Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-22, 17:41
Medlem
AvegZs avatar
Tjena!

Varje gång jag startar upp min nya laptop med win7 så ska den göra en diskkontroll, och det står "tryck ned en tangent inom x antal sekunder för att avbryta". Jag trycker ned en tangent och ingenting händer alls, den står där och säger att diskkontrollen ska starta inom 1 sekund. Förut kunde jag starta om datorn så gick den igång efter. Men nu vet jag inte vad jag ska ta mig till, har ingen win7 skiva heller.
Citera
2010-07-22, 17:43
Medlem
HC47s avatar
Har du låtit datorn genomföra kontrollen?
Citera
2010-07-22, 17:46
Medlem
AvegZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Har du låtit datorn genomföra kontrollen?
den startar ju inte ens, utan fastnar när det är en sekund kvar innan den ska göra kontrollen.
Citera
2010-07-22, 17:47
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvegZ
den startar ju inte ens, utan fastnar när det är en sekund kvar innan den ska göra kontrollen.
Aha, då missuppfattade jag. Testa att starta datorn i felsäkert läge och se om den fortfarande startar.
Citera
2010-07-22, 17:59
Medlem
AvegZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Aha, då missuppfattade jag. Testa att starta datorn i felsäkert läge och se om den fortfarande startar.
vettefan vad som hände nu, kom in i nån recoverygrejs som gjorde en kontroll i cmd på nåt sätt, sen gick det att avbryta diskkontrollen. Kvällen är räddad till vidare
Citera
2010-07-27, 15:42
Medlem
AvegZs avatar
Okej, tydligen så måste jag gå in i windows recovery mellan varje omstart för att få det att fungera.

När jag inte gör det kommer "diskkontroll T-X sekunder" upp och freezar när det är en sekund kvar, jag har aldrig ens stängt av datorn på fel sätt.

hjälp tack!
Citera
2010-08-25, 16:03
Medlem
AvegZs avatar
BUMP, den slutar inte att jävlas med mig!!
Citera
2010-08-25, 16:24
Medlem
AvegZs avatar
Problemet är att DEN VÄGRAR ATT GÖRA EN DISKKONTROLL, Trots att det är det som den ska göra, den fryser hela tiden när det är en sekund kvar tills den ska starta kontrollen.

Jag försökte schemalägga en diskkontroll när datorn startas om, men samma sak händer igen argghhhhh jag blir fan galen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in