2004-05-09, 06:13
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanCan
Köpelag är i vanliga fall den term som okunniga eller avundsjuka brukar använda sig av när de egentligen inte har några argument. För vad innebär ett köpelag och vad är motsatsen? Visa mig den elitklubb som inte har en enda värvad spelare. Det finns inte. Så termen köpelag är meningslös.

Jag minns en undersökning som någon kvällsblaskorna gjorde i mitten av 90-talet. Syftet med undersökningen var att redovisa hur många värvade spelare varje elitserieklubb hade i sina trupper. MIF kom på sjätte plats. De värsta klubbarna var Leksand och Djurgården.

Kan hända men nu är det som så att Percy storsatsar, öppnar plånboken och gör om samma resa han gjorde i början av nittiotalet. Därför kan vi i detta fall prata om köpelag.
Citera
2004-05-09, 15:35
Medlem
Namblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Och exakt hur mycket vet du om hockey?

Malmö har en av de främsta juniorsektionerna i Sverige och de har juniorlandslagsmän i stort sett varje årskull. U16 laget vann även pojk-SM.

Hej sursomfan.
Jag har följt mitt lag Frölunda intensivt, hemma som på bortamatcher sedan 1995 och har därför sett det mesta och på det sättet också blivit påläst inom svensk ishockey.
Nog om det dock, det jag menade var att MIF inte får fram några riktigt bra juniorer, och med det menar jag juniorer som går in i A-laget, gör succe och sedan till Tre Kronor.
Deras juniorer är tämligen mediokra och inget att jubla över om man jämför med andra föreningar så som Frölunda och Modo.

För att återgå till ämnet så fostrar dock Leksand och Djurgården spelare, de flyttar upp egna ungdomar i A-laget som sedan blir väldigt duktiga.
Så är det inte med MIF dock, väldigt få spelare som lyfts upp.
De värvar _hela_ lag i princip, kommer ihåg säsongen 97 tror jag det var då de värvade 12 spelare eller vad det var, de flesta finnar som inte ens presterade.

Kontenta, det finns hockeykunnande i MIF men Percy Nilsson besitter ingenting av det. Det enda han har är skatteproblem.
Citera
2004-05-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Kan hända men nu är det som så att Percy storsatsar, öppnar plånboken och gör om samma resa han gjorde i början av nittiotalet. Därför kan vi i detta fall prata om köpelag.

Det är gött med pengar så man köpa ihopa ett lag. Varför lägga en massa pengar på ungdomsverksamhet eller tvinga barn till barnarbete genom att sälja sin kvot av bingolotter när man kan köpa färdiga spelare?!?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in