2010-07-09, 20:53
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Nu citerar jag friskt ur minnet så jag kan mycket väl ha otroligt fel och därför bör ni slå/spotta på mig om jag har fel, men jag har för mig att det är sagt att det spelar ingen som helst roll vilket företag som äger Flashback eller var serverparken står rent fysiskt utan så länge som forumet riktar sig till svenskar måste svensk lagstiftning gälla
Dock får man väl som svensk diskutera i princip vad som helst så det är ju inte därför som Flashback har olika regler. En del för att hjälpa forumet bli bättre som till exempel 1.01, 1.06, 1.07, 1.08, 1.09 och 1.11. De andra är väl till för att skydda forumet från juridiska konsevenser, mest då 1.02. De andra reglerna är väldigt difusa och kan tolkas så otroligt olika att de för det mesta finns där för syns skull.
Kan ju inte stämma. Då skulle ju dom lagar som var anledningen till att man flyttade till England fortfarande gälla och flashback skulle fortfarande vara tvungna att förhandsgranska alla inlägg.
Citera
2010-07-09, 21:08
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Kan ju inte stämma. Då skulle ju dom lagar som var anledningen till att man flyttade till England fortfarande gälla och flashback skulle fortfarande vara tvungna att förhandsgranska alla inlägg.
Det är nog mer att England får påtryckningar ifrån Sverige och därför måste flashback begränsa sig någorlunda för att dom inte ska få massa skit i England också.
Citera
2010-07-09, 21:13
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Nu citerar jag friskt ur minnet så jag kan mycket väl ha otroligt fel och därför bör ni slå/spotta på mig om jag har fel, men jag har för mig att det är sagt att det spelar ingen som helst roll vilket företag som äger Flashback eller var serverparken står rent fysiskt utan så länge som forumet riktar sig till svenskar måste svensk lagstiftning gälla.
Exakt så är det.
Citat:
Vilka lagar exakt är det du talar om nu?
Citera
2010-07-09, 21:46
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Exakt så är det.
Vilka lagar exakt är det du talar om nu?
Jag talar om den dom om att alla inlägg skulle förhandsgranskas som var anledningen till att man flyttade från Sverige till England. Varför kom man loss från den genom flytten men inte från förbudet att diskutera piratkort?
Vad skulle det över huvud taget vara för vits med att flytta från Sverige om svensk lag ändå gäller? Då måste man ju följa både svensk om engelsk lag vilket gör att Flasgback borde bli ännu mera begränsade.
Senast redigerad av Jonas1968 2010-07-09 kl. 21:54.
Citera
2010-07-09, 21:48
Medlem
mactrashs avatar
FB är väl inte placerat i Sverige?
Citera
2010-07-09, 22:03
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Jag talar om den dom om att alla inlägg skulle förhandsgranskas som var anledningen till att man flyttade från Sverige till England. Varför kom man loss från den genom flytten men inte från förbudet att diskutera piratkort?
Vad skulle det över huvud taget vara för vits med att flytta från Sverige om svensk lag ändå gäller? Då måste man ju följa både svensk om engelsk lag vilket gör att Flasgback borde bli ännu mera begränsade.
Alla här är ansvariga för sina egna texter som läggs ut. Alltså är ansvarig utgivare den person som skriver inlägget.

Vart har du läst detta någonstans?
Citera
2010-07-09, 23:25
Medlem
https://www.flashback.org/kontakt

Här står lite om det. De går enligt de brittiska lagarna - med andra ord ingen idé att byta om de skulle ligga i Sverige.
Citera
2010-07-10, 09:55
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neorpha
https://www.flashback.org/t1230132p2

Haha ja, det verkar finnas en viss åsiktsvariation om detta.

Den tråden tycks komma fram till ungefär samma sak, däremot har någon kollat upp var domänen är registrerad och verkar tro att det är samma sak som att servern står där.

Adressen flashback.org pekar på en maskin som av allt att döma står i Bahnhofs nät, dvs i Sverige.
Citera
2010-07-10, 10:01
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Jo men jag tänker om man haden egen forumdel som heter KÖPES/SÄLJES och postas det i andra forum så blir det varning (för att det inte ska bli stökigt)

Jag efterfrågan fortfarande svaret på varför dem står i Sverige!?
*Är det kanske billigare att ha dem i Sverige?
Jag tror att den enklaste anledningen är den sanna: om en server går sönder eller ska bytas ut eller mekas med av någon annan anledning så är det ju bättre att ha en kvarts promenad till serverhallen än en tretimmars flygresa.

Anledningen till att köp och sälj inte får ske här är för att det är ett diskussionsforum, ställen där man kan handla finns redan på så många håll på internet att det inte riktigt skulle tillföra något för själva diskussionsforumet.
Citera
2010-07-10, 10:58
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
https://www.flashback.org/kontakt

Här står lite om det. De går enligt de brittiska lagarna - med andra ord ingen idé att byta om de skulle ligga i Sverige.
Flashback International Inc driver numer forumet och det ifrån USA!
Citera
2010-07-10, 19:14
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
utan så länge som forumet riktar sig till svenskar måste svensk lagstiftning gälla.
.

Finns väl många länder som skiter i ordet MÅSTE?
Citera
2010-10-04, 21:23
Medlem
0bbAs avatar
Bump.
Är det någon som vet var servern/servrarna står placerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in