2010-07-12, 14:42
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungPillaren
På senare tid. Men innan de blev bevisade så fanns det folk som trodde på dem.

Men även innan de blev bevisade så stämde observationerna. Det är knappast så att teorin inte stämde förrän den blev bevisad. Bibeln är däremot full av sakfel som inte stämmer nånstans.

Citat:
Det jag ville framföra är att bara för att man tror på något är man inte mentalt störd.

Jag håller med om att man inte är mentalt störd bara för att man tror på något.

Om man tror att mannen i uniform, som precis slog på blåljuset bakom en när man körde för fort, är polis, så är man inte mentalt störd även om man inte har bevis för att han är polis.

Om man tror att han är gud är man däremot absolut mentalt störd.

Citat:
Ja, men det är inte över hälften av USA:s befolkning som tror på Jultomten.

Än sen? Han får väl tro på vad han vill utan att anses mentalt störd, eller?

Citat:
När Presidenten säger "God bless America" så tilltalas alla Bokens religioner inte bara kristendomen.

Tror jag inte, men om så vore fallet blir det ännu konstigare om det nu är möjligt.
Citera
2010-07-12, 14:55
Medlem
Inte alls störda
Citera
2010-07-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entho
Kristendomen är ju bara en uppgradering av den egyptiska etymologin. Med andra ord bara trams för svaga och dumma människor..
Hurra, härligt att se att fler sett detta. Det är ju precis som du säger.
Citera
2010-07-12, 15:50
Medlem
Albusdlxs avatar
Detta är fakta:
Gud är solen, den ger näring år våra skördar. Håller oss varma m.m
De 3 vise männen är de tre starkast lysande stjärnorna i konstellationen Orion, a.k.a Orions bälte.
Jesus har säkert funnits, men han var ingen son av den allsmäktige. Han var en vältalig kannibal.

Blir man så blind av att tro på gud att man kan avfärda sanningen så lätt? Adam och Eva då, hur fan lyckades dom avla fram oss människor utan att få utvecklingsstörda barn och hamna i helvetet för incest? Eller dom kanske inte räknas som syskon fast att do föddes/skapades samtidigt. I såna fall var det ju deras barn som sysslade med incest.

Så guds barnbarn hade alltså sex med varandra. låter sen en skitbra religion att dedicera sitt liv till....
Citera
2010-07-12, 15:50
Medlem
Warjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerSteffo
Hurra, härligt att se att fler sett detta. Det är ju precis som du säger.

Tur att religon utvecklas för att anpassa sig då Man kan kalla gud Ra om man vill eller Jahve eller Allah.
Citera
2010-07-12, 15:53
Medlem
Albusdlxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warja
Tur att religon utvecklas för att anpassa sig då Man kan kalla gud Ra om man vill eller Jahve eller Allah.

Jag undrar hur många som fått sätta livet till för att få rätten att kalla gud vid sin religions namn. Oj oj oj, WW2 har nog inget att sätta emot när de kommer till de...
Citera
2010-07-12, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bey
Är det någon mer än jag som får trollvarningar varje gång kristna pratar om gud? Jag kan absolut inte ta en kristen på allvar och jag vet inte vad det beror på. Är det kanske för att kristna har lägre genomsnittligt intellekt än agnostiker/ateister? Det skär iallafall i ögonen varje gång någon prata som om han fanns.

Måste faktiskt hålla med där, kan aldrig ta en religiös kristen person på allvar som tror att jorden är 6000 år och allt annat jumbo..
Citera
2010-07-12, 16:40
Avslutad
Kanske skulle det vara nyttigt att ta del av debatten mellan ateisten och evolutionärbiologen Richard Dawkins och teisten och matematikern John Lennox, båda professorer vid Oxford, innan man dömmer kristna som mentalt störda:

http://www.dawkinslennoxdebate.com/
Citera
2010-07-12, 16:46
Medlem
Kristna = Mentalt störda?

Det var smart att flyga in i WTC.
Citera
2010-07-12, 16:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molnig
Vi tror vi är starka i oss själva.
Att vi inte behöver Gud.
Men det gör vi.
Han är en som alltid är med oss.
Vi kan ibland uppleva motsatsen.
Men det är ändå så.
Han finns där både bra och dåliga dagar.
Vill hjälpa oss.
Sen syns inte all egoism och självgodhet med mer.
Vi behöver alla omvända oss.

Kristen = mentalt störd. Quod erat demonstrandum.
Citera
2010-07-12, 16:59
Medlem
Davemeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SameButDifferent
Tror du på tomten också?
Citera
2010-07-12, 17:15
Medlem
manniskans avatar
Det blir alltid så dålig stämning för mig när folk pratar om Gud som om Han fanns.. Tycker synd om alla religiösa människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in