Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-18, 14:27
Medlem
Tjenare!

Tjejen har införskaffat sig i en Sony Vaio "VPCW12S1E"

Till min förvåning hade den inte någon "optisk enhet" då det är en mini pc.

Nu undrar jag om man kan göra på något annat sätt när man ska formatera denna än att använda sonys egna program som är förinstallerat för att formatera?!
Jag tänker dels på om det skulle vara så att datorn råkar pajja när man inte är inloggad så man inte kan nå windows? Då blir det ju lite svårt?! Eller??

Sen undrar jag om man behöver alla dom förinstallerade programmen som ligger på datorn? Vilka vågar man ta bort? Skulle man inte kunna formatera och sedan installera bara det man vill ha?

För just nu så tycker jag att den maler på och maler på fastän jag inte har startat några program själv, utan dom programmen som ligger i bakgrunden som den själv har startat. jag har själv tömt nästan hela autostart grejen från "Msconfig" även klickat från en massa tjänster.

Mycket tacksam för svar!
Citera
2010-07-18, 14:37
Medlem
penol700s avatar
Man kan ju formatera/installera Windows via en USB-sticka.
Citera
2010-07-18, 14:40
Medlem
Hur går man till väga för att det ska fungera? Och hur får jag ut den windowskopian som ligger på datorn från början? Förstår du hur jag menar?
Citera
2010-07-18, 14:41
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperVictor
[...] Sen undrar jag om man behöver alla dom förinstallerade programmen som ligger på datorn? Vilka vågar man ta bort? [...]

Alla.

Citat:
[...] Skulle man inte kunna formatera och sedan installera bara det man vill ha? [...]

Japp. Sony liksom många andra stora tillverkare skickar med mycket förinstallerat skit. Det första jag gjorde med min Vaio var att blåsa om den, och till min glädje så fungerade precis allting out-of-the-box, jag behövde inte installera något alls för att få ut full funktionalitet ur burken.
Citera
2010-07-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Alla.

Japp. Sony liksom många andra stora tillverkare skickar med mycket förinstallerat skit. Det första jag gjorde med min Vaio var att blåsa om den, och till min glädje så fungerade precis allting out-of-the-box, jag behövde inte installera något alls för att få ut full funktionalitet ur burken.

Okej!
För det är precis vad jag är sugen på att göra! Men hur gör jag enklast för att formatera den? Använda programmet som är med? Tror det heter "Vaio Recovery" Eller hur gjorde du?

Det är ju en windows 7 (oem) Heter det så? När det bara kommer att fungera med just denna datorn? Hur gör jag för att få tag på det windows så man slipper alla WGA grejer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in