2010-07-19, 20:54
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
"Tarmen" är inte basisk, bakpulver för den delen är inte heller särskilt basiskt, du tänker på bikarbonat etc. etc.
Varför skulle han vilja ha en basisk lösning anyways? Det är helt orimligt.
Du har rätt, tarmen är inte basisk. Från magsäcken och framåt blir det mer och mer basiskt ju längre man går i tarmen, eller rättare sagt mindre och mindre surt för pH går mot ca 7 i slutändan. Anledningen till att han skulle vilja ha en lösning med ett "högre" pH är för att de små kornen är designade att lösas upp vid ett högre pH än magsäckens pH.

Hur som helst är det lättast att krossa kornen och sen lösa pulvret i vatten om du vill stoppa upp det i fisen på dig. Saknar du mortel kan du lägga kornen i vikt papper och rulla en glasflaska över.
Citera
2010-07-20, 17:29
Medlem
Stilliss avatar
Låt oss säga att jag skulle vilja separera Metylfenidatet från Equasymen, hur skulle jag isåfall gå till väga?

Concerta är på något sätt bättre.... starkare skulle jag tro, landningen på denna är inte skoj Allt blir nattsvart ett par timmar efter ruset försvunnit, landa på lite Luminal funkar riktigt bra

Dock vill jag tillägga att högre doser än 500mg Equasym för en nybörjare inte är att rekomendera, svårt att kontrollera ruset, minsta lilla felande tanke och du snear ut i den ensamma världsrymden

Omvandlingen från Metylfenidat till Etylfenidat är ganska intressant, undrar om det går att göra utanför kroppen, någon som vet hur man får Metylfenidat att reagera med Etanol?

Alkohol hämmar enzymet dopamin betahydroxylas DBH som normalt bryter ned dopamin till noradrenalin vilket resulterar i biverkningen Eufori
Citera
2010-07-20, 17:32
Medlem
Stilliss avatar
Boxi

Tack för tippset
Citera
2010-07-20, 17:47
Medlem
Stilliss avatar
Ingen som vet?
Citera
2010-07-20, 18:07
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillis
Låt oss säga att jag skulle vilja separera Metylfenidatet från Equasymen, hur skulle jag isåfall gå till väga?

Concerta är på något sätt bättre.... starkare skulle jag tro, landningen på denna är inte skoj Allt blir nattsvart ett par timmar efter ruset försvunnit, landa på lite Luminal funkar riktigt bra

Dock vill jag tillägga att högre doser än 500mg Equasym för en nybörjare inte är att rekomendera, svårt att kontrollera ruset, minsta lilla felande tanke och du snear ut i den ensamma världsrymden

Omvandlingen från Metylfenidat till Etylfenidat är ganska intressant, undrar om det går att göra utanför kroppen, någon som vet hur man får Metylfenidat att reagera med Etanol?

Alkohol hämmar enzymet dopamin betahydroxylas DBH som normalt bryter ned dopamin till noradrenalin vilket resulterar i biverkningen Eufori
Om du vill ha rent metylfenidat Hcl får du googla alla detaljer själv, du kommer förmodligen att behöva ett lösningsmedel, typ etanol, isopropanol, metanol, kloroform osv. Förmodligen behöver du en syra och en bas också men jag vågar inte lova något, googla på "syra/bas-extraktion".

EDIT: Men om du vill experimentera så prova att lösa en krossad tablett i alkohol, skaka för kung och fosterland, sen silar du lösningen genom ett kaffefilter och dunstar alkoholen. Med lite tur så har du kvar rent metylfenidat, med otur så blir det pannkaka av det.
Senast redigerad av Boxi 2010-07-20 kl. 18:15.
Citera
2010-07-20, 18:12
Medlem
Stilliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxi
Om du vill ha rent metylfenidat Hcl får du googla alla detaljer själv, du kommer förmodligen att behöva ett lösningsmedel, typ etanol, isopropanol, metanol, kloroform osv. Eventuellt behöver du en syra och en bas också men jag vågar inte lova något, googla på "syra/bas-extraktion".

Jag har läst och läst, men i vilken form får kommer metylfenidatet bli efter 4 1/2 timme i ett bad av Metanol? Förstår inte... kristall eller flytande ? finns ju folk som tydligen kör Concerta IV i doser på 150-200mg då måste de ha extraherat bort Bindningsmedlena right?

Vilken sort är lättast att extrahera tror du ? Ritalin/Concerta/Equasym/Medikinet
Citera
2010-07-20, 18:19
Medlem
Boxis avatar
Din plan är att göra det skjutbart eller? Då hade jag hellre försökt hitta en metod som någon annan har provat, orka skjuta in saker i venerna som inte ska vara där...
Citera
2010-07-20, 18:24
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Jag har läst och läst, men i vilken form får kommer metylfenidatet bli efter 4 1/2 timme i ett bad av Metanol? Förstår inte... kristall eller flytande ? finns ju folk som tydligen kör Concerta IV i doser på 150-200mg då måste de ha extraherat bort Bindningsmedlena right?

Vilken sort är lättast att extrahera tror du ? Ritalin/Concerta/Equasym/Medikinet
Jag tror att du har missförstått något när du säger att det ska ligga 4,5h i metanol, det gör ingen skillnad på nånting. Du måste fortfarande separera bort tablettmaterialet.
Citera
2010-07-20, 18:25
Medlem
Stilliss avatar
Citat:
Din plan är att göra det skjutbart eller? Då hade jag hellre försökt hitta en metod som någon annan har provat, orka skjuta in saker i venerna som inte ska vara där...

Nej tog det endast som exempel, vill ha en ren form som jag kan genom kokning kan omvandla till Etylfenidat om jag läst rätt.... finns inte mycket.. Enligt en sida så sker omvandligen Endast i levern...
Citera
2010-07-20, 18:30
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Nej tog det endast som exempel, vill ha en ren form som jag kan genom kokning kan omvandla till Etylfenidat om jag läst rätt.... finns inte mycket.. Enligt en sida så sker omvandligen Endast i levern...
Oh, det blir nog svårt att koka fram etylfenidat. Sup och ta din medicin istället, det är nog lättast.
Citera
2010-07-20, 18:38
Medlem
Stilliss avatar
Citat:
Oh, det blir nog svårt att koka fram etylfenidat. Sup och ta din medicin istället, det är nog lättast.

Verkar inte som om det går att tillverka Etylfenidat ... om jag förstår det rätt så är det i 36 grader och tillsammans med ren Etanol det reagerar och bildar Etylfenidat... Ska låta 900mg Equasym stå i ett bad metanol i 4a timmar för att bli av med bindnings medlena, sen hälla i det resterande massan i ett 36 gradigt bad av Etanol...

Ge gärna fler förslag !
Citera
2010-07-20, 19:12
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Verkar inte som om det går att tillverka Etylfenidat ... om jag förstår det rätt så är det i 36 grader och tillsammans med ren Etanol det reagerar och bildar Etylfenidat... Ska låta 900mg Equasym stå i ett bad metanol i 4a timmar för att bli av med bindnings medlena, sen hälla i det resterande massan i ett 36 gradigt bad av Etanol...

Ge gärna fler förslag !
Men du lär behöva hepatiskt esteras för att det ska funka...
Enda metoden som funkar är alltså att supa och slänga i dig en stor dos equasym!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in