Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-05-05, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av luftwaffe
Citat:

Dessutom vill JAG, Tippi Hedren, NU - enligt forumets regel 1.9, avslöja att JAG är HOMOSEXUELL.

Banna den här idioten!!

Vad är det här? Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle starta en sån här tråd, men...allvarligt?

Brukar ta lätt på att bli kallad idiot, cp och vad som helst, det stör mig inte ett dugg och antagligen (säkerligen) är jag lika jävlig själv. Den här texten (citatet ovan), är författad av geniet Luftwaffe och insprängd i den här texten ursprungligen författad av alls vårt cp sarAndersson borde rendera en varning minst!

Citat:
Ursprungligen postat av Luftwaffe
Ursprungligen postat av SarAndersson
Tjäna Tusentals kronor! Jag har hittat ett jättebra sätt att tjäna pengar i massvis på. Läs detta, du kommer inte att ångra dig, det funkade för mig varför skulle det inte fungera för dig. Det stod att man kunde investera 60 SEK och tjäna tusentals kr, jag tänkte att det är väl värt ett försök, antingen så kommer man att tjäna det de lovar eller också så mister man pengarna, jag menar 60 kr är väl ingenting. Jag gjorde exakt som det stod i beskrivningen och investerade mina 60 kr. Jag väntade ett par dar och till min förvåning så kom där ett par hundra kronor, en dag senare så kom ett par hundra kr till och ännu en dag senare så kom ett par hundra kr till, så fortsatte det i ett par veckor. Efter ett par veckor hade det kommit ganska många hundra kronor.. Börja räkna själva.. Och allt för bara 60 kr!! Det var verkligen värt det. Detta är fantastiskt nog även lagligt så ni kommer att ångra er om ni inte testar det! Så här gör ni: (OBS. Följ instruktionerna till punkt och pricka!!!!!)

1. Läs igenom inlägget. (Har ni förmodligen redan gjort)

2. Skaffa kuvert (3 st) och frimärken. 3. Lägg i 20 kr (i tior eller en tjugolapp) i varje kuvert och skicka det till:

ADRESSER BORTTAGNA AV MODERATOR ENLIGT FORUMETS REGEL:
1.8. Det är EJ tillåtet att bryta mot personuppgiftslagen (PUL).

Dessutom vill JAG, Tippi Hedren, NU - enligt forumets regel 1.9, avslöja att JAG är HOMOSEXUELL.

4. Nu när du har fått iväg breven så kopierar du detta inlägg och ändrar det lite. Du tar bort den första adressen och flyttar upp andra till första och tredje till andra och sedan lägger du till ditt eget namn och adress.

5. Leta reda på en massa sidor där du kan lägga in detta meddelande. Ju fler sidor du lägger ut den på ju mer tjänar du. Denna metod att tjäna pengar på fungerar eftersom att vi litar på varandra att det går rätt till. Det är därför det är lagligt, det är nämligen ingen som blir lurad om alla gör sitt, och just därför är det också väldigt viktigt att alla följer exakt varje punkt i detta brev! Skriv gärna ett meddelande i kuverten om du vill. ) Lycka till!!!

men herregud...

Citera
2004-05-05, 22:31
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Ja, jag såg det. Jag gav honom svar på tal, men det räcker kanske inte? Jag ska ta och kolla upp om det bryter mot något.
Citera
2004-05-05, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Ja, jag såg det. Jag gav honom svar på tal, men det räcker kanske inte? Jag ska ta och kolla upp om det bryter mot något.
Tja, vadå? Är du inte homosexuell, så gränsar det väl till förtal i alla fall? Eller?
Citera
2004-05-06, 21:14
Moderator
impieteers avatar
Är det så allvarligt? Det är ju helt uppenbart ett dåligt skämt, dock inte sämre än att man förmodligen flinat till lite om man varit full när man läste det första gången.

Det framgår ju att det är han som senast redigerat posten. En femtedels varning kanske är lämpligt, det är ju mer regel än undantag att folk "samlar ihop" till varningar tycker jag, även om det kanske inte erkänns officiellt.

Vad säger skämtaren själv om saken?

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawq
Tja, vadå? Är du inte homosexuell, så gränsar det väl till förtal i alla fall? Eller?

Den svenska förtalslagstiftningen är ju så finurligt utformad att sanningshalten i ett påstående (i detta fall Tippis sexuella läggning) inte har något med saken att göra, det kan vara förtal även om det är sant.
Citera
2004-05-07, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Är det så allvarligt? Det är ju helt uppenbart ett dåligt skämt, dock inte sämre än att man förmodligen flinat till lite om man varit full när man läste det första gången.

Nä. Så farligt var det inte!

Citat:

Edit:

Den svenska förtalslagstiftningen är ju så finurligt utformad att sanningshalten i ett påstående (i detta fall Tippis sexuella läggning) inte har något med saken att göra, det kan vara förtal även om det är sant.

Ok. Tack för klargörandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in