Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 12:24
  #457
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
den som försvarar honom har oftast blivit tjatad på för att sätta
Käften. Jag har som sagt blivit utsatt för hans fulspel själv. Skulle aldrig föra hans talan.
Citera
2018-06-17, 11:20
  #458
Medlem
Ultraljudets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent Billebro
Jag söker en trainee / praktikant som vill bli anställd efter praktiken hos oss..
Åter igen försöker han lura till sig gratis arbetskraft, han anställer ingen efter praktik, utan han har fått hjälp gratis på det här sättet !! Svin är för milt uttryck
Citera
2018-06-17, 19:16
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultraljudet
Åter igen försöker han lura till sig gratis arbetskraft, han anställer ingen efter praktik, utan han har fått hjälp gratis på det här sättet !! Svin är för milt uttryck
någon borde sätta upp en lapp på dörrarna däruppe om att INTE jobba hos honom för man får inte anställning...
mästermanipulativ
Citera
2018-06-18, 14:17
  #460
Medlem
Han har tydligen skickat en utav sina medarbetare till FB gruppen "Jobb i Stockholm".
Så är du med där så kan ni dela om era hemska historier! ;-)
Citera
2018-06-23, 14:07
  #461
Medlem
Ultraljudets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent Billebro i FB-gruppen: Ramsjö förr och nu
Min fru hatar mig för att jag spenderar tid och pengar här men nu byter vi tak på ladan och rensar upp hela stället från golv till tak.
Som om hon skulle bry sig, han skiter i ungarna och är sällan hemma för övrigt, jag skulle som hans fru fundera på skilsmässa och egen vårdnad.
Citera
2018-07-02, 15:19
  #462
Medlem
Ultraljudets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent billebro
Nu har campingen personal på heltid som renoverar o klipper gräs samt tar emot kunder. Flera nöjda campare i helgen.

Vad stolt man kan vara, har öppnat i Juli, trodde i min enfald att campingar öppnar i Maj norrut och gräs klipps kontinuerligt hela sommaren

Men en fråga kvarstår, kommer det bli utebliven ersättning för arbetarna så som förra sommaren??
__________________
Senast redigerad av Ultraljudet 2018-07-02 kl. 15:24.
Citera
2018-07-02, 23:54
  #463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultraljudet
Vad stolt man kan vara, har öppnat i Juli, trodde i min enfald att campingar öppnar i Maj norrut och gräs klipps kontinuerligt hela sommaren

Men en fråga kvarstår, kommer det bli utebliven ersättning för arbetarna så som förra sommaren??
ja det gäller ju att få tag på arbetarna och förklara för dom att dom inte kommer få pengar OM dom inte är anställda med bidrag hit eller dit...
men pengar kommer dom INTE få i slutänden...
Citera
2018-07-03, 00:00
  #464
Medlem
vet en kille som vill köpa bodarna, båda två
men Billebov säger han har bygglov
för att ta ner dom från traailern igen
den röda är ju endast maskerad och upprutten inuti
den vita är bättre men byggd med fel material så den kommer ruttna av fukt
men han nekar att sälja dom
bättre att ha dom stående på en trailer
istället för att sälja dom
Citera
2018-07-03, 00:14
  #465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultraljudet
Vad stolt man kan vara, har öppnat i Juli, trodde i min enfald att campingar öppnar i Maj norrut och gräs klipps kontinuerligt hela sommaren

Men en fråga kvarstår, kommer det bli utebliven ersättning för arbetarna så som förra sommaren??

https://www.ramsjocamping.com/boende...9-a8ffdd30bdd8

han får bagarstugan att se ut som den har toa med mera
det är en iskall stuga utan värme
dörren går ej att stänga
det står sängar på rad med skitiga madrasser och skitiga kuddar
gula av svett med mera
fy fan vad han luras
Citera
2018-07-03, 00:17
  #466
Medlem
undrar om han har städat upp allt gammalt skit som han lagt under stugorna
Citera
2018-07-04, 12:33
  #467
Medlem
Ultraljudets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
https://www.ramsjocamping.com/boende...9-a8ffdd30bdd8
det står sängar på rad med skitiga madrasser och skitiga kuddar gula av svett med mera,
fy fan vad han luras

Han har ju sitt signum att lura folk, sedan spelar det ingen roll vem det är.
Att ha skitiga sängkläder bevisar ytterligare att han är ingen som ska bedriva en camping.
Han lever ju själv som en tattare i bilen med pissflaskan nära till hands, han stannar inte ens för att göra sina behov.
Citera
2018-07-10, 11:40
  #468
Medlem
Ultraljudets avatar
Ett litet fotbollslag använde Kent Billebros Camping i Ramsjö
Laget har jag suddat ut namnet på, då det är ointressant gällande detta ämna om Kent Billebro.

Citat:
Ursprungligen postat av En gäst på Ramsjö camping

Jag och laget Xxxxx Xxxx vill ännu en gång tacka för en härlig helg. Dock så är hela laget sönderbitna av all knott och mygg som tog sig in i bagarstugan, som kan bli riktigt mysig om det vore ordentligt fixad.. Den nya ägaren av campingen bör nog lägga ner engagemanget, att försöka få Ramsjö camping att komma ordentligt på fötter igen. Då han tyvärr inte klarar av att sköta saker och ting på ett proffesionellt sätt. Det fanns ingen nyckel till stugan då vi anlände, dom fick BE om ett hänglås dagen efter. Ytterdörren har en springa på cirka 1.5 DM, som gör att mygg och knott, och småfåglar tar sig in. Ofräscha sängar. Ingen möjlighet för att slänga diverse sopor, inte allt för fräscht att ha sopor i bilen cirka 20 mil hem.. För detta fick vi betala ett orimligt dyrt pris.. Då man inte får någon kontakt med ägaren så fick jag själv ge ut information till 3 motorcyklister och talade om att det inte var några problem att slå upp sina tält för natten. Gratis! Gjorde lite reklam för Hembygsgården och talade om att där spelades bra musik och såldes korv och dricka under lördagskvällen. Campingen är så gott som i bruk bara under Cabarécupen och Ramsjöveckan. Så varför inte låta byfolket eller byaföreningen stå för ansvaret för campingstugor och bagarstugan denna vecka? Stäng restaurangen och satsa enbart på boende! Vi vill ju komma tillbaka nästa år. Då den nuvarande ägaren och andra tror att Ramsjö och campingen kommer bli ett område för festivaler, marknader och konserter, är det nog dags att börja tänka om, eller tro att Enåsengruvan ska bli något Dalhalla..?!! Låt gruvan vara så jag får ta dit mina vänner låta dom bada i Ramsjös Maldiverna. Ramsjö kommer alltid att finnas kvar. Men låt Ramsjö få vara Ramsjö. Lätt att drömma sig bort, men vi ska väl ändå vara glada att cupen har pågått i 28 år, de äldre står för mysiga spelmansstämmor och smedjan är varm för att kunna få lära sig smide! Slutligen så fick laget några timmars sömn, en trevlig kväll på hembygdsgården och en dag på fotbollsplanen dom sent kommer glömma! Dom är redo för nästa års cup redan nu. Ta en funderare angående campingen, jag tror ni skulle fixa det galant!! Tack för att ni orkade med mitt långa meddelande. 😁 ♥️💐 Vi ses nästa år, om inte tidigare.
__________________
Senast redigerad av Ultraljudet 2018-07-10 kl. 11:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback