2010-07-16, 13:20
Medlem
axelcarlings avatar
Avanza/Placera säger köp när den rasar, vad säger verkligheten (FB)?

https://www.avanza.se/aza/press/press_article.jsp?article=136183
Citera
2010-07-16, 16:26
Medlem
SparkMans avatar
"Publicerad: 2010-03-26 15:24"
Nu var det visserligen ett tag sedan artikeln publicerades. Kollar du på grafen "6 mån" ser du att fonden steg ordentligt under hela mars. Från artikelns publiceringsdatum till toppen gick den upp ytterligare 10%. Men visst är det nog snart läge att gå in i fonden då den nått en väldigt låg nivå, det är åtminstone svårt att göra en mycket större förlust
Citera
2010-07-16, 18:28
Medlem
Har gått ner för mig sedan jag haft denna fond, otroligt irriterande. Ska man ha kvar eller sälja?
Citera
2010-07-17, 10:01
Medlem
axelcarlings avatar
Ajfan, hur fan kunde jag missa att den var från i Mars?

Ah, vänta. Här när man tittar på fonden så finns det en liten länk till "Tio köpvärdiga fonder i juli" där de listar denna: https://www.avanza.se/aza/fonder/fondguiden.jsp?isin=FI0008809124&orderbookId=29702

Så antagligen tycker de fortfarande denna är köpvänlig.

Ehum, ja, jag är i samma läge. Köpte precis när den var på topp i April, sen gick den bara nedåt. Det är nu psykologin kickar in. Egentligen borde man sälja , men det kan ju gå upp igen
Senast redigerad av axelcarling 2010-07-17 kl. 10:03.
Citera
2010-07-17, 13:09
Medlem
Rysslandsfonder är ju lånsiktiga så ni bör tänkte åtminstone på 5 års sikt men skulle föredra eastcapital...
Citera
2010-07-18, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biznizmannr1
Rysslandsfonder är ju lånsiktiga så ni bör tänkte åtminstone på 5 års sikt men skulle föredra eastcapital...
Varför skulle du föredra det?
Citera
2010-07-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus.av.Nasaret
Varför skulle du föredra det?

Historisk sätt bättre fond, Investerar i stora rysska företag och mycket inom energi(olja) en bransch som jag stark tror på..
Citera
2010-07-18, 21:28
Medlem
riff0raffs avatar
Small Cap har återhämtat sig till hälften jmf med innan raset 2008. Övriga rysslandsfonder är tillbaka på tidigare höga nivåer. Min känsla är att det finns högre potential i Small Cap än t.ex East Capital. Givetvis bör man placera på längre sikt.

Annars är min rekomendation rena Turkiet fonder på sikt t.ex East Capital Turkiet fond. Turkiet har ambitionen att bli 10:e största ekonomin i världen på sikt. Tankar om detta?
Citera
2010-07-18, 22:53
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancedanne
Har gått ner för mig sedan jag haft denna fond, otroligt irriterande. Ska man ha kvar eller sälja?
Tror du på fonden och vill behålla så skulle jag föreslå månadsspar. Fortsätter den sjunka lite till så köper du i fallet och när det vänder så kommer det du köper på låga nivåer resultera i större vinst. Eftersom det är svårt att förutspå när det vänder är en klumpsumma inte så mycket att rekommendera, men för aldrig över mer än vad du har råd att förlora
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in