2010-07-03, 00:18
Medlem
Känner mig jävligt uddlös i hela kroppen, te.x om jag legat i sängen i ngn timme så är jag skittrött i kroppen. Ibland så skakar mina fingrar lite smått, typ om jag trycker ihop mina fingrar emot varandra, men kan göra allt fingerarbete som jag alltid kunnat göra utan problem. och ibland så "pulserar" det på olika ställen i kroppen i några sekunder.

Kan i princip inte sitta still, känns riktigt konstigt i kroppen då, svag m.m men om jag är i rörelse, som att ta en promenad te.x så känner jag mig normal. Denna känslan har jag haft i ca 1 år nu.

Är en kille på 18 år förövrigt, frisk annars. Vad kan felet på mig vara ?
Citera
2010-07-03, 00:20
Medlem
swaydizzles avatar
Du startar dessa trådar med jämna mellanrum.

Har du varit hos läkaren än?
Citera
2010-07-03, 00:21
Medlem
ABBORREs avatar
Downs Syndrom?
Citera
2010-07-03, 00:42
Medlem
I ett år? My god.
Sluta med kaffe?
Citera
2010-07-03, 00:56
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffkriminell
Känner mig jävligt uddlös i hela kroppen, te.x om jag legat i sängen i ngn timme så är jag skittrött i kroppen. Ibland så skakar mina fingrar lite smått, typ om jag trycker ihop mina fingrar emot varandra, men kan göra allt fingerarbete som jag alltid kunnat göra utan problem. och ibland så "pulserar" det på olika ställen i kroppen i några sekunder.

Kan i princip inte sitta still, känns riktigt konstigt i kroppen då, svag m.m men om jag är i rörelse, som att ta en promenad te.x så känner jag mig normal. Denna känslan har jag haft i ca 1 år nu.

Är en kille på 18 år förövrigt, frisk annars. Vad kan felet på mig vara ?

Åk till en privatläkare och gör en hälsokontroll! dem tar en massa blodprover osv.
Men jag känner faktiskt igen dina symtom, har haft det liknande under detta året fram tills för några månader sen då det bröt ut fullständigt, kunde inte gå ur sängen, yrsel, nervryck, tremor, pulserar i ryggen. Troligtvis Borrelia enligt blodprov. Så jag har ätit Antibiotika nu ett par veckor.
Vissa symtom har lugnat sig. Har du haft någon fästing?
Jag menar inte att skrämma dig nu för det kan lika gärna vara vitaminbrist eller vadsomhelst.
Sen kan det vara en ond cirkel du har känt något litet symtom, du har börjat oroa dig och oron ger dig fysiska symtom! tro det eller ej men fysiska symtom kan bero på psykologiska orsaker!
Citera
2010-07-03, 01:47
Medlem
Dricker ingen kaffe, och nej har inte haft någon fästing...Tackar för svaren iaf.
Citera
2010-07-03, 01:55
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Dricker ingen kaffe, och nej har inte haft någon fästing...Tackar för svaren iaf.

Då tycker jag att du gör en utvidgad hälsoundersökning kostar någon tusenlapp. Hittar dem ingenting så tycker jag inte du ska oroa dig, om du inte känner att du blir sämre! kan va b12 brist kanske!?

vill du dra det ytterligare lite längre så kolla sköldkörtelvärden tsh t3 t4
Citera
2010-07-03, 03:12
Medlem
Sakerna som jag nämnt ovan, låter det som jag kanske kan ha MS ? Är 18 år som sagt.
Citera
2010-07-03, 05:00
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Sakerna som jag nämnt ovan, låter det som jag kanske kan ha MS ? Är 18 år som sagt.

https://www.flashback.org/t1213443
https://www.flashback.org/t1103677

Hänvisar till mitt första svar i frågan; https://www.flashback.org/sp20968883
Citera
2010-07-04, 19:13
Medlem
yes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto