2010-07-07, 11:49
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Var det inte likadant i Hereenveen? Att han krävde att han skulle bli såld till PL annars vägrade han träna? Riktigt pajas den där, och valet att gå till Middlesbrough var ju knappast genomtänkt.

Fast det verkar ju som att han drar på rätt rejält i Qatar, 18 mål på 17 matcher för Al Ryyan.
Var väl likadant i Malmö?
Jobbigt för Middlesbrough som pröjsade 100 miljoner för snubben.
Citera
2010-07-08, 06:23
Bannlyst
Mendieta förtjänar väl också att nämnas? Har för mig en tid då man alltid nämnde Mendieta vad man än snackade om (Det var under Edgar Davids tiden, år minns jag inte riktigt).

Sen finns ju även Maxim Tsigalko eller vänta...
Citera
2010-07-08, 20:27
Medlem
Frejssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonting

FA-AN var bra han var!
Citera
2010-07-08, 21:55
Medlem
Juleskums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Vad får det för konsekvenser egentligen. Jag menar gjorde in Adriano något liknande precis som Robinho.

Man kan ju inte tvinga någon att spela men klubbarna har ju ändå pröjsat stora övergångssummor, skrivit kontrakt och betalat ut stora löner. Sedan skiter spelaren totalt i klubben och bara drar.

Då kan ju spelaren förslagsvis betala tillbaks en årslön eller få någon avstängning från all professionell fotboll tills man gjort upp det hela på ett vettigt sätt alternativt vara avstängd kontraktstiden ut och sedan betala ett bötesbelopp för kontraktsbrottet om personen vill få spela professionellt igen.

Om man vägrar träna och spela är det väl kontraktsbrott och klubben har rätt att stämma spelaren? Men man tjänar väl mer på att sälja av skräpet istället.
Citera
2010-07-09, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonas23
blev väl inte så intressant för dom svenska tidningarna att skriva om honom efter att han "valde" att spela för Bosnien.
Förklara gärna citattecknen...
Citera
2010-07-09, 02:18
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkva
Förklara gärna citattecknen...
Citattecknen var nog där för att valet berodde på att han inte var tillräckligt bra för Sverige.. Det fanns inget val helt enkelt. Om man inte räknar med valet Bosnien eller inget.
Citera
2010-07-09, 03:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Citattecknen var nog där för att valet berodde på att han inte var tillräckligt bra för Sverige.. Det fanns inget val helt enkelt. Om man inte räknar med valet Bosnien eller inget.
Jasså, jag som trodde att konkurrensen bland offensiva spelare är mycket större i Bosnien än i Sverige. Men det kanske är lättare att peta Dzeko eller Misimovic än Toivonen eller Svensson? Muslimovic har förövrigt bara varit ordinarie 2007, året då 7-8 startspelare bojkottade landslaget.

Lägg ner, Muslimovic valde Bosnien för att det är hans hemland, precis som Malmös Jasmin Sudic kommer göra, eller rättare sagt redan gjort. Bara för att Ibrahimsson är en pengakåt och otålig zigenare betyder det inte alla är det.
Citera
2010-07-09, 05:06
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juleskum
Om man vägrar träna och spela är det väl kontraktsbrott och klubben har rätt att stämma spelaren? Men man tjänar väl mer på att sälja av skräpet istället.

Problemet är ju om det börjar sättas i system av sviniga agenter eller vad man nu kan tänka sig att spelarna inte respekterar varken kontrakt eller klubbar och klubbarna bara låter det ske eftersom man vill tjäna ihop åtminstone något på att sälja skräpet.
Citera
2010-07-09, 11:32
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jasså, jag som trodde att konkurrensen bland offensiva spelare är mycket större i Bosnien än i Sverige. Men det kanske är lättare att peta Dzeko eller Misimovic än Toivonen eller Svensson? Muslimovic har förövrigt bara varit ordinarie 2007, året då 7-8 startspelare bojkottade landslaget.

Lägg ner, Muslimovic valde Bosnien för att det är hans hemland, precis som Malmös Jasmin Sudic kommer göra, eller rättare sagt redan gjort. Bara för att Ibrahimsson är en pengakåt och otålig zigenare betyder det inte alla är det.
Det är mycket möjligt att Muslimovic hade valt Bosnien även om Sverige hade varit intresserade, men poängen här är att vi kan inte ha en aning eftersom han aldrig var i närheten av att få spela för Sverige. Och han har inte varit ordinarie i Bosnien? Spelar det nån roll? Innebar det att han fick spela för Sverige på nått sätt eller? Och ja. Jag vet att Bosnien är världens bästa landslag bla bla bla men det spelar liksom ingen roll i detta fallet. Han platsade inte i Sverige alltså fanns det inget "val" för honom.
Citera
2010-07-09, 11:58
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:

Konkurenssituationen var ju verkligen den du beskriver då Muslimovic debuterade för Bosnien. Sverige hade Zlatan, Henke, Allbäck, Rosenberg, Elmander m.m medans exempelvis Dzeko inte hade fått sitt genombrott och endast spelade i U-21 då Muslimovic debuterade i Bosniens landslag.

Med andra andra ord var konkurensen som störst i Sverige under den tiden då även 4-5-valet som anfallare levererade i klubblaget medans konkurensen i Bosnien var betydligt sämre än idag.
Citera
2010-07-09, 12:14
Medlem
toxicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonting
Mendieta förtjänar väl också att nämnas? Har för mig en tid då man alltid nämnde Mendieta vad man än snackade om (Det var under Edgar Davids tiden, år minns jag inte riktigt).

Det var en intervju på premier league world på viasat om honom igår.
Han verkar tillfreds med tillvaron i england.
Men han sa att han hade haft mer att ge för boro,men att Southgate vägrade spela honom.
Men satan så bra han var i Valencia.
Citera
2010-07-09, 12:40
Medlem
Riquelme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in