2010-09-16, 05:56
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
En av de första som jag kommer att tänka på är Quaresma. Oerhört bra i Portugal men floppade i tre klubbar då han försökte sig på bättre ligor. Spelar idag i Turkiet och jag får villigt erkänna att jag inte har någon koll på honom men oavsett hur det går så är han en "flopp" i mina ögon.

Medan jag skriver detta kommer jag även att tänka på Joaquin som spelade i Valencia för någon säsong sedan (gör tydligen det fortfarande (tack Google )). Sades det inte att han skulle bli en av världens bästa spelare för kanske fyra-fem år sedan? Han var jävligt bra iaf men sedan "försvann" han totalt. Jag hade helt glömt bort honom.

Båda högeryttrar dessutom, tråkigt att se framförallt Joaquín som är en favorit sedan många år i La Liga försvinna, han var GRYM i Betis när jag runt 2003 började kolla på La Liga, hade helst sett honom i en annan klubb än Valencia så kanske utgången hade varit någon annan.
Qurre har jag ingen koll på, min bild av en strulputte typ som inte har den mentala biten för att bli bäst för fotbollsmässigt är han bra när han är som bäst och hans höger ytter sulor är grymma.
Citera
2010-09-16, 18:43
Bannlyst
vad hände med pacal simpsons? han drog väl till norge men sen då?
Citera
2010-09-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
vad hände med pacal simpsons? han drog väl till norge men sen då?
Utsågs väl tsm med Asper till dom sämsta värvningarna i Tippeligans historia?
Tränade BP:s P15 under några år och är nog kvar där om jag inte minns fel. Var en sväng i IFK Eskilstuna men kom tillbaka.
Citera
2010-09-16, 19:21
Medlem
Satan i gatans avatar
Pascal Simpson stack till FCK efter sitt Norge-äventyr, men hade svårt att ta en ordinarie plats. Var även skadad en hel del. Var till och med utlånad till Halmstad ett tag utan att göra något större väsen av sig där. Sedan la han av tror jag, men det här måste ha varit i början av 2000-talet.
Citera
2010-09-16, 19:34
Medlem
serbers avatar
http://www.youtube.com/watch?v=7lbvzvS0lAo
Pascal 1 Ronaldo 0
Citera
2010-09-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serber
http://www.youtube.com/watch?v=7lbvzvS0lAo
Pascal 1 Ronaldo 0
Skönaste kommentaren! " Är det Samson från ridskolan ". Krävs nog att man är lite äldre för att förstå det skämtet
Citera
2010-09-16, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
En av de första som jag kommer att tänka på är Quaresma. Oerhört bra i Portugal men floppade i tre klubbar då han försökte sig på bättre ligor. Spelar idag i Turkiet och jag får villigt erkänna att jag inte har någon koll på honom men oavsett hur det går så är han en "flopp" i mina ögon.

Medan jag skriver detta kommer jag även att tänka på Joaquin som spelade i Valencia för någon säsong sedan (gör tydligen det fortfarande (tack Google )). Sades det inte att han skulle bli en av världens bästa spelare för kanske fyra-fem år sedan? Han var jävligt bra iaf men sedan "försvann" han totalt. Jag hade helt glömt bort honom.
Eller Pablo Aimar, den nye Maradona.
Citera
2010-09-16, 21:58
Medlem
han solos avatar
nu är det väl inte så att killen riktigt försvann... men var tog holländaren overmars vägen?

ja, jag vet att jag kan använda google. men det är roligare att få reda på det av er
Citera
2010-09-16, 22:04
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
nu är det väl inte så att killen riktigt försvann... men var tog holländaren overmars vägen?

ja, jag vet att jag kan använda google. men det är roligare att få reda på det av er
Han slutade väl spela fotboll efter Barcelona och gick till hans moderklubb Go Ahead Eagles, som någon sorts manager eller något, och 2008 så började han spela igen för samma lag men spelade bara en säsong. Vet inte om han är kvar i klubben fortfarande.
Citera
2010-09-16, 22:06
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkva
Eller Pablo Aimar, den nye Maradona.
Såg honom spela CL så sent som i tisdags. Har haft en del problem med skador sedan han var som bäst i Valencia, men fösvunnit är väl att ta i.
Citera
2010-09-16, 22:17
Medlem
Satan i gatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo

Han gjorde comeback i något holländskt brunkargäng för någon säsong sedan. Har ingen aning om hur det gick, och tror inte han spelar än. Annars tackade han ursprungligen för sig efter Barcelona-äventyret. Han var inte särskilt gammal då, men hade stora skadeproblem. Tråkigt, riktigt skön lirare.
Citera
2010-09-16, 22:51
Medlem
olllies avatar
Yury Zhirkov tog världen med storm under EM08, fan vad bra han var längs vänsterkanten. Chelsea köpte, men vad hände sen? Jag har inte sett honom i PL mycket. Antar att han spelat andrefiol till Cole, eller har det varit skador involverade? Är han fortfarande lika bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in