Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-13, 05:19
Medlem
Flytande_argots avatar
Ja, som rubriken säger, får man posta en fråga där man undrar vart en FB-användare tagit vägen eller bryter det mot någon regel? Rent spontant tycker jag själv inte det eftersom jag frågar om användaren - inte personen, men det är väl lika bra att kolla här först antar jag?
Citera
2010-07-13, 05:33
Medlem
anooonyms avatar
Fråga får man väl. Jag har frågat moderatorer om andra moderatorer i PM utan att bli bannad iaf. Finns väl många frågo-trådar om användare i flashbackkategorin (feedback?) också..
Citera
2010-07-13, 05:33
Medlem
stilltons avatar
jag vet inte vilken användare du syftar på, men jag tror nog att dom flesta gått och lagt sig nu...
nää, men det borde väl vara OK. i laidback eller chatten iaf. risken är väl att nån skriver "överkörd av tåget, kolla den här tråden/artikeln", men då är det ju inte du som outar, eller uppmanar till outning.
Senast redigerad av stillton 2010-07-13 kl. 05:36.
Citera
2010-07-13, 06:09
Bannlyst
Det märker man.
Citera
2010-07-13, 07:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Det märker man.

Jo, men kan jag undvika att märka det genom en veckas avstängning vore det att föredra faktiskt.
Citera
2010-07-13, 09:19
Medlem
najass avatar
Kan inte tänka mig att man skulle kunna bli föremål för åtgärder om man frågar var en saknad FB:are tagit vägen oavsett om det är en mod eller inte. Dock bör man ju vara lite vaksam vad gäller svaren kan man tänka sig, så man inte hamnar i 1.06-träsket.

Laidback är väl för övrigt ett lämpligt forum.
Citera
2010-07-13, 10:12
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Kan inte tänka mig att man skulle kunna bli föremål för åtgärder om man frågar var en saknad FB:are tagit vägen oavsett om det är en mod eller inte. Dock bör man ju vara lite vaksam vad gäller svaren kan man tänka sig, så man inte hamnar i 1.06-träsket.

Laidback är väl för övrigt ett lämpligt forum.
Jag sekondar det här.
Helt ok att ställa frågan så länge man inte gör det med uppsåt att outa en medlem. Ska man svara får man tänka på vad man skriver.

Är man osäker är det alltid vettigt att kontakta en moderator och be denne dubbelkolla vad man skrivit.
Citera
2010-07-13, 11:29
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Hade vart bra med en stor tråd där man kan fråga efter vissa medlemmar som bara försvunnit, förhoppningsvis kan folk svara typ "han finns här men under en ny nick" och liknande vilket borde vara ok så länge man inte talar om vilket nick det rör sig om? Men en sån tråd är nog omöjligt utan att det blir en hel del avstängningar pga dumhet, och just därför finns väl inte en sådan tråd misstänker jag

"XXXXX vart tog du vägen?" funkar ju annars då man riktar frågan till en specifik person bara
Citera
2010-07-13, 13:02
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag sekondar det här.
Helt ok att ställa frågan så länge man inte gör det med uppsåt att outa en medlem. Ska man svara får man tänka på vad man skriver.

Är man osäker är det alltid vettigt att kontakta en moderator och be denne dubbelkolla vad man skrivit.
Tidigare har sådana trådar stängts.
https://www.flashback.org/t431142
Har det skett en regeländring?
Citera
2010-07-13, 13:08
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Nej, inte egentligen. Det är väl snarare upp till varje moderator att bedöma om det finns risk för 1.06r eller ej. Frågan måste ju kunna ställas, tycker jag. Hur det sen formuleras och f f a vilka svar som ges är väl det som sen avgör om tråden får leva eller ej.
Citera
2010-07-13, 13:33
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Hade vart bra med en stor tråd där man kan fråga efter vissa medlemmar som bara försvunnit, förhoppningsvis kan folk svara typ "han finns här men under en ny nick" och liknande vilket borde vara ok så länge man inte talar om vilket nick det rör sig om? Men en sån tråd är nog omöjligt utan att det blir en hel del avstängningar pga dumhet, och just därför finns väl inte en sådan tråd misstänker jag [...]
Laidbacktråden Nostalgi - Medlemmar vi saknar är till viss del en sådan tråd där många inlägg handlar just om vad som hänt vissa medlemmar som inte varit aktiva under en längre tid.
Citera
2010-07-13, 13:43
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Nej, men praxis slår ned på s.k. egotrådar i.e. av &/eller om 1 användare, som synes tydligare än där bl.a. här. En samlingstråd skulle kanske fungera i Laidback; utom välriktat PM, av befintliga trådar ligger nog förutom den av BlueStar nyssnämnda även Fråga en flashbackare.../Fråga modsen! [Ej om regelfrågor och dylikt] nära, men till 1.06-jämkning kan man ju ha förutseendet att ställa sin fråga till, inte om, den saknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in