Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-02, 17:39
Bannlyst
Bakgrund: Jag har en gammal stationär dator som jag inte använder för tillfället med Windows XP. Jag använder min datorskärm till min laptop (samma skärm som jag tidigare använt till den stationära).

När jag idag skulle koppla in skärmen till den stationära för att plocka fram lite gammal skit jag vill ha, så fungerar det som det ska. Skärmen funkar etc.

Men när loadingscreen och allting är klart, och man normalt sett ska komma till Loginrutan (i Windows XP). Så slocknar skärmen och det står No Signal. Testat att starta om den etc, men det hjälper inte.

Min fråga: Hur kan jag enkelt lösa detta? Finns det något program som jag kan använda via nätverket att få den stationära skärmbilden på min laptop utan att behöva installera det på den stationära? (Då jag inte kommer längre än till login (som förövrigt är svart).

Eller finns det någon annan lösning?

Hjälp ombedes! Vill du ha mer info, säg till!
Citera
2010-07-02, 18:03
Medlem
Hade precis samma fel på min,

du måste gå in på någonstans innan den startar upp sig, f10 eller vad det är. Sen återställa datorn några dagar/veckor bakåt
Citera
2010-07-02, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mekaniker
Hade precis samma fel på min,

du måste gå in på någonstans innan den startar upp sig, f10 eller vad det är. Sen återställa datorn några dagar/veckor bakåt

Hur vet jag exakt hur länge? Har inte använt den stationära datorn på snart ett år.
Citera
2010-07-02, 20:10
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör INGEN återställning, starta hellre upp datorn i felsäkert läge mha att hacka på F8 under uppstarten. En gammal återställning gör ingen glad, speciellt inte om det är någon annan som ska ta reda på eländet efteråt om du misslyckas. Sätt hellre den trilskandes hårddisken i en annan dator eller USB-chassi och läs av de viktiga data du saknar - eller lagar diskens logiska felaktigheter mha CHKDSK och kör samtidigt en virus-scanning (virus/trojaner är förmodligen det som gör att den inte startar).
Citera
2010-07-02, 23:59
Medlem
Tryck F8 direkt efter biosstart och välj felsäkert läge. Väl inne i windows, högerklicka på "Den här Datorn" och välj "Hantera"
Ta bort grfikkortet under Enhetshanteraren och starta om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in