2010-07-27, 10:42
Medlem
Funderar på om det är lönsamt att skaffa ett sånt där medmera-kort. Vad kan det egentligen ge en tillbaka i form av värdecheckar osv?
Jag handlar för kanske cirka 3000 i månaden på en butik som är ansluten till detta kort.
Å andra sidan är jag lite dum när det gäller såna här kort, tänker ibland indirekt "bra att handla lite mer, jag får ju poäng."
Och sen vill jag förstås helst undvika att gå omkring med ytterliggare ett kort i plånboken.
Om det nu inte är väldigt förmånligt förstås!

Vad tycker ni?
Citera
2010-07-27, 10:50
Medlem
http://www.coop.se/MedMera-kortet/Skaffa-MedMera-kort/Coop-MedMera-kort/
Citera
2010-07-27, 10:55
Medlem
SambalOeleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberbug
Funderar på om det är lönsamt att skaffa ett sånt där medmera-kort. Vad kan det egentligen ge en tillbaka i form av värdecheckar osv?
Jag handlar för kanske cirka 3000 i månaden på en butik som är ansluten till detta kort.
Å andra sidan är jag lite dum när det gäller såna här kort, tänker ibland indirekt "bra att handla lite mer, jag får ju poäng."
Och sen vill jag förstås helst undvika att gå omkring med ytterliggare ett kort i plånboken.
Om det nu inte är väldigt förmånligt förstås!

Vad tycker ni?
När du handlat för 5000 kr får du en värdecheck på 50 kr. Det är alltså 1% bonus på alla inköp. För en familj som handlar mycket är det så klart trevligt, för en ensamstående blir det inte så höga summor eftersom man handlar så lite.

Själv har jag kortet mest för att kunna ta del av medlemserbjudandena. Som nu senast fick man köpa fyra valfria paket Gevalia för 95 kr om man hade Medmerakort. Där sparade man någon 20-lapp bara på det inköpet.

Kan inte påstå att jag handlar mer bara för att jag har kortet.
Citera
2010-07-27, 11:01
Medlem
micaeles avatar
Så länge det inte kostar något spelar ett kort till eller två i plånboken ingen roll. Själv har jag ICAs bonuskort för att kunna använda erbjudanden i butik och kanske få en värdecheck då och då.
Senast fick jag en kupong på 15% att använda när som, mycket trevligt när man storhandlar.
Citera
2010-07-27, 14:28
Medlem
ugge_das_boots avatar
Om man handla på kappahl och expert så kan ibland få extra fina priser.

Checken på 5 % kan ge mycket när man ska köpa ny tv
Citera
2010-07-27, 16:42
Medlem
TeEsErs avatar
Jag registrerade mig för i princip alla kundkort som finns när jag skulle bygga om sommarstugan. Har bonus/medlemskort på alla byggkedjor i närheten och betalar alla inköp med Dinerskort som ger SAS-poäng. Räknar med att ha fått bonus/rabatt på någonstans mellan 5-10%. Inte särskilt många kronor i sammanhanget men kostar mig inte en krona och lite kul att ha satt det i system.

Mest oväntade bonusen är att Beijers har råkat registrera mig som företagskund och konstant ger mig rabatt trots att jag inte frågar efter det och att de bjuder in mig till frukostträffar och annat kul.

Nackdelen med sådana här kort (och det som ger payoff för företagen) är all denna riktade reklam som följer när man registrerar sig. Nu har jag bara byggrelaterade kort så reklamen håller sig mest till byggrelaterade produkter men med ICA- eller Medmerakort kan jag tänka mig att man får reklam för allt möjligt.

/T
Citera
2010-07-27, 17:37
Moderator
rotadents avatar
Inget för bostad, vi får se om privatekonomi vill ha tråden.

Bostad ---> Privatekonomi

//Mod
Citera
2010-07-27, 17:53
Medlem
Festungbreslaus avatar
Värdet med poängen är egentligen att 5000p innebär en hotellcheck där man betalar 1400kr för två nätter på ett bra hotell, alternativt 2000kr för ett fint hotell. Jämfört med hotels.com är detta ingen jättebesparning på vanliga hotell men om du överväger att bo på herrgård 2 nätter för 2000kr kanske du tjänar 500kr.

Anledningen till att jag skaffade ett medmera var inte poängen, som student boende i närheten av 2 coop butiker och 15min cykelväg ifrån coop extra så kan medlemspriserna bli lönsamma ibland. Har haft ett medmera i 3 veckor nu och tjänat in cirka 200kr, förvisso planerar jag mina inköp väldigt noga.
Citera
2010-07-27, 18:00
Medlem
Det är ingen ide att ha några pengar på hemköp, coop, ica-korten mfl då räntan på dessa är i stort sett noll. Däremot kan man dra kortet när man handlar. Tycker dock det är för mycket jobb för lite pengar.
Citera
2010-07-29, 17:06
Medlem
Torpedullas avatar
Det bästa kortet på marknaden är just MedMera-kortet. Går att använda i ett flertal butiker. Har tidigare haft bäst ränta enligt Sverker och RådochRön. Kan kopplas till VISA och då har du gratis reseförsäkring om du betalar resan med kortet samt att du kan samla fler poäng. En hit i dessa lurendrejeri-tider.
Citera
2010-08-11, 22:30
Medlem
om du ska tjacka en TV på expert är det perfekt att ha premiecheck. du får 5% på en TV som kostar säg 10000:-, alltså 500:- rabatt.
Citera
2010-08-12, 00:09
Medlem
Nu för tiden gäller ju Medmera-kortet även på Apoteket.
För oss som äter mycket mediciner så klirrar det gott i bonuskassan

Annars säger jag nog som några andra här, bonusen på en 50-lapp, eller procent, kanske inte är den största vinsten utan kortpriserna. Jag har både Ica- och Medmera-kort och veckohandlar efter reklamutbudet.

Angående reklamen så får man nån tidning högst en gång i månaden från de båda företagen men det är väl inte speciellt betungande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in