Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-23, 14:06
Medlem
Jag har precis köpt en mac med final cut express, problemet är att i skolan arbetar vi med Final Cut Pro och allt matrial som jag använt mig av där vill jag givetvis föra över till min mac.
Efter att jag flyttat över allt matrial och skulle öppna filerna i express kommer det upp en ruta där det står nått liknande med att jag behöver en nyare version. Förstod ju då att mitt köp var helt i onödan, om inte någon annan kanske vet en lösning?

Problemet är alltså att jag inte kan öppna mina filer ifrån Final Cut Pro i Express.

Finns det någon Converter eller nått liknande? kan jag spara om filerna i skolan?

Jag har inte köpt Pro pga priset är för högt (ca 10lök), därför kändes lösningen med express(1,7lök) perfekt, dock gick det inte som jag trott..

Hejjhå
tacksam för svar !
Citera
2010-07-23, 14:19
Medlem
Noetlovskijs avatar
Har du gjort grejer i Pro så kommer så klart vissa grejer inte att fungera i Express, då Express saknar en hel del verktyg och finesser.

Samma här när jag satt med Logic Express och importerade Logic Studio-projekt; då försvann en massa plugins och effekter som funnits i Studio och allt lät pannkaka igen.

Express är helt enkelt en nedbantad version. Enda lösningen är väl att skaffa Pro "gratis" om du inte vill lägga ut 10 lök.

Skulle det nu fungera bara genom att uppdatera Express, så kanske du kan finna en uppdatering för några hundralappar, men fungerar inte det så har du slängt ytterligare några 100 i sjön.

Är du med på vad problemet är i alla fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in