningsmannens avatar
Hata Karlsborg???? WTF!

Jag bor i en av Skaraborgs största städer (som saknar allt vad vatten heter).
Vantrivs rejält med det. Kommer förhoppningsvis att flytta mot Karlsborg innan nästa sommar. Är det ett vansinnigt beslut?
Citera
2006-09-24, 21:22
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Hata Karlsborg???? WTF!

Jag bor i en av Skaraborgs största städer (som saknar allt vad vatten heter).
Vantrivs rejält med det. Kommer förhoppningsvis att flytta mot Karlsborg innan nästa sommar. Är det ett vansinnigt beslut?
Inte nödvändigtvis, men det ligger en bra bit från t.ex. Skövde. Har du jobb och/eller flickvän så underlättar det. Även om det är fint i Karlsborg är det lite för litet för mig. Hoppas du kommer trivas iaf
Citera
2006-09-24, 21:24
Medlem
Kristofer.s avatar
Karlsborg

Det är nog inte ett helt fel beslut, rätt fint där faktiskt!
Vi hatar Karlsborg av samma anledning som Tibro osv, väldigt mycket bråk mellan städerna, ingen därifrån vågar sig hit längre, dom får tyvär alltid stryk när dom kommer, medans Tidaholmarna senast i sommras våldtog deras stad vid crousingen. Fan va sjukt det låter, men så är det, himlans massa beef.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in