2010-07-23, 09:26
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Det är förjävligt att huliganismen spridit sig till ungdomscuper nu också. Detta irakiska lag borde bli portat från cupen för alla framtid + bli dömda till böter!

Det ryktas om att de irakiska laget försökte stoppa folkmassan, sen är det ju inga i deras lag som jagar IFK spelarna. Några i blåvitt hälsade på tränaren i det irakiska laget efter matchen (syns på TV bilderna) och inga fientliga scener utspelades mellan spelarna efter slutsingalen. Att de spelade som svin på planen är väl en sak men är inte säker på att laget ska lastas för det som skedde.
Citera
2010-07-23, 09:26
Bannlyst
Citat:
Det är förjävligt att huliganismen spridit sig till ungdomscuper nu också. Detta irakiska lag borde bli portat från cupen för alla framtid + bli dömda till böter!

Det där är inte huliganer haha dom är så där av naturen.

Döda allting som tänker annorlunda, iaf slå det hårt.

Dom buade bara till en början, men när en spelare stoltserade med sitt klubbmärke blev det för mycket.
Citera
2010-07-23, 09:29
Medlem
Konstigt att så många svenskar och t.o.m. göteborgare håller på ett land från Asien så hårt att de måste sparka ner och misshandla spelare från sin egen stad och sitt eget land?
Det här blir ingen lätt nöt att knäcka för svenska eliten i pk.
Citera
2010-07-23, 09:29
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getviskarn
jag gillar kommentatorn från Visasat.
Jag måste säga att det var uppfriskande att höra honom rent ut säga sanningen istället för att dra någon slags PK-slöja över det hela.

Han hade ryggrad nog att faktiskt säga "irakierna stormar plan", "irakierna jagar IFK-spelarna" istället för det mer politiskt korrekta "supportarna tar sig in på plan".

Heder till kommentatorn. Han kommer säkert få skit för att han nämnde deras ursprung dock.
Citera
2010-07-23, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Jag måste säga att det var uppfriskande att höra honom rent ut säga sanningen istället för att dra någon slags PK-slöja över det hela.

Han hade ryggrad nog att faktiskt säga "irakierna stormar plan", "irakierna jagar IFK-spelarna" istället för det mer politiskt korrekta "supportarna tar sig in på plan".

Heder till kommentatorn. Han kommer säkert få skit för att han nämnde deras ursprung dock.

Håller mig till punkt och pricka. Men skit kommer han nog inte få, skulle vilja ringa han och säga hur skönt det var att han just sa "irakierna stormar planen, irakierna jagar pojkarna." Fan det är bra att det finns vissa kvar i media som vågar stå på sig, eller iallafall vara Ärliga.
Citera
2010-07-23, 09:34
Medlem
Celerons avatar
Citat:

Tyckte också det när jag hörde om det här för första gången, men med lite eftertanke så undrar jag hur mycket själva laget egentligen ska lastas ??. Okej, de spelade fulare och fulare ju längre matchen led och baklängesmålen droppade in. Och det får de ta ansvar för.

Men efter matchen tackar en irakisk ledare i kostym (eller var det coachen) en IFK-spelare med att ta honom i hand. Tyckte mig också se att vissa av de irakiska spelarna försökte mota bort aggressiva supportrar.
Citera
2010-07-23, 09:39
Medlem
Nord88s avatar
Haha, det irakiska laget har just förlorat, de springer över planen i full fart och en kille håller en irakisk flagga som tydligt syns i TV. Hade man slagit på TVn precis då hade det sett ut som att 300 irakier springer i full fart fört att självmordsbomba klagomuren eller liknande.

Det var som inga tvivel om att det handlade om irakier, "de måste ha glömt bort att de fortfarande är i Sverige" eller något liknande hade varit mer befogat. Tyckte kommentatorns användade av ordet "irakier" var ganska pk-neutralt.
Senast redigerad av Nord88 2010-07-23 kl. 09:41.
Citera
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Efter slutsignalen stormade 300 irakiska fans planen och gick till våldsamt angrepp mot ungdomsspelarna i den allsvenska storklubben.

http://fotboll.expressen.se/Nyheter/1.2073482/har-stormar-de-planen-i-gothia-cup

Apor. Gissar att det är meningslöst att hoppas på något rättsligt efterspel. Typ massdeporteringar.
Citera
Medlem
seriöst man mår ju så jävla illa av att se detta skitet men hur är det egentligen, har laget med sig typ 300 människor från Irak eller är det irakier boendes i Sverige som kommit för att "stötta" laget. Fan man vill ju bara att någon reagerar och säger det är så jävla typiskt att det är människor från denna del av världen som beter sig så här. Man blir ju inte förvånad när man ser bilder nere från dem länderna och dem står 300000000 människor ute på gatorna och skriker och tjoar och lever rövare???? Var brister intelligensen. Eller dem är verkligen typ 600 år efter oss i mental och socialt fungerande utveckling eftersom deras religion inte startades förrän då?
Ett kraftigt dementerande mot denna typ av händelse måste nu komma från regeringens håll där man också kan passa på att be om ursäkt till det svenska folket för att man bidragit till att denna situation över huvud taget kan uppstå
Citera
2010-07-23, 09:40
Medlem
Huliganism är ett utbrett problem i sverige. Tror inte wise-men och black army mfl. består av massa irakier....
Citera
2010-07-23, 09:40
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getviskarn
Håller mig till punkt och pricka. Men skit kommer han nog inte få, skulle vilja ringa han och säga hur skönt det var att han just sa "irakierna stormar planen, irakierna jagar pojkarna." Fan det är bra att det finns vissa kvar i media som vågar stå på sig, eller iallafall vara Ärliga.
Jag hoppas att du har rätt. Det vore tråkigt om han får skit för detta, men jag skulle ärligen inte bli förvånad.

Expressens ton är dock minst lika "hård", vilket förvånar mig lite. Från ingressen i deras artikel om det hela:

Citat:
Här attackerar drygt 300 irakiska fotbollsfans IFK Göteborgs 16-åringar under Gothia Cup - i direktsändning på Viasat Fotboll.

Med sparkar och slag misshandlas ungdomsspelarna efter matchen mot Al Madina på Heden.
http://fotboll.expressen.se/Nyheter/1.2073482/har-stormar-de-planen-i-gothia-cup
Citera
2010-07-23, 09:41
Medlem
Förövrigt tror jag det faktiskt är p94, eftersom det är pojkar 16

Grymt klipp
http://tv.expressen.se/Sport/1.2073599/publikskandal-i-gothia-cup
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem