Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
En av de första som jag kommer att tänka på är Quaresma. Oerhört bra i Portugal men floppade i
tre klubbar då han försökte sig på bättre ligor. Spelar idag i Turkiet och jag får villigt erkänna att jag inte har någon koll på honom men oavsett hur det går så är han en "flopp" i mina ögon.
Medan jag skriver detta kommer jag även att tänka på Joaquin som spelade i Valencia för någon säsong sedan (gör tydligen det fortfarande (tack Google

)). Sades det inte att han skulle bli en av världens bästa spelare för kanske fyra-fem år sedan? Han var jävligt bra iaf men sedan "försvann" han totalt. Jag hade helt glömt bort honom.
Båda högeryttrar dessutom, tråkigt att se framförallt Joaquín som är en favorit sedan många år i La Liga försvinna, han var GRYM i Betis när jag runt 2003 började kolla på La Liga, hade helst sett honom i en annan klubb än Valencia så kanske utgången hade varit någon annan.
Qurre har jag ingen koll på, min bild av en strulputte typ som inte har den mentala biten för att bli bäst för fotbollsmässigt är han bra när han är som bäst och hans höger ytter sulor är grymma.