2010-07-04, 19:43
Medlem
SzkandaLs avatar
Undrar om någon vet något ställe online där dom säljer stora plast terrarium?
Största storleken i bredd som jag hittar är 47cm och jag behöver runt 55cm och över.

tacksam för hjälp!
Citera
2010-07-05, 03:03
Medlem
spjuits avatar
Det är inte fraktlådor du tänker på?

Jag har hört att man kan ha dom som terrarium men jag skulle knappast föreslå det.
Skaffa ett terrarium i glas, det ska ju vara ett fint inslag i hemmet och är dessutom betydligt tåligare.
Citera
2010-07-05, 11:01
Medlem
rednandslimys avatar
Köp lådor från Hammarplast eller Ikea.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/series/12553/

Vad ska du ha där i? Jag gillar ikeas Samla eftersom plasten är tålig och de går att låsa riktigt bra.
Citera
2010-07-05, 15:28
Bannlyst
Vad ska du ha i den? Tycker också att du ska köpa låda på ikea. Kostar mindre och är större. Det blir inget snyggt terrarium men det funkar. Skulle föreslå att ha någon spindel eller skorpion i den. Sandboa fungerar också fint.
Citera
2010-07-06, 19:03
Medlem
SzkandaLs avatar
tillfällig förvaring av massa geckoungar.
vill ge dom mer utrymme än 47cm då det känns elakt och jag har ingen lust att köpa 20 terrarium.
Citera
2010-07-06, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SzkandaL
vill ge dom mer utrymme än 47cm då det känns elakt och jag har ingen lust att köpa 20 terrarium.

En äggkläckningslåda brukar inte vara speciellt stor och där klarar dom sig en liten stund. 47 cm räcker gott och väl någon/några veckor för geckoungar.
Citera
2010-07-06, 20:55
Medlem
rednandslimys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SzkandaL

Leopardgeckos eller nåt annat? Skaffa godislådor och ha en unge i varje. Det är bra att kunna hålla reda på varje individ. Godislådor är till och med gratis på butikerna.
Citera
2010-07-06, 22:04
Medlem
SzkandaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednandslimy
Leopardgeckos eller nåt annat? Skaffa godislådor och ha en unge i varje. Det är bra att kunna hålla reda på varje individ. Godislådor är till och med gratis på butikerna.

flest Nephrurus levis/ australiensk gecko och tjocksvans.

får köra med om där 47cm då. tack för hjälpen iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in