Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-18, 22:18
Medlem
lokkaxs avatar
Tjenare FB

Varför ställer windows tillbaka musens känslighet varje gång jag loggar ut/stänger av datorn?

Går man in i "Egenskaper för mus" under fliken "Pekaralternativ" så är allt tillbaka ställt till original varje gång man startar datorn igen. Så det är alltså inte dator musen som spelar mysko.

Hur kan jag fixa det här, någon som har en aning vad som kan vara fel?
Citera
2010-07-18, 22:21
Medlem
NaturalBornChillers avatar
har liknande problem. varje gång jag loggar in så e min bakrund borta, hade en bakrund innan men sen poff. Försvinner varje gång. rätt drygt
Citera
2010-07-18, 23:03
Medlem
flanellografs avatar
Bergis att det är ett program som orsakar detta. Testa genom att köra cleanboot.

sök efter msconfig -> gå in i fliken Tjänster och bocka i "Dölj alla Microsofttjänster" och välj sedan "Inaktivera alla", och gå till fliken Autostart och välj Inaktivera alla här också. Sen är det bara trycka OK, och välja att starta om datorn i rutan som dyker upp.

Om du har rätt känslighet nu, så är det ett program som jävlas med dig. Det du kan göra för att leta rätt på vilket program det är, är genom att gå tillbaka till msconfig -> Autostart, och starta ett par program åt gången. Var noga med att skriva ner vilka program du startar, för dom hoppar runt i listan..
Citera
2010-07-18, 23:03
Medlem
flanellografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalBornChiller
har liknande problem. varje gång jag loggar in så e min bakrund borta, hade en bakrund innan men sen poff. Försvinner varje gång. rätt drygt

Har du möjligen Windows 7 Starter? ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in