2010-07-31, 21:08
Medlem
[Strange Days]s avatar
Kalla det Amerika-syndromet...
Gör allting stort, och folk med dålig karaktär kommer att fylla skiten till bredden.
Citera
2010-08-01, 02:07
Medlem
Bohrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Scully
Inte bara Candyking som har stora påsar. Var nere på Netto för någon vecka sedan och de hade gigantiska påsar. Gick i fällan, godiset kostade 17 kr mer än tänkt.

Reprisbild från en liknande tråd:
http://img251.imageshack.us/img251/3682/p7240580.jpg

Candyking-påse till vänster, Netto-godispåse till höger.
Oj, 17 kronor! Verkligen?
Så dyrt....
Citera
2010-08-01, 02:15
Medlem
Koolaids avatar
Jag tror att det är ni som krympt.
Citera
2010-08-01, 02:42
Medlem
Sic_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohr
Oj, 17 kronor! Verkligen?
Så dyrt....

Blir ju ändå strax under 200g extra.

Jag själv har gått på det här några gånger, man står och plockar en stund för att sedan kolla ner i påsen och märker att det ser jävligt lite ut så man plockar på lite till och vips så åkte men på massa extra godis. Likt förbannat trycker man i sig nästan allt ändå och har ont i magen.. Fast det är ändå ganska trevligt att sitta på toa och kräma med en trevlig tidning. Har tråden "Jag hatar lösgodis" i tankarna när jag plockar nästa gång.
Citera
2010-08-01, 12:36
Medlem
[EcO]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc666
tror inte själva påsen väger så mkt
Några ören blir det nog ändå.
Citera
2010-08-07, 12:08
Medlem
pajasos avatar
vilka jävla i-landsproblem!
Citera
2010-08-08, 04:08
Medlem
CherylTweedys avatar
Oftast kan man ju välja mellan vanlig och stor påse.
Citera
2010-08-09, 22:59
Medlem
Jag håller verkligen med, saknar de där små fina godispåsarna som fanns när man var barn, de med färgprickar på som kanske rymde två hekto max. De var helt lagoma!
Citera
2010-08-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherylTweedy
Oftast kan man ju välja mellan vanlig och stor påse.
Inte på de ställen jag handlar, har faktiskt aldrig ens sett att dom har olika storlekar på påsar, och då har jag ändå varit inne i rätt många godisaffärer runtom i landet. Så vanligt kan det väl inte vara?
Citera
2010-08-09, 23:24
Medlem
Trinnits avatar
Jag tycker annars att det värsta är de där trågen de börjat med. Hinkar som man ska fylla med godis och sedan bara sitta och mula ur. Måste man köpa en hink med godis så äter man för mycket.

Jag minns för övrigt när påsarna såg ut såhär: http://img440.imageshack.us/img440/9067/802155.jpg
Det var hur mycket godis som helst i en sådan, och man kunde äta en hel påse utan att bli en tjockis. Aningen groteskt hur allting ska gå mot att svulla, nuförtiden.
Senast redigerad av Trinnit 2010-08-09 kl. 23:27.
Citera
2010-08-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abc666
tror inte själva påsen väger så mkt

Självklart inte, men som sagts tidigare så är det nog ett par ören varje gång. Själv tar jag alltid en tunn plastpåse från fruktavdelningen och köper mitt lösgodis i den istället eller river av toppen på papperspåsen för att minska dess vikt.
Citera
2010-08-10, 14:29
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Jag tycker annars att det värsta är de där trågen de börjat med. Hinkar som man ska fylla med godis och sedan bara sitta och mula ur. Måste man köpa en hink med godis så äter man för mycket.

Jag minns för övrigt när påsarna såg ut såhär: http://img440.imageshack.us/img440/9067/802155.jpg
Det var hur mycket godis som helst i en sådan, och man kunde äta en hel påse utan att bli en tjockis. Aningen groteskt hur allting ska gå mot att svulla, nuförtiden.

Hinkar med godis? Det märks att jag har varit ute ur lösgodis-loopen ett tag, för det har jag aldrig sett. De vill alltså att man ska köpa lösgodiset i hink?! Det låter ju helt sjukt. Det var ju ingen direkt stil och klass på lösgodis tidigare heller, men nu verkar det ju ha spårat ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in