2019-01-26, 00:57
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Jiloan Hamad??
Citera
2019-01-26, 01:06
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Att Brasilien har flest VM-guld är en klar indikation på att det är en mycket stor fotbollsnation. Man är alltså knappast bortglömd eller försvunnen om man vinner skytteligan där. För att man ska kunna räknas som bortglömd/försvunnen trots att man vinner skytteligan så får det ju vara i någon mindre/sämre/okänd liga eller division. Inte Brasiliens högstaliga.

Men knappast så att gemena man har koll på Brasiliens högsta liga.
Gemena man har ju knappt koll på Premier League ends.

Mvh
Citera
2019-01-26, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Men knappast så att gemena man har koll på Brasiliens högsta liga.
Gemena man har ju knappt koll på Premier League ends.

Mvh

from point of view,,,,
är nog många europeiska spelare som upplevs som bortglömda isåfall - på sydamerikanska sportbarer osv
Citera
2019-01-26, 09:04
Medlem
Grittys avatar
Emiliano Sala, 28 år. Värderad till 17M€.
Citera
2019-01-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av el.txt
Har flera spelare som jag undrar om vart dem har försvunnit.

Wesley Sneijder? Skadad? Inte sett någon match med Ajax i år.
Yakabu Ajax ? Afrikans defensiv mittfälter. Vart har hänt med honom. Gjorde stor succé i CL. Grovjobbare av typen makelele och slog aldrig bort en passning.
Glen Johnsson Chelsea? Spelade bra första året men nu? Aldrig uttagen i laget. Inte änns på bänken... Flera skador? Ansågs ju som stor backtalang.
Helder Postiga FC Porto? Gjorde succé i Ligan med att vinna skytteligan och pumpade in mål redan som 20åring. Stack till Tottenham men misslyckades. Gick tillbacks. Sen då? Skadad? Mål?
Finns en spelare i Sporting Lisboa som anses som större talang än Cristiano Ronaldo i teknik och snabbhet. Var utlånad till ett lag i divisonen under. Svart kille med afrikans bakgrund. Namnet lutar mot Yannick Djalo kanske. vad hände med honom? Flera stora artiklar med honom i portugal. Spelade i u-21 redan smo 17åring. Sett honom en match och var präktigt imponerad.
John/Johnny O'Brien Ajax? Vänsterback som konkurrerade med brasilianska Maxwell. Vad hände med honom? Kommer från USA och landslagsmeritered.
Portillo? Real Madrid. Supertalang. Slog Raúls målrekord i ungdomslagen och b-laget om jag inte har fel. Aldrig frått chansen. Utlånad? såld? skadad?
Franck Real Madrid. Lovande mittfältare från belgien. runt 20års ålder nu. Skadad? Såld?
Wayne Rooneys lillebror i Everton. Ansågs också lika lovande som Wayne. Borde han inte slå sig in i Evertons A-lag snart? Tror han bara var 4-3 år yngre än Wayne Rooney.
Bröderna De Bour från Ajax och Barcelona? En spelar visst i Rangers. Den andra avstängd för doping? Spelar fortfarande?
Kluivert? Valencia? har han änns spelat en enda match för valencia? Ständigt skadad...

Gör en lista på egna spelare som ni undrar om.....

Har någon nämnt Zivkovic som var en grym talang runt 2015/16 tiden? spelar/de i Ajax.
Citera
2019-02-05, 16:04
Medlem
BarryHeros avatar
Vad hände med Rasmus Lindgren (född 1994)? Var superlovande som mittfältare och provtränade med Manchester United och Everton innan han gjorde allsvensk debut för Helsingborg som 18-åring.
Citera
2019-02-06, 00:29
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad hände med Rasmus Lindgren (född 1994)? Var superlovande som mittfältare och provtränade med Manchester United och Everton innan han gjorde allsvensk debut för Helsingborg som 18-åring.
Han blev klar för Sandvikens IF (Division 1 Norra) i somras. Innan dess spelade han för Kvarnsvedens IK (Division 3 Södra Norrland) under våren. 2017 spelade han i IK Brage.

http://www.sandvikensif.se/nyheter/?ID=46703&NID=473542

https://www2.svenskfotboll.se/allsvenskan/information/?scr=player&fplid=468401
Citera
2019-02-06, 09:32
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Han blev klar för Sandvikens IF (Division 1 Norra) i somras. Innan dess spelade han för Kvarnsvedens IK (Division 3 Södra Norrland) under våren. 2017 spelade han i IK Brage.

http://www.sandvikensif.se/nyheter/?ID=46703&NID=473542

https://www2.svenskfotboll.se/allsvenskan/information/?scr=player&fplid=468401
Menar mer varför han inte blommade ut till den supermittfältare som man trodde för 6-7 år sedan.

Är det för att det redan finns en annan Rasmus Lindgren inom toppfotbollen?
Citera
2019-02-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Jag håller på Helsingborg och minns inte riktigt hur stor talang han var vid 16-18 år, men vid runt 20 så kommer jag ihåg att det var osäkert om han verkligen skulle etablera sej i Allsvenskan. Skulle tippa på att han inte lade ner arbetet som krävdes eller att de andra kom ifatt fysiskt. Brukar vara så att många försvinner trots att de är talanger vid 16 års ålder.
Citera
2019-02-06, 14:51
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag håller på Helsingborg och minns inte riktigt hur stor talang han var vid 16-18 år, men vid runt 20 så kommer jag ihåg att det var osäkert om han verkligen skulle etablera sej i Allsvenskan. Skulle tippa på att han inte lade ner arbetet som krävdes eller att de andra kom ifatt fysiskt. Brukar vara så att många försvinner trots att de är talanger vid 16 års ålder.
Fotbollsgudarna tyckte att det räckte med en (1) Rasmus Lindgren.
Citera
2019-02-07, 10:07
Medlem
von_Ss avatar
Vad hände med Steven Caulker? Jag blev överraskad när jag värvade honom till Halifax i FM och såg att han är född så sent som 1991. Spelar i Turkiet nu som 27-åring och kom dit från Dundee. Var han så dålig verkligen att han inte kunde ta en tröja i Premer League? Mitt enda minne av honom är att han stundtals inbringade fina poäng i Fantasy när han spelade för QPR.
Citera
2019-02-07, 13:11
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Vad hände med Steven Caulker? Jag blev överraskad när jag värvade honom till Halifax i FM och såg att han är född så sent som 1991. Spelar i Turkiet nu som 27-åring och kom dit från Dundee. Var han så dålig verkligen att han inte kunde ta en tröja i Premer League? Mitt enda minne av honom är att han stundtals inbringade fina poäng i Fantasy när han spelade för QPR.
Alkoholism & depression.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in