Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-04, 17:23
  #241
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveAngello
Inne i säsong 2 just nu. Mycket nöjd än så länge, älskar CKs svarta humor. Brukar inte skratta mycket när det kommer till komediserier (undantag south park). Hoppas att serien fortsätter på samma vis!

Ja, men den blir mörkare och mörkare för varje säsong, och är ibland rätt deprimerande när man sitter där och skrattar. Det är det jag älskar så mycket, att det är så sorgligt och så roligt. Louis är ett geni!
Citera
2014-09-05, 17:16
  #242
Medlem
SteveAngellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ja, men den blir mörkare och mörkare för varje säsong, och är ibland rätt deprimerande när man sitter där och skrattar. Det är det jag älskar så mycket, att det är så sorgligt och så roligt. Louis är ett geni!
Kommer det dyka upp flera gästskådespelare under seriens gång? Såg att Jerry Seinfeld dyker upp i 4e säsongen?
Citera
2014-09-06, 00:45
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveAngello
Kommer det dyka upp flera gästskådespelare under seriens gång? Såg att Jerry Seinfeld dyker upp i 4e säsongen?

En hel del så klart. Det är mycket karaktärer som kommer och går, vissa är bara med en scen. Flera är väl kända som Seinfeld är, men inte alla.
Citera
2014-09-06, 04:18
  #244
Medlem
JohanCKars avatar
Stjärnkomikern från 70- och 80-talen, Charles Grodin (exvis "Midnight Run"), gör två fantastiska och obeskrivliga scener i episoderna 1 och 10 i fjärde säsongen. Spelar konstig och sorglig läkare.

Som sagts tidigare i tråden: Säsongerna blir svartare och svartare och börjar nog nå smärtgränsen nu.
Citera
2015-03-29, 00:40
  #245
Medlem
SteveAngellos avatar
Säsongspremiär 9e april, äntligen!
Citera
2015-04-09, 17:51
  #246
Medlem
Punklivs avatar
Är ni taggade!?

Ska bli intressant att se hur deppig den här säsongen blir. Hoppas att de lyckas hålla en bra balans som förra säsongen.
Citera
2015-04-09, 20:19
  #247
Medlem
Jag är nyfiken på hur väl personan Louie speglar den verkliga Louie. Är han ens tillnärmelsevis lika mörk i riktiga livet?
Citera
2015-04-09, 22:32
  #248
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Är ni taggade!?

Ska bli intressant att se hur deppig den här säsongen blir. Hoppas att de lyckas hålla en bra balans som förra säsongen.
Grymt taggad!

Citat:
Ursprungligen postat av Midsommarnattsbira
Jag är nyfiken på hur väl personan Louie speglar den verkliga Louie. Är han ens tillnärmelsevis lika mörk i riktiga livet?
Komiker överlag är ganska mörka, speciellt komiker från den amerikanska östkusten!
Lyssnar du på intervjuer med Louie samt kollar in hans stan-up så får du en ganska bra bild av honom.
Citera
2015-04-10, 10:44
  #249
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Är ni taggade!?

Ska bli intressant att se hur deppig den här säsongen blir. Hoppas att de lyckas hålla en bra balans som förra säsongen.

Enligt Louis själv så skall den nya säsongen bli mer komisk då den förra blev lite väl mörk. Jag önskar många fler scener mellan Louie och Gervais, men Gervais som Louis läkare dog ju...
Citera
2015-04-10, 11:05
  #250
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Enligt Louis själv så skall den nya säsongen bli mer komisk då den förra blev lite väl mörk. Jag önskar många fler scener mellan Louie och Gervais, men Gervais som Louis läkare dog ju...

Låter bra ändå, för även om jag gillar det kolsvarta så skulle det bli för mycket om den här säsongen fortsatte utvecklingen och tog ett steg för mycket. Obalans är inte bra.
Citera
2015-04-10, 17:52
  #251
Medlem
Swan65s avatar
prima bananer att Louie är tillbaka!
Citera
2015-04-14, 14:58
  #252
Medlem
Punklivs avatar
Fick inte tummen ur röven och såg avsnittet förrän i dag. Riktigt bra avsnitt, skrattade som satan och situationerna var lika obekväma som vanligt. Fortsätter det så här så går inte genistämpeln att tvätta bort.

Fortfarande mörkt och deprimerande stundtals men inte riktigt lika allvarligt som föregående säsong.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback