Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-29, 10:36
Medlem
tzjs avatar
Jag har ett tag lurat på att skicka min mbp för en uppgradering.

Mitt val skulle då vara att i OptiBayen sätta in en 40 GB SSD för systemet och programmen.
Produkten jag tänker på är denna: http://www.kullander.se/product.php?productid=20300&cat=504&page=1

Är det någon här på FB som gjort denna operationen? Inte nödvändigtvis med en 40 GB SSD, utan egentligen bara valt att trycka in mer hårddisk i allmänhet?
Citera
2010-07-29, 11:14
Medlem
Roger Venuss avatar
Det finns ett par på sweclockers som har gjort det, kolla där.
Citera
2010-07-29, 11:37
Medlem
tzjs avatar
(Datorröst).

Takk fur teepset. Jaagh koolar poo sweeklåkkers eestället.
Citera
2010-07-29, 13:13
Medlem
Detta har jag gjort. Tips:

1. Optibay är onödig dyr, det finns bättre motsvarigheter för halva priset på ebay. Köp det istället. PRecis samma produkt men utan deras logo på.

2. Du vill sätta din SSD där orginaldisken satt och förflytta din Hårddisk till optibayen. Detta är för att OS X inte gärna bootar från en Optibay. Detta gör ju tyvärr att du blir av med stötkänslighetskyddet på hårddisken men det får du leva med, tänk på att vara försiktig när du lyfter och förflyttar datorn medans den är på bara.

3. Lite beroende på vilken macbook du har kan du behöva skära av en plastmojeng (både på orginal optibayen och kopian) så passar den inte direkt så sitter det en liten bit plast som egentligen är till för att "klicka" till då du sätter in den i datorn. Skär/fila av denna. Jag har provat både orginalet samt kopian och kan intyga att detta produktionsfel finns på båda men det tar max 5 minuter att lösa. Dessutom ger faktiskt kopian mycket bättre prestanda konstigt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in