2020-06-11, 09:32
Medlem
Nimars avatar
Att ta in somalier till Sverige handlar inte om att hjälpa somalier utan att straffa det svenska folket för att vi röstade in SD i riksdagen 2010
https://www.friatider.se/reinfeldt-erknner-migrationsuppgrelsen-var-en-bestraffning-av-vljarna
Citera
2020-06-11, 09:42
Medlem
Tänk vad många olika spännande maträtter vi får smaka på, sedan kan de lära ut folkdans. Mycket finare med deras fantasifulla käder och så. Språk är kompetens och om sverige kan prata alla språk så har vi stor kompetens. Dessutom behöver vi kompetent arbetskraft!
Det kommer löna sig på sikt.
Alla ska med!
Citera
2020-06-11, 10:04
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Ja jävlar, hela 20 000 enligt Statistiska Centralbyrån, för att jä,för att jämföra bor det 14- 15000 samer i Sverige.

Undrar hur många vi är uppe i nu.. maken till analfabetiska neandertalare har jag aldrig varit med om bland mänsklig ras.
Citera
2020-06-11, 10:05
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxfaktor
Tänk vad många olika spännande maträtter vi får smaka på, sedan kan de lära ut folkdans. Mycket finare med deras fantasifulla käder och så. Språk är kompetens och om sverige kan prata alla språk så har vi stor kompetens. Dessutom behöver vi kompetent arbetskraft!
Alla ska med!

Somalier kan väll inte laga mat? I varje fall inte god mat, stinker ju curry och skit lång väg, har du varit i ett somalisk kök? Ja jag kan utläsa din ironi men var bara tvungen att tillägga.
Citera
2021-05-23, 12:40
Moderator
-Info-s avatar
Ca 1 procent av Sveriges befolkning består numera av somalier. 110 000 i absoluta siffror.

Det är faktiskt en väldigt hög siffra. Speciellt med tanke på hur svårt de har att integrera sig det svenska samhället. Arbetslösheten hos somalier är skyhög.

Källa:
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ny-rapport-svensksomaliers-utanfoerskap-stort-i-sverige.pcUXcNkkI
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/JJj6ej/vi-ar-fast-vi-kommer-inte-harifran
Citera
2021-05-23, 12:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Ja jävlar, hela 20 000 enligt Statistiska Centralbyrån, för att jä,för att jämföra bor det 14- 15000 samer i Sverige.

Idag är antalet 110 000.

Man får inte göra misstaget och tro att det stannar vid dagens siffror. Detta är en pågående process där allt bara går i en riktning, nämligen uppåt.
Citera
2021-05-26, 12:50
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Undrar hur många vi är uppe i nu.. maken till analfabetiska neandertalare har jag aldrig varit med om bland mänsklig ras.

Här behöver vi som jobbar inom socialförvaltningen påminna om att inte alla Afrikaner som UTGER sig för att vara Somalier, faktiskt ÄR Somalier - tvärtom så är det MYCKET vanligt att män från Västafrika utger sig för att vara Somalier för att det leder till omedelbart PUT (permanent uppehållstillstånd).

Sverige är tyvärr på väg att bli ett nytt Afrika, men sålänge vanligt folk tror att dom är adopterade; så är det ingen som klagar på dom.
Citera
2021-05-26, 12:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxfaktor
Alla ska med!

Jag tycker ochså att det svenska samhället är dåligt på att ta till vara på den kompetens och driftighet
som finns bland den Somaliska befolkningen. Titta bara på deras piratverksamhet som dom bedrev
utmed sin kust 2010-2018 ?

Unga män i små rangliga farkoster opererade 50-60 sjömil utanför kusten i alla väder !
En svensk tonåring åker inte längre än till Sandhamn eller Marstrand med pappas båt.

Nej, integrera dom i Sjöräddningen, dom har ju bevisat sin duglighet till sjöss.
Citera
2021-05-26, 13:08
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man får inte göra misstaget och tro att det stannar vid dagens siffror.

Exakt. Dessutom får man inte göra misstaget att tro att vi som jobbar på myndigheterna tar hänsyn till utseendet. En Somalier BLIR Somalier i samma stund han kan vissa ett identitetspapper/dokument som inte verkar skrivet för hand.
Citera
2021-05-27, 03:13
Medlem
Hur kommer det sig att det finns så sjukt mycket somalier och eritreaner i Sverige?
Jag kan inte komma ihåg att det de senaste 10-15 åren varit någon större väpnad konflikt i dessa länder.

Det enda jag kan minnas är de somaliska piraterna som härjade vid en del av östra Afrikas kust för ett antal år sedan, men det kan inte vara något asylskäl. Sedan minns jag inget annat bortsett från att de är muslimska länder med de problem som det medföljer.

Jag har sedan ett år tillbaka befunnit mig mycket i Göteborg och lite i Stockholm. Sjukt mycket somalier och eritreaner i dessa två städer. Det finns inte så mycket av dem i Skåne, men i Sthlm och Gbg måste de nog vara den/de största invandrargruppen idag. Mycket problematiska grupper dessutom.

Någon som vet varför dessa folk tydligen har givits asyl i större omfattning?
Senast redigerad av PackMan123 2021-05-27 kl. 03:19.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in