Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-30, 21:10
  #769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
.

Horace Engdahl hade rätt. Man röstade om huruvida Katarina Frostensson skulle uteslutas och svaret var nej. Vilket i sig var rätt eftersom skälet att hon ägde hälften av Forum och därför gav sig själv pengar var löjligt. Alla visste ju att hennes man ägde det annars och då var ju jävet lika stort ändå eftersom de var gifta. Om något var obehagligt var det att göra Frostensson till syndabock. Hon hade inte begått några sexuella övergrepp och kan inte lastas för dem. Att hennes man fick insyn i kommande pristagare och sedan läckte dem är ju egentligen en struntsak. Liksom med hans tafsande mot kvinnor är det ju Arnault som skall lastas för dem.

Kompromissen att göra ännu fler till syndabockar var sedan något som rättrådiga utomstående påtvingade SA. Det är inte Engdahls fel.

Vad jag kan minnas har han heller aldrig uttryckt att några kvinnor ljög.

Edit. Ja, rättrådiga utomstående skall väl läsas Knugen då. 🙂

https://sverigesradio.se/artikel/sar...e-mig-att-avga

Det ansågs uppenbarligen inte vara en struntsak att Arnault läckte nobelpristagare.
Jag tycker nog efter läsning av Matilda Gustavssons Klubben att det var rätt att utesluta Frostenson.
Har den inte helt färsk i minnet men det var en hel del oegentligheter på Forum där även Frostenson var inblandad. Lägg till det att så länge hon var gift med Arnault, fanns risken att han skulle dyka upp på Nobelmiddagar och liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback