2010-07-15, 12:50
Medlem
Tycker också den var riktigt bra, bästa hitills!
Finns på TPB också om någon undrar, om man söker på National Geographic.
Kul att se en dokumentär där man får se från allas perspektiv.
Men måste säga att jag skämdes som fan då man fick se den där "kyrkan".
Bara massa avdankade hippies och annat löst folk som verkar leva för röka.
Citera
2010-07-15, 14:37
Medlem
SVenEverts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy Danze
Tycker också den var riktigt bra, bästa hitills!
Finns på TPB också om någon undrar, om man söker på National Geographic.
Kul att se en dokumentär där man får se från allas perspektiv.
Men måste säga att jag skämdes som fan då man fick se den där "kyrkan".
Bara massa avdankade hippies och annat löst folk som verkar leva för röka.

Hahah, kyrkan var ju helt klart ett av de softare delarna! Riktiga ärkestoners som dem har jag alltid velat röka med. Men varför använder han en lödkolv till sin bong? Och vilken bong sedan!
Citera
2010-07-15, 15:44
Medlem
tombas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVenEvert
Hahah, kyrkan var ju helt klart ett av de softare delarna! Riktiga ärkestoners som dem har jag alltid velat röka med. Men varför använder han en lödkolv till sin bong? Och vilken bong sedan!
Lödkolv e fan bra, man slipper allt butan och skit från tändaren..typ som ett substitut för beeline.
Om du menar spiralbongen så kan du hitta den på illadelph's hemsida.. Inget billigt skit den kyrkan använder
Citera
2010-07-15, 16:05
Medlem
Såg den inatt och tyckte personligen att den var riktigt bra. Synd bara att den inte var längre.
Citera
2010-07-15, 17:59
Medlem
frank_pes avatar
Bra att dom tog upp flera sidor av bruk samt förbudets konsekvenser, hängde inte med om insatsstyrkan bara är inriktade på Cannabis med tanke på deras armtryck: http://i29.tinypic.com/34reyrd.jpg
Gillar kontrollerna dom har av medicinsk marijuana under mikroskop efter mögel eller kryp, fan man kanske röker fullt av spindlar m.m. i vanliga fall
Citera
2010-07-16, 10:24
Medlem
Ingen annan som stör sig på Arjan? De målar upp en bild av Arjan som typ uppfinnare av inomhusodling och cannabis-breeding. Folk sysslade med sånt långt innan han blev "känd". En del av de strains som greenhouse fått pris för har han ju inte ens tagit fram själv utan de togs fram av andra breeders som drev greenhouse innan Arjan kom in i bilden, men det är inget som Arjan nämner.
Citat:
Howard Marks (Mr Nice) and I (Shantibaba) met during the late 1990's while I was living and working in Holland. A few years previously (1995), I had set up the Greenhouse Seed Company
....
In 1998, when Neville co-owned the Greenhouse coffeeshop in the Red Light Area, and I co-owned and worked the Greenhouse Seed co (since establishing it in 1994)...we decided to really try that year to do our best at the HTCC. Until then, Neville and I, operating as individuals, had won almost every prize awarded for cannabis breeding. On behalf of Greenhouse, we blitzed the 1998 HTCC, winning every prize other than that awarded for clothing.
http://www.mrnice.nl/dhtml/history.php
Citera
2010-07-17, 01:27
Medlem
mycket intressant, känns som att det bara är en tidsfråga nu
Citera
2010-07-17, 16:37
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualani
mycket intressant, känns som att det bara är en tidsfråga nu

Sveriges narkotikapolitik ändras inte markant pga en objektiv dokumentär.
Snart kommer väl Sofia Modigh gå ut med att hela amerika har börjat röka på och göra legaliserings-propaganda.

Dokumentären var bra men jag tycker det saknades "jag dealar weed för att tjäna pengar och är gangster"-typen.
Citera
2010-07-17, 22:40
Medlem
DonkenPonkens avatar
Bra dokumänter! Tyckte det var intressant det snutarna sa om vilka konsekvenser naturen och omgivningen får vid en olaglig uteodling. Trodde inte naturen tog någon stryk av odlingarna.
Men det är säkert inte så på alla odlingar.
Citera
2010-07-18, 08:25
Medlem
Såg trailern verkar intressant. Tankar ifrån TPB men har långsamt bredband där jag är just nu så får väll hitta på något sålänge.
Citera
2010-07-18, 12:19
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkenPonken
Bra dokumänter! Tyckte det var intressant det snutarna sa om vilka konsekvenser naturen och omgivningen får vid en olaglig uteodling. Trodde inte naturen tog någon stryk av odlingarna.
Men det är säkert inte så på alla odlingar.
Det han pratade om var mexikanska stor odlingar. Cannabis växten i sig är knappast skadlig för naturen, jag hugger inte ner träd, tar vatten från bäckar, vattnar med giftiga kemikalier (?) när jag odlar ute i alla fall
Citera
2010-07-18, 13:18
Medlem
MayorAdamWests avatar
Då var den på väg ner, ska bli intressant att se, återkommer med vad jag tycker om den.
(finns även på TL).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in