Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-10, 03:17
Medlem
Hej på er!

Nu är det så att det redan finns en massa trådar om detta, men är trött och hittar inte lösningen.

Min dator är ca 1 år gammal det är hp AMD Athlon Dual Core 4450e 2.30ghz.
3 gig RAM.

Iaf så hänger sig dator lite till o från, har även märkt att den börjar bli förbannat seg stundtals.
Datorn hänger sig efter ca 1-2 h efter jag lämnat den, ibland hänger den sig inte alls o bland tar det längre tid så som 7-8h men vanligtvis runt 1-2h.

Detta börjar verkligen gå mig på nerverna då det enda jag kan göra är att stänga av den på "knappen"
och eftersom datorn har blivit så retared seg så tar det 15 min minst innan jag kan använda datorn igen.

Om någon har någon idé vad felet kan vara är jag väldigt tacksam!

mvh
Banditen
Citera
2010-07-10, 03:20
Medlem
Chevy-Impalas avatar
Är inget proffs, men jag hade ett liknande problem förrut... Kör en defrag och rensa hårddisken på skit där ditt OS ligger, städa upp lite allmänt och frigör utrymme.
Citera
2010-07-10, 03:21
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banditenr1
Hej på er!

Nu är det så att det redan finns en massa trådar om detta, men är trött och hittar inte lösningen.

Min dator är ca 1 år gammal det är hp AMD Athlon Dual Core 4450e 2.30ghz.
3 gig RAM.

Iaf så hänger sig dator lite till o från, har även märkt att den börjar bli förbannat seg stundtals.
Datorn hänger sig efter ca 1-2 h efter jag lämnat den, ibland hänger den sig inte alls o bland tar det längre tid så som 7-8h men vanligtvis runt 1-2h.

Detta börjar verkligen gå mig på nerverna då det enda jag kan göra är att stänga av den på "knappen"
och eftersom datorn har blivit så retared seg så tar det 15 min minst innan jag kan använda datorn igen.

Om någon har någon idé vad felet kan vara är jag väldigt tacksam!

mvh
Banditen

Ett förslag om du inte kollat det är att köra ett test på ram-minnena!
"memtest"
Citera
2010-07-10, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Ett förslag om du inte kollat det är att köra ett test på ram-minnena!
"memtest"

okej och vart hittar jag det? har du någon länk? är inte heller något proffs på datorer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in