Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-10, 00:55
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrus
Ska testa nu med Windows 2000 istället för xp men hoppas det funkar!

Fortsätter du i den stilen så är du snart tillbaka på 90-talet med Win 98

(Eller var det bara kompatibilitetsläget du talade om nu?)

Ska ärligt talat inte vaa några problem, men vissa specifika spel kanske behöver lite handpåläggning.
Lär ju finnas listor på nätet över vilka spel som kan ge problem i windows 7 och vad du kan göra.

Men i övrigt så ska windows 7 vara bättre på de flesta punkter än Windows XP och när det gäller hastigheten i sämsta fallen vara ungefär lika snabbt som XP, men för det mesta kännas och vara snabbare. Om inte så har du något annat fel, strul med drivrutiner, massor av crapware från datortillverkaren. Du kan installera decrappifier som är ett program som just tar bort sånt crap som datortillverkarna bundlar (testversioner av olika program, ruggigt sega säkerhetslösningar mm).
Rätt installerat så är Windows 7 för en gångs skull något bra i en förstaversion ifrån Microsoft.
Det tog XP en servicepack för att bli helt ok och två för att bli riktigt bra och där tycker jag att Windows 7, med dagens krav, är redan nu!
Citera
2010-07-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrus
ALLA har delay i ventrilo 2.1.4 som jag använde mycket då jag hade XP och allt funkade men nu har jag delay Sen funkade inte GTA San Andreas för mig då det stod att det inte funkade på denna Windows Session
den versionen av vent är nästan 9 år gammalt. kanske dags att uppgradera? mumble finns ju som är ett bättre alternativ på alla sätt. det är dessutom opensource. många har lämnat vent 2.1 för just mumble.
Citera
2010-07-19, 18:11
Medlem
levodopas avatar
Kan verkligen windows XP utnyttja hårdvaran till 100% på en såpass ny dator? Kommer ihåg när jag satte ihop Windows XP på en virtuell maskin, det var helt galna prestandabegränsningar man fick hålla sig till. På 32-bitars-utgåvan alltså. Något att tänka på när det gäller nya datorer.

Dessutom har XP, i jämförelse med Vista och Windows 7, ganska grova säkerhetsproblem. Beroende, givetvis, på hur du använder datorn.

Å andra sidan kanske XP kan ses som lite "friare", i den mån en Windows-produkt kan vara "fri". Du har lite mer svängrum, alltså. Slipper det värsta av Windows spyware som Vista, och framförallt Windows 7, dras med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in