2024-05-07, 19:04
Medlem
CVC7102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du testade inte att googla på namnet Billebro före det att du klev på bussen?

Det var först efter att bussen var bokad. Jag och mina vänner hittade tråden om ganlingen vid cirka 21:00 på kvällen. Bussen gick 08:15 morgonen efter.

Det blev en rolig historia istället för en bil.
Citera
2024-05-10, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJane66
https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/28714885

https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/28714885

Han söker personal i Krylbo just nu.

Krylbo ja juste. Något har hänt där sista veckorna, såg ut som om ett gäng pundare eller irländskt löst folk husserat där en längre tid, man skulle kunna tro att en detonation skett framför huset, bråte och skit bokstavligt talat precis överallt.

Nu är det röjt och städat, ihop plockat. Inte sett så normalt ut på flera år där.
Citera
2024-05-11, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CVC7102
Det var först efter att bussen var bokad. Jag och mina vänner hittade tråden om ganlingen vid cirka 21:00 på kvällen. Bussen gick 08:15 morgonen efter.

Det blev en rolig historia istället för en bil.

Var skulle bilen finnas? Krylbo?
Citera
2024-05-20, 13:19
Medlem
CVC7102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissedogg
Var skulle bilen finnas? Krylbo?

Stockholm.
Citera
2024-06-02, 17:16
Medlem
https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/28860353

Känns som en seriös människa det här
Citera
2024-06-05, 19:10
Medlem
johnjozefssons avatar
Recension om Flashback forum på Trustpilot.com (länk: https://se.trustpilot.com/review/www.flashback.org)

Kent Billebro
22 omdömen
SE
Betygsatt 1 av 5 stjärnor
4 dagar sedan

Jag är utsatt för grovt förtal och kan…
Jag är utsatt för grovt förtal och kan inte ens besvara allt fruktansvärt som påstås på denna sajt även pedofil och annat annat som folk skriver som är totalt osant det är helt helt fruktansvärt hur ska jag göra för att stoppa detta undrar jag

Upplevelsen ägde rum: 01 juni 2024

Vilken jävla åsna han är
Citera
2024-06-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Recension om Flashback forum på Trustpilot.com (länk: https://se.trustpilot.com/review/www.flashback.org)

Kent Billebro
22 omdömen
SE
Betygsatt 1 av 5 stjärnor
4 dagar sedan

Jag är utsatt för grovt förtal och kan…
Jag är utsatt för grovt förtal och kan inte ens besvara allt fruktansvärt som påstås på denna sajt även pedofil och annat annat som folk skriver som är totalt osant det är helt helt fruktansvärt hur ska jag göra för att stoppa detta undrar jag

Upplevelsen ägde rum: 01 juni 2024

Vilken jävla åsna han är

Haha. Han har lämnat 22 omdömen, där 21 av de omdömena han lämnat, varit absolut lägsta betyg. Han verkar ha stora problem med telefonoperatörer och kreditföretag!

https://se.trustpilot.com/users/50f90a0d00006400012dced1

Edit:

Bra svar till åsnan från företaget Hygglo.

”Hej Kent,

Bilen du hyrde ut var avställd och därmed olaglig att köra. Detta har till följd att vår försäkring inte gäller. Den slutade att fungera under hyran pga eftersatt underhåll.

Hade din bil varit laglig att köra hade vår försäkring hjälpt till med både bärgning, verkstadskostnader och resor både för hyrtagaren för att komma hem och för dig för att kunna hämta bilen.

Vi har tagit en hel del kostnader för kunden i form av taxiresor och hemresa, för att hjälpa henne i denna situation där du har hyrt ut en olaglig bil som inte fungerat.

Som uthyrare kan man alltid avbryta en bokning, om man till exempel upptäcker att det man hyr ut inte fungerar.

Med allt ovanstående som bakgrund kan vi inte ha dig som uthyrare på Hygglo.

Med vänlig hälsning, Axel”
Senast redigerad av Allegera 2024-06-06 kl. 13:16.
Citera
2024-06-10, 22:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Haha. Han har lämnat 22 omdömen, där 21 av de omdömena han lämnat, varit absolut lägsta betyg. Han verkar ha stora problem med telefonoperatörer och kreditföretag!

Edit:

”Hej Kent,

Bilen du hyrde ut var avställd och därmed olaglig att köra. Detta har till följd att vår försäkring inte gäller. Den slutade att fungera under hyran pga eftersatt underhåll.

Hade din bil varit laglig att köra hade vår försäkring hjälpt till med både bärgning, verkstadskostnader och resor både för hyrtagaren för att komma hem och för dig för att kunna hämta bilen.

Vi har tagit en hel del kostnader för kunden i form av taxiresor och hemresa, för att hjälpa henne i denna situation där du har hyrt ut en olaglig bil som inte fungerat.

Som uthyrare kan man alltid avbryta en bokning, om man till exempel upptäcker att det man hyr ut inte fungerar.

