2010-07-09, 00:05
Medlem
gb85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutti
Omöjligt att ha F1-utbildning på alla som tar körkort, men det går att utesluta dem som får körkort för att de betalar 10 000kr för en intensivkurs som ger körkort till 90%.
Det är väl samma regelverk för trafikverkets kontrollant vare sig du har betalat 10k för en intensivutb, gått 400 lektioner hos den lokala trafikskolan eller kört privat hela tiden, eller?
Det skulle ju rent teoretiskt kunna vara så att de på intensivutb är duktiga på att lära ut, eller att stan är väldigt lätt att köra i och därför är det många som klarar uppkörningen.
Sen kan man ju fråga sig vem som lär sig bäst, killen som tar 35 lektioner på hemmaplan, eller killen som åker iväg en vecka eller 2 och enbart kör och pluggar. Jag sätter mina pengar på intensivkillen.
Sen håller jag iofs med om att det borde vara svårare att ta körkort överlag, det borde ställa mycket högre krav!
Citera
2010-07-09, 00:08
Medlem
runds avatar
Det räcker med att köra intensivt , att vara på teorikurserna är värdelöst . Själv sov jag bort alla teorikurser och klarade teorin ändå. Fixa böcker och ett program på datorn hemma och ta några körlektioner så löser det sig , det blir billigare .
Citera
2010-07-09, 08:20
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Omöjligt att ha F1-utbildning på alla som tar körkort, men det går att utesluta dem som får körkort för att de betalar 10 000kr för en intensivkurs som ger körkort till 90%.

som sagts innan så är det självklart lättare att sitta i två veckor och plugga och köra en att sprida ut det. men om herrn vet bättre kanske du borde ta upp det med trafikverket. och förbjuda intensivkurser.
du tror inte det finns någe regler runt körkorts utbildningen? och nu är det vell endå inte körskolan som delar ut kortet, utan iallfall när jag hade min uppkörning så körde man upp med en person från trafikverket. ellr menar du att ha också är med på det?
Citera
2010-07-09, 09:32
Medlem
Gluttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
som sagts innan så är det självklart lättare att sitta i två veckor och plugga och köra en att sprida ut det. men om herrn vet bättre kanske du borde ta upp det med trafikverket. och förbjuda intensivkurser.
du tror inte det finns någe regler runt körkorts utbildningen? och nu är det vell endå inte körskolan som delar ut kortet, utan iallfall när jag hade min uppkörning så körde man upp med en person från trafikverket. ellr menar du att ha också är med på det?

Min käre bror funderade på att ta en intensivkurs och de 2 kurser han kollade på var det uppkörning med en person från trafikverket som stod för alla uppkörningar av elever från kursen. Dvs har har förmodligen något finger i kursen som gör att även han/hon tjänar på att elever tar kursen.
Citera
2010-07-09, 12:29
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Min käre bror funderade på att ta en intensivkurs och de 2 kurser han kollade på var det uppkörning med en person från trafikverket som stod för alla uppkörningar av elever från kursen. Dvs har har förmodligen något finger i kursen som gör att även han/hon tjänar på att elever tar kursen.

Men du,då har du ett case här. tycker du genast ska kontakta uppdrag granskning,kallafakta ellr random dagstidning.
du kanske rent av kan tjäna dig en hacka på att avslöja denna konspiration.
Citera
2010-07-09, 12:40
Medlem
Citat:
Men du,då har du ett case här. tycker du genast ska kontakta uppdrag granskning,kallafakta ellr random dagstidning.
du kanske rent av kan tjäna dig en hacka på att avslöja denna konspiration.

I moralens namn borde väl också alla som fått sitt kort där få det indraget, eller? I alla fall de senaste 20 åren, typ...
Citera
2010-07-09, 13:41
Medlem
Citat:
Det har väl mer att göra med att det inte finns någon personal från trafikverket på orten och man samordnar därför uppkörningarna samma dag eller så?
Citera
2010-07-10, 18:31
Medlem
saggebjers avatar
Citat:
Om du är beredd att åka långt, så tog Jag mitt på en intensiv kurs i arjeplog.
finns boende som består av friggebod ellr husvagn. tog 2 veckor och gick på ca: 10k

har för mig att de även ska ha en av landets bästa statistik.

Dit ska jag v.31 och ta körkort. Hur mycket hade du kört innan du åkte dit?
Citera
2010-07-11, 17:05
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggebjer
Dit ska jag v.31 och ta körkort. Hur mycket hade du kört innan du åkte dit?

jag hade mest tjuvkört med kompisar på nätterna. inte mycke alls normal övningskörning.
Citera
2010-10-31, 13:50
Medlem
Ingick, riskettan samt halkbanan i priset?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in