Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-07, 19:54
Medlem
Jo det är så att min dokument mapp har ändrat namn till "Documents" medan musik, bilder, hämtade filer etc. är som normalt (dvs. på svenska) sen så har ikonen ändrats till en "vanlig" mapp ikon istället för den som var där förut. Jag har Vista som OS.

Tacksam för förklaring av vad som kan ha hänt, tack!
Citera
2010-07-07, 22:53
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperVind
Jo det är så att min dokument mapp har ändrat namn till "Documents" medan musik, bilder, hämtade filer etc. är som normalt (dvs. på svenska) sen så har ikonen ändrats till en "vanlig" mapp ikon istället för den som var där förut. Jag har Vista som OS.

Tacksam för förklaring av vad som kan ha hänt, tack!

Ingen aning om varför det har blivit så men Documents är det riktiga namnet på mappen, medans utforskaren oftast visar det som Dokument, högerklicka på mappen så borde du kunna ändra namnet på den till Dokument igen
Citera
2010-07-09, 12:10
Medlem
Tack för svaret! Har höger klickat och försökt att ändra namnet genom att manuellt gå in och skriva "Dokument" men det vill inte ändras, sen så är jag lite förundrad över varför ikonen har ändrats också ... för jag kan inte hitta någonstans där man kan ändra den som man kan i "vanliga" mappar.

Än en gång, tack för svaret!
Citera
2010-07-10, 16:23
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Tack för svaret! Har höger klickat och försökt att ändra namnet genom att manuellt gå in och skriva "Dokument" men det vill inte ändras, sen så är jag lite förundrad över varför ikonen har ändrats också ... för jag kan inte hitta någonstans där man kan ändra den som man kan i "vanliga" mappar.

Än en gång, tack för svaret!

Hmm... testade nyss på min egen maskin och det funkade alldeles utmärkt...

Prova följande:

öppna utforskaren och klicka på knappen ordna -> mapp och sökalternativ -> visning och klicka på återställ standardvärden.

Vart det det någon skillnad nu?

på fliken anpassa kan du välja alternativet "använd följande mall för mappens utseende" välj bara dokument
Senast redigerad av X_surfer 2010-07-10 kl. 16:31.
Citera
2010-07-12, 14:31
Medlem
Ingen skillnad trots att jag har gjort dessa två åtgärder ... kan även påpeka att jag har sökt igenom datorn med både anti virus och anti spywear (om det nu skulle ha något med saken att göra) men inte hittat något.
Citera
2010-07-13, 23:58
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ingen skillnad trots att jag har gjort dessa två åtgärder ... kan även påpeka att jag har sökt igenom datorn med både anti virus och anti spywear (om det nu skulle ha något med saken att göra) men inte hittat något.

Testa och skapa ett nytt konto och se om det också får namnet document, funkar det bra, så kan du alltid kopiera över alla dina filer dit..

Nåt bättre änn så har jag nog dessvärre inte att komma med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in