Väldigt kul att läsa Billebros frustration när han upplever att han inte får svar på sina klagomål eller att hans trixande biter honom själv i svansen.
Citera
2024-06-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera

Edit:

”Hej Kent,

Alltid trevligt att komma in här och läsa om Kentas nya äventyr. Även om bara är när han ger Kunskapskanalen på SvT lägsta betyg.
Citera
2024-07-09, 19:36
Medlem
Doktordonkas avatar
Blev tvungen att återbesöka tråden pga upptäckte precis att tre bekanta är facebookvän med Kent (han har för övrigt inte mindre än fyra facebook-konton).
:-o

Vad är det för sorts personer då? Ja iaf två av dom har lite new-age tendenser (ja ni vet, meditera, drömfångare, helande dans etc...ni vet köret och hur sånt är), den tredje är bekant från technovärlden fast oklart hur han i sin tur är bekant med Kent, knappast via hyra-PA iaf.

Noterar att sidan billebro punkt se iaf erbjuder fina rabatter på campingen! :-)
"Bo för halva priser på www.ramsjocamping.com när du handlar varor här! Uppge kod Billebertan!!"

Det finns en sak jag inte förstått med Kent. Är han bara en allmänt strulig person, eller är allt trassel som är kopplat till honom mer eller mindre medvetet? Tror jag har berättat tidigare i tråden om när en bekant i stockholm jobbade i hans butik i Stockholm och fick kriga som tusan för att få ut sin lön, det var allt ifrån "nänä du har nog knappt jobbat här" till "kommer sedan".
Efter mycket tjat fick han sina pengar iaf.
Citera
2024-07-14, 10:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Blev tvungen att återbesöka tråden pga upptäckte precis att tre bekanta är facebookvän med Kent (han har för övrigt inte mindre än fyra facebook-konton).
:-o

Vad är det för sorts personer då? Ja iaf två av dom har lite new-age tendenser (ja ni vet, meditera, drömfångare, helande dans etc...ni vet köret och hur sånt är), den tredje är bekant från technovärlden fast oklart hur han i sin tur är bekant med Kent, knappast via hyra-PA iaf.

Noterar att sidan billebro punkt se iaf erbjuder fina rabatter på campingen! :-)
"Bo för halva priser på www.ramsjocamping.com när du handlar varor här! Uppge kod Billebertan!!"

Det finns en sak jag inte förstått med Kent. Är han bara en allmänt strulig person, eller är allt trassel som är kopplat till honom mer eller mindre medvetet? Tror jag har berättat tidigare i tråden om när en bekant i stockholm jobbade i hans butik i Stockholm och fick kriga som tusan för att få ut sin lön, det var allt ifrån "nänä du har nog knappt jobbat här" till "kommer sedan".
Efter mycket tjat fick han sina pengar iaf.
Han strular för att han kan, uppenbarligen en störd individ som är narcissist och kan säkert vara trevlig och hjälpsam mot andra så länge det gynnar honom själv. Så fort han får chansen så försöker han lura andra och sätta sig på folk.
Ett under att han inte blivit totalt sönderslagen under sin ”karriär”.
Citera
2024-07-18, 13:21
Medlem
MassiveBs avatar
Kent Billebro Ladies & Gentlemen!
Funderar om man borde namnge en psykiatrisk störning efter honom? Billebrosyndrom? Billebrostörning?

Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
ja jösses, på sidan Villa livslust står det "Vill du skriva 5 stjärnor om våra företag så blir vi glada. Vi har en halv miljon kunder och även fast den absoluta merparten är mycket nöjda så är det nästan aldrig någon NÖJD kund som skriver något positivt (jämför om du handlar på Ikea eller Ica - sällan att man skriver). Den absoluta minoriteten som skriver blir därmed de missnöjda som då synes mer pga detta...
Så - jätte tacksam om du skriver - här är länkar:" sedan följer länkar man ska surfa in på och ge 5 stjärnor. Går man in på Trustpilot står där bla observera att de första är skrivna efter KB wall av text längst ned;

"Jag hade beställt en av receiver och…
Jag hade beställt en av receiver och sen fick jag reda på två veckor efter att den inte finns i lagret längre och de sa att de skulle återbetala mina pengar så snabbt som möjligt. Det har snart gått två månader och jag väntar fortfarande på återbetalningen! Det varken svarar när man ringer eller skicka mail till dem.

När hade du din upplevelse?: 10 mars 2023"

"26 feb. 2023
Varning för detta företag!!!
Jag ”vann” ett par högtalare den 25/10-22 på Tradera (där han f.ö nu är avstängd) och betalade en minut efter auktionens slut. Det enda han levererat med bravur är lögner och krystade ursäkter. Fortfarande fyra månader efter auktionen har han inte gjort rätt för sig! Jag kontaktade ARN som i sin tur kontaktade billibro, men även ARN ignoreras fullständigt. Återstår att se om min polisanmälan får större framgång! En stor varning utfärdad iaf!

När hade du din upplevelse?: 26 februari 2023"

"Riktigt Uselt
Riktigt uselt,
Beställt 2st par36 lampor genom webbshop, Orderdatum: 2022-04-02 Betalade omgående med swish,,,igen större summa, men principen väger starkare,, bekräftelse kom, men några lampor har ännu inte dykt upp, Skickat ett flertal mejl till alla mejladresser, fått svar på nåt efter påtryckning att min beställningen ska levereras och det finns i lager,,men 2022-11-15 så har fortfarande inga lampor synts till, Dags att svartlista billebros.

När hade du din upplevelse?: 15 november 2022"

Sedan dyker ett 5 stjärnigt omdöme upp:
"Tålamod lönar sig!
Har väntat länge på en vara som tydligen deras leverantör har problem att få fram. Nu när jag fick tag i Niclas på lagret, har han kompenserat mig och skickar en annan vara av liknande typ. Jag har tidigare beställt både ljud och ljus och alltid varit nöjd med rätt leveranser i tid.

När hade du din upplevelse?: 17 november 2022"

Förra sommaren skrev en kund som gav 1 stjärna detta:
"Så som många andra här varnar jag för…
Så som många andra här varnar jag för detta företag. Inga varor skickas och återbetalningar utlovas men som aldrig kommer. Lyckligvis handlade jag med mitt kreditkort så kortutfärdaren tog köpet som ett bedrägeri och en polisnmälan är även på gång.

När hade du din upplevelse?: 03 juni 2022"

Och får till svar en wall av text från KB. "Svar från Billebro Eventure AB

Uppdaterad 4 juni 2022
Vi ber om ursäkt. Vi har haft stora problem senaste tiden med att vi haft stor personalbrist, så illa att bara en person jobbat på halvtid vars pappa dessutom gick bort nyligen. Nu har vi fått förstärkning. Förstår din ilska.

Se här en del av konversationen

Kent Billebro www.billebro.se
07:41 (för 14 timmar sedan)
till Nets

Which amount was this and which date did we receive the money?

Can you please reply to how we in future can do manual payments back to customers please?

Med vänlig hälsning, Kent Billebro, swish 1231272434
www.billebro.se www.uthyres.eu www.ramsjocamping.com

Nets Chargeback Denmark
13:58 (för 7 timmar sedan)
till mig

Hi Kent
The amount is SEK 1499,00

You have to contact Bambora and ask them for guidance for making refund

Vill även passa på att förklara vad som fungerar och vad som inte fungerar här samt sätta detta i en större context:

Vi har totalt sålt varor för mer än en halv miljard till mer än en halv miljon kunder under mer än 40 år. Mer än 99.9% har varit nöjda, de skriver oftast ingenting. Vi hade en 3-års period som slutade för 1.5 år sedan då vi försökte driva en 1500kvm stor butik i Stockholm som gick med stor förlust. Sedan dess har vi haft en återhämtningsfas och företaget i stort har börjat må bra igen. Vi är en av få aktörer som har ett mycket stort lager, dock har det varit kringspritt i olika ägda fastigheter i Sverige och det pågår en process där vi samlar och organiserar det i en nedlagd fd metallfabrik i Småland. Vi har en nära 20 år gammal hemsida med 15000 olika artiklar och paket där jag uppdaterar varor som är slutsålda hela tiden då vi strävar efter att minska sortimentet. Jag själv som är ägare fyller 65 i år och har en fru som sedan en tid allvarligt talar om skilsmässa för hon känner att jag inte har tid för henne samt en mor som haft covid och klagar på liknande sätt samt tre barn som upplever liknande. Jag har inte räckt till. Jag säljer just nu huset i Stockholm och flyttar uppåt Jämtland dit min fru köpt en egen fastighet. Jag har försökt sälja företaget i olika omgångar och inte lyckats hittills. Jag driver även en camping mm i Hälsingland delvis med hjälp av min fru. Jag har haft en större depression med självdestruktivitet matmissbruk för ca två år sedan som jag lyckats ta mig ur. Varken jag eller mina medarbetare har uppsåt att skada någon, blåsa någon, etc. Vi levererar de flesta varor inom 24 timmar från Småland och ringer samtal dagligen om kunder beställt en vara som är slut och då erbjuder en annan vara som ersättning eller returbetalning. Det har varit problem för en del kunder har haft motstånd att lämna ut bankuppgifter och vi har inte förstått hur man returnerar kortbetalningar, det gick bra när vi hade en manuell kortapparat förut. På swishen har vi nyligen skaffat företagsswish så vi direkt kan returnera swish på en sekund. Så vi försöker verkligen ge absolut bästa service till varje kund hela tiden, ibland har vi inte räckt till. Vi har även haft ett uppsving senaste tiden med även flera större order. Vi har stängt ner växeln och jobbar för fullt med utleveranser och att ringa kunder. Så jag vill poängtera att vi gör verkligen allt vi kan för kunderna och tyvärr har vi själva inklusive jag själv ofta fått göra avkall på egen tid, familj, vänner osv. Vill bara att alla ska veta att det är verkligen inte lätt alla gånger att vara egen företagare. MVH, Kent Billebro, klockan 06.58 lördag morgon."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in