Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-05-07, 10:25
Medlem
Jag tycker snarare det borde införas ngn typ av praktiskt inriktat forum, där man kan fråga saker typ "Hur tillverkar man tvål?", "Hur skär man glas?", "Hur odlar man rosor?" mm mm

Då skulle det ju dessutom bli mer plats i vetenskapsforumet för de mer teoretiska diskussionerna, som t ex matematik, teoretisk fysik och liknande.
Citera
2004-05-07, 20:41
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aziraphale
Ahlman
Håll isär begreppen tråd och forum.
Redigerat. Jag måste verkligen haft huvudet långt borta när jag skrev det inlägget...

Jag kan iallafall hålla med om att forumen börjar bli lite väl många nu. Det måste ju rimligtvis finnas cirkus 5-10 forum här som är mer eller mindre inaktiva.
Samtidigt måste vi fråga oss vad vi kan uppvinna med det? Bättre aktivitet i andra forum? Färre forumsmedlemmar? Ett något mindre känt forum dit mindre skit kommer?
Eller ingen förändring alls? Är det då nödvändigt att ta bort forumen? Vad vinner Flashback på att en plats blir tom?
Citera
2004-05-07, 22:34
Medlem
flowss avatar
jag vet att det är många som kommer hit och endast besöker ett fåtal fourum, kanske bara besöker fordon e.dyl.

det är inte alla som besöker alla forum (som de "äldre" gör) utan som sagt några som besöker sina smultronställen.

varför inte göra fler smultronställen för de som söker matematikproblematiklösning e.dyl?
Citera
2004-05-07, 22:43
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nå, om vi skall ha någon omröstning om nya forum vill jag lägga några förslag.
De är seriöst menade - även om de vid första ögonblicken kan tyckas vara lite underliga.

1. Bajs & kiss forum. Oräkneliga trådar finns det som tar upp detta ämne, som bevisligen är en vital funktion i människors liv. Faktum är att efter luft, mat & dryck, sömn samt sex - så finns det nog inget som vi spenderar mer tankar om. Osäker på om detta skall vara en del av Sex & Samlevnad eller Off-Topic.

2. Åldersforum - en ständigt växande skara trådar behandlar detta. Tydligen räcker inte en tråd för att stilla vissa medlemmars nyfikenhet på andras ålder.
Kan eventuellt tillhöra nästa förslag.

3. Personliga trådar. Vissa medlemmar blir (oftast utan egen förskyllan) utsatta för många trådar som gräver i deras privatliv, utseende eller utbildning. Några exempel är Lady Tiera och Shakademus. Visserligen hör detta ihop med "community" känslan som var en av skälen till Off-Topic - om jag inte minns fel. Men, kanske kan man bilda underunderforum på samma sätt som Skvaller hos Medier & Journalistik.
Citera
2004-05-07, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nå, om vi skall ha någon omröstning om nya forum vill jag lägga några förslag.
De är seriöst menade - även om de vid första ögonblicken kan tyckas vara lite underliga.

1. Bajs & kiss forum. Oräkneliga trådar finns det som tar upp detta ämne, som bevisligen är en vital funktion i människors liv. Faktum är att efter luft, mat & dryck, sömn samt sex - så finns det nog inget som vi spenderar mer tankar om. Osäker på om detta skall vara en del av Sex & Samlevnad eller Off-Topic.

2. Åldersforum - en ständigt växande skara trådar behandlar detta. Tydligen räcker inte en tråd för att stilla vissa medlemmars nyfikenhet på andras ålder.
Kan eventuellt tillhöra nästa förslag.

3. Personliga trådar. Vissa medlemmar blir (oftast utan egen förskyllan) utsatta för många trådar som gräver i deras privatliv, utseende eller utbildning. Några exempel är Lady Tiera och Shakademus. Visserligen hör detta ihop med "community" känslan som var en av skälen till Off-Topic - om jag inte minns fel. Men, kanske kan man bilda underunderforum på samma sätt som Skvaller hos Medier & Journalistik.

Var ska jag skriva under?
Citera
2004-05-07, 22:58
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Var ska jag skriva under?
Det har du redan gjort, Toppis.
Jag är med på trean. Den behövs verkligen... Frågan är bara hur många som egentligen skulle besöka den.
Citera
2004-05-07, 23:01
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Nu vill jag också vara med och tycka. Ingenting är statiskt, allt förändras. Det innebär bl a att önskemål om nya forum uppkommer och att andra kanske är mindre populära. Varför inte se över de mindre besökta forumen och kanske slå ihop några eller bilda nya där flera gamla forum får plats. Det går ju trots allt inte att bara utöka utan någonstans måste man ju ta bort.

Jag efterlyser, så som många andra, ett naturvetenskapligt forum.

Jag skulle också vilja ha ett forum under övrigt där roliga länk-trådar skulle kunna finnas. (Någon som sett röken av IQ-test-tråden? (Den är flyttad till IT/data / länktips...).

Till sist... (jag tar emot blommor och choklad vid utgången) kan jag inte förstå varför Underground inte kan få återuppstå. Det verkar ju trots allt finnas en stor? grupp som önskar det.
Citera
2004-05-08, 00:19
Medlem
flowss avatar
Så, vad säger ni om att försöka få den söte admin att ställa upp två stycken pollar?

En med de 5 minst besökta forumen och en med 5 nya förslag, sen för vi rösta vilken/vilka som försvinner och vilken/vilka som tillkommer.

Vad tycks?
Citera
2004-05-08, 03:53
Medlem
dIRe_s avatar
Ett forum som rent och slätt hette "naturvetenskap" vore kanske något.
Citera
2004-05-08, 09:20
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Jag skulle också vilja ha ett forum under övrigt där roliga länk-trådar skulle kunna finnas. (Någon som sett röken av IQ-test-tråden? (Den är flyttad till IT/data / länktips...).

Länktips är nu flyttat. Ligger under övrigt. Länktips har aldrig tänkt vara endast IT-relaterade länkar. Förhoppningsvis hittar flera personer dit nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